Przeniesienie napędu
: Bezstopniowa skrzynia biegów jest rewelacyjna ! W porównaniu do poprzedniej (zautomatyzowanej 5 biegowej) obniżyła spalanie o 1,5 litra.
5,0
Całokształt
Toyota Rav4 może się podobać. Szczególnie po faceliftingu wygląda znacznie mniej \"kobieco\" od swojej poprzedniczki, ale wygląd jest kwestią gustu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest wystarczająco mocny i elastyczny do miasta. Po za nim już trzeba wysoko kręcić żeby auto przyspieszało. Przy mocnym wciśnięciu gazu silnik wyje niemiłosiernie a w baku powstaje wir.
Uważam, że jest lepszy od silnika diesla.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dla osób lubiących równą i przeważnie spokojną jazdę. Jeśli ktoś lubi zmieniać biegi, wrzucamy tryb manualny i zmieniamy biegi manetkami.
Jest jeszcze tryb \"Sport\", który trzyma silnik na wysokich obrotach i bardzo nerwowo reaguje na dodawanie gazu.
4,0
Układ jezdny
Według mnie Rav4 ma zbyt twarde zawieszenie gdy jest nie obciążona. Po załadowaniu auta 3-4 osobami oraz bagażami sytuacja się znacznie poprawia.
Przy szybkim pokonywaniu zakrętów auto nie wychyla się. Auto typu SUV nie daje takiej pewności prowadzenia co sedan czy kompakt.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność określam jako dobrą. Jedynie przednie słupki są zbyt szerokie. Po za tym widoczność do przodu i do tyłu dobra. Tylne czujniki parkowania znacznie ułatwiają parkowanie.
5,0
Ergonomia
Nie można się do niczego przyczepić. Wszystko na swoim miejscu. Duże guziki panelu klimatyzacji ułatwiają ustawianie temperatury bez odrywania oczu od drogi. Sterowanie radia z kierownicy też wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik bardzo szybko się nagrzewa, klimatyzacja jest wydajna i szybko ustawia żądaną temperaturę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj niestety przeciętnie. O ile ilość miejsca z przodu jest wystarczająca i podróżuje się tam wygodnie, tak pasażerowie tylnej kanapy mają gorzej. Ilość miejsca na nogi jest zbyt mała i przydało by się dodatkowe 10 cm (nie dotyczy wersji sprowadzanych z USA). Bagażnik wystarczający
4,0
Wyciszenie
Tutaj trzeba pochwalić Toyotę. Przy prędkościach do 100km/h jest na prawdę cicho i można mówić szeptem.
Powyżej 130km\\h zaczyna się robić nieprzyjemnie głośno. Silnik słychać dopiero przy obrotach rzędu 5-6,5 tys.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem mile zaskoczony spalaniem tego autka. Przy lekkiej nodze i szybkim kursie ekodrivingu można osiągnąć 8-9 litrów w mieście. Na trasie do 120km/h spalanie utrzymuje się na poziomie 8 litrów. Dalekie trasy do 110km/h spokojnie można osiągnąć
7 l/100km . Powyżej 140-160km\\h pali ile chce. Rekord przy 215 km\\h wyniósł 30 l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że cena za wersję benzynową z bardzo udaną skrzynią biegów oraz przyzwoitym wyposażeniem
(wersja \"2010\" - obecnie Prestige) jest odpowiednio skalkulowana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na 2 lata i przebieg rzędu 31 tys. km nic się nie zepsuło. Żadnego skrzypienia ani odpadających części. Oby tak dalej !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Valvematic 158KM 116kW
[l/100km]