Oceniam tylko na 3 ze względu na niski komfort oraz usterki które się u mnie pojawiły.
Auto jeździ na co dzień ok 40 km w większości po trasie. Spalanie średnie ok 7 litrów. Zawieszenie sztywne, pozycja za kierownicą mało ergonomiczna, brak możliwości odpowiedniego dostosowania fotela do osób ok 1,8 m wzrostu.
Przy 240 tys regeneracja turbo i to kompleksowa bo nawet obudowa została uszkodzona pomimo zachowania standardowego okresu wymiany filtrów i oleju (przynajmniej w moim przypadku). Jeśli to zaniedbanie poprzedniego właściciela to znaczy że bardzo czuły cały układ zasilania powietrznego.
Przy 255 tyś problemy z mocą powyżej 3 tyś. mimo sprawdzenia większości podzespołów które okazały się sprawne. Najprawdopodobniej wina zaworów scv ale to się okaże.
Z drobnych ale uciążliwych usterek awaria 2 siłowników zamków drzwi kierowcy i pasażera co uniemożliwia zamykanie z pilota.
Dodatkowo brak ograniczników zatrzymujących otwarte drzwi - b. denerwująca sprawa. Drzwi bagażnika stukają na wybojach i ciężko ocenić czego jest to wina.
Słabo wyciszone wnętrze. Dosc głośna praca silnika. Plastiki nie trzeszczą.
Mało miejsca w środku głównie z tyłu.
Do plusów na pewno napęd 4x4.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wytrzymały choc głośny. Ile uwzględniam tu awarii turbo i pompy CR. Co jakiś czas trzeba dolać oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj nie mam uwag.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi. Zawieszenie sztywne ale przez to mało komfortowe.
5,0
Karoseria
Po takim czasie wyszła rdza na rancie przedniego błotnika. Ogólnie lakier ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra.
3,0
Ergonomia
Tutaj słabo. Dla wysokich osób mało wygodnie za kierownicą zwłaszcza na długich trasach. Brak tempomatu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej ok choć można mieć zastrzeżenia do precyzji sterowania temperaturą ogrzewania jak i klimatyzacji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy dwóch fotelikach z tyłu nawet najszczuplejsza osoba nie ma szans się wcisnąć.
3,0
Wyciszenie
Słabo wyciszone wnętrze. Głośny silnik.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest źle choć regeneracja turbo prawie 2,5 tyś. a zawory scv 800 zł. Ceny typowych czesci eksploatacyjnych normalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak na Toyotę to jakość zawiodła. I w tych grubszych i w tych drobnych usterkach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
[l/100km]