Bardzo przyjemne wrażenie. Samochód spełnia swoją rolę, pochwalić muszę również bardzo przyjazny serwis zarówno w salonie jak i przez assistance (korzystałem bo zablokowałem sobie alarm) naprawdę nie mogę powiedzieć bardzo fachowa obsługa. Dla porównania dupki z MM Cars w Katowicach czy Emil Frey w Krakowie powinni się od nich uczyć kultury i podejścia do klienta. Jeżeli nic się nie zmieni pozostanę przy tej marce.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do tej pory bez zarzutu, zupełnie wystarczający do spokojnej jazdy, natomiast dla zabawy można od czadu do czasu załączyć sport co sprawia, że autko staje się bardziej zrywne. Dosyć głośny przy obrotach powyżej 5000, ale bynajmniej mnie nie przeszkadza.
5,0
Skrzynia biegów
To chyba najmocniejszy punkt tego samochodu...Skrzynia pracuje idealnie i zapewni niższe spalanie niż manual, dodatkowo oprócz zwykłego przełączenia na ręczne jest wyposażona w manetki przy kierownicy bardzo przydatne np, do redukcji przy wyprzedzaniu. Ogólnie przekonałem się raz na zawsze do automatu.
4,0
Układ jezdny
Wiadomo nie jest to EVO czy impreza, o czym nie możemy zapominać pokonując zakręty przy dużych prędkościach, wcześniej jeździłem niższymi i bardziej usportowionymi autkami więc musiałem się trcohę przyzwyczajać, jednak wynagradza nam w pełni kiedy jeździmy po nierównościach. Fajnie buja ;), ale jak ktoś z tyłu wozi dziecko z chorobą lokomocyjną musi wyposażyć się w awiomarin. Wreszcie brak problemów z parkowaniem
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu, fajna pozycja ,,z góry\" lusterka monochromatyczne też robią swoje, ja zakupiłem natomiast czujnik parkowania i myślę, że było to potrzebne.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, bardzo wygodne rozwiązania przy kierownicy (sterowanie radia, telefonu i tempomat)wszystko dobrze zaplanowane. tyko trochę tandetna deska rozdzielcza ;) tzn z wyglądu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, wszystko bez zarzutu. przy podgrzewanych fotelach brak regulacji stopniowej. Klima też ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No cóż ktos może napisać że mogłoby być większe...ale widziały gały co brały, na rynku przecież nie brak ofert wieszych suvów. 4 osoby dorosłe myśle że bez problemu i grymasu na twarzy przejadą długi dystans, zakładając z tyłu trochę bagaży. siedzenia z tyłu regulowane, więc jeżeli dla kogoś jest problem np. z wyjazdem na wakacje zawsze można dokupić bagażnik na dach.
4,0
Wyciszenie
jak pisałem w punkcie 1 apropos silnika, przy wyższych obrotach trochę go słychać, ale za to na dziurach ni stuka jak szalony.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny na serwisie takie jak wszędzie mniej więcej, choć w porównaniu do subaru, którym wcześniej jeździłem zdecydowanie niższe. Spalanie wyższe niż to producenci zachwalali i brak możliwości przerobienia na gaz jeżeli zależy nam na gwarancji. Ponoć toyota się wycofała z tej opcji, co uważam za błąd, bo przy autach tego typu, jest to często brane pod uwagę. Pojemność baku ponoć wynosi 55 albo 60 L (nie pamiętam) natomiast przy doprowadzeniu komputera do wyświetlenia Range 5 km, nie wejdzie więcej niż 50 l co przy tym spalaniu jest bardzo uciązliwe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że rozsądny zakup.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po tym przebiegu dalej jak nowy, oby tak dalej. Dodam, iż koleżanka RAvka nie ma ze mną łatwego życia ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Valvematic 158KM 116kW
[l/100km]