Auto naprawdę ok. Można na nim polegać w codziennej eksploatacji. Największą jego zaletą jest bezawaryjność. Silnik pracuje tylko na paliwie premium. Spalanie jak na silnik sprzed ładnych kilku lat jest na akceptowalnym poziomie. Średnie spalanie z 80 tkm. pokazuje komputer 7,5 l. Gorszą stroną jest komfort podróży. Przy tym silniku w trasie jest dość głośno, a samo auto nie jest dość dobrze wytłumione. Na plus przemawiają niskie koszty eksploatacji, (brak dpf i scr), na minus jak każdy japończyk podatność na korozję, zwłaszcza podwozia. Jednym słowem solidne toczydełko bez porywających osiągów i wodotrysków. Pozdrawiam JB.
Wrażenia
4,0
Silnik
Głośny, w zimę wolno się nagrzewa, średnie osiągi.
4,0
Skrzynia biegów
Bez uwag. Specyficzna jak to w toyocie.
5,0
Układ jezdny
Bez uwag
4,0
Karoseria
Po latach może zacząć rdzewieć.
Komfort
5,0
Widoczność
Ok
5,0
Ergonomia
Ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy silniku D4D w zimę bardzo wolno się nagrzewa. W lecie klima ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Akceptowalna, przesuwana tylna kanapa.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie na bardzo słabym poziomie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po latach dużo zamienników. Auto nie generuje wysokich kosztów utrzymania, Prawie bezawaryjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno powiedzieć, ale raczej trzyma cenę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa pomimo upływających lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak tylko bieżąca eksploatacja + turbina i dwumasa co 160 - 180 tkm.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
[l/100km]