chyba auto w spowjej klasie jest moim zdalnie majbardziej ekonomiczne. oczywiscie mozn akupic volvo, vw, subaru, honde, jeepa, ale zarowno cena by byla inna jak i parametry. takie auto jest jak dla mnie najlepsze. jedyne co bym zmnienil _koniecznie_ to wyciszyl - zdecydowanie !
no i prawdopodobnie dolozylbym chipa/tuning Toyoty. ale to 6300pln wicej. nie malo, choc podobno sie oplaca
a, i jeszcze tzw bajery. auto nie ma a zdecydowanie moglo by miec
1) wskaznik ilosci kilometrow jakie mozemy przejechac jeszcze na paliwie pozostalym w zbiorniku
2) regulowane elektrycznie siedzenia - nawet nie ma takiej opcji, a mogla by byc jakby ktos chcial - ja bym akurat potrzebowal
3) pierdola typu, ze nawet nie pokazuje sie na radio, jak zwieksza sie glosnosc muzyki - nie wiem o co chodzi Toyocie, ale dawno inni na to wpadli
4) raczka do zamykania dzwi od bagaznika. chyba w hondzie, czy nawet w moim starym fordzie kombi bylo takie wglebieienie _wewnatrz_ dzwi, za ktore sie chwytali i zamykalo sie dzwi do bagaznika. w rav dzwi od bagaznika sa ´oblepione´ paluchami bo nie ma innej opcji zamkniecia dzwi
5) polka od bagaznika tez mogla by sie jakos bardziej sensownie zakladac, ale nic. moze byc :)
Wrażenia
4,0
Silnik
jest ´akurat´, czyli bardzo dobrze, choc moglo by byc jeszcze mocniej. szczegolnie na trasie jak sie jedzie 120km/h i jest potrzeba wyprzedzic. wtedy moglo by byc sprawniej. zamontowanie chipa/tuning Toyoty i podejzewam, ze bedzie doskonale - podejzewam, bo jeszcze nie zakupilem
4,0
Skrzynia biegów
bieg 2 i wsteczy - potrafi nie wchodzic jak potrzeba. podobno tak jest. moze nie u wszystkich, ale akurat u mnie jest. mozna sie przyzwyczaic
5,0
Układ jezdny
jezeli ´trzymanie´ sie drogi mozna podciagnac pod ´uklad jezdny´ to jest imponujaca. zarowno naped na 4 kola jak i szerokosc opon (235) powoduja, ze zmiana pasu na trasie przy predkosci 160km/h nie robi na tym aucie wrazenia - koleiny, nierownosci - nie ma znaczenia. nawet na zakrecie. kapitalna sprawa
Komfort
5,0
Widoczność
moze troche do tylu jest nie tak, szczegolnie jak jest kratka, ale jest prawidlowa. zmienil bym luterko wsteczne na wieksze, bo boczne sa ogromne i widac w nich wszystko. lekko lewe lusterko moglo by dawac sie lepiej regulowac, ale i tak jest bardzo dobrze
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
zaparowana przednia szyba ´czysci sie´ w 30s. mila sprawa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowaca ma dobrze. reszty nie wiem bo poki co siedzie zawsze za kolkiem :)
3,0
Wyciszenie
tu nie najlepiej. najglosnej jest przy 2500obr/min. to jest okolo 120km/h. i jest calkiem glosno. zdecydowanie moglo by byc ciszej. powyzej 140km/h silnik jest juz bardziej cichy, opony bardziej szumia, wiatr tez, wiec jest bardziej komfortowo. ale i tak zdecydowanie powinno byc ciszej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
malo delikatnie w miescie - 8.4l. bardziej delikatnie - 8l.
w trasie - 6.7l - trasa z w-wy do Sopotu
jak sie nadusi zeby jechac 160 to pali okolo 10l
generalnie wyjdzie okolo 7.5-8l/100 deliktnie jezdzac w trybie mieszanym
4,0
Stosunek jakość/cena
zawsze moglo by byc taniej, ale poki co nie zaluje. poza ta glosnoscia :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bylem raz w serwisie, bo moim zdaniem dzwi kierowcy powinny sie zamykac delikatniej. moze przesadzam, ale powinny sie zamykac ´prawie same´. poprawili
skrzynia biegow - wsteczny i dwojka - moglo by byc lepiej. moze poprawia na przegladzie.
boczne lusterko kierowcy - moglo by dawac wieksza mozliwosc regulacji - ale dalo sie ustawic prawie poprawnie
reszta bez zadzutu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
[l/100km]