Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 II

MIK, 9 lat temu
Silnik 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 148 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota RAV4 II 2.0 16V D-4D 116KM 85kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt. Zadbany samochód odpowiada w właściwy sposób :) Ravka jest wielozadaniowa, dość kompromisowy pojazd dla różnych potrzeb. Jeśli jeździsz wyłącznie po mieście - nie kupuj (diesel to zapychający się zawór EGR i inne uroki diesla). Jeśli jeździsz wyłącznie po ekspresowej trasie - nie kupuj (brak VI biegu, za głośno, rośnie spalanie mocno powyżej 120km/h). Jeśli mieszkasz w lesie - nie kupuj (to nie jest "pełna" terenówka). Jeśli potrzebujesz auta żeby zrobić wrażenie na sąsiedzie - nie kupuj (II generacja była tylko do 2005r.). Jeśli marzysz o miękkiej wygodzie - nie kupuj (zawieszenie jest średnio twarde, to nie skórzana sofa). Ale jeśli potrzebujesz używać samochodu w różnych okolicznościach - mieszanka trasy, miasta, jazdy samemu czy z rodziną, zima i śnieg czy lato i wycieczki - śmiało bierz. Tylko... musisz dbać.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lakier miękki, podatny na zadrapania.
4,0
Całokształt
Samochód godny zaufania. Użyteczny w różnych okolicznościach. Kupiłem jako używany, sprowadziłem z Niemiec, choć oryginalnie pochodzi z Włoch. Świadomy wybór, doinwestowałem go znacznie po sprowadzeniu (tarcze, klocki, łożyska, amortyzatory, rozrząd, sprzęgło z dwumasą, felgi, opony, zawór EGR, 2 zaworki w pompie paliwa, regeneracja turbiny, akumulator, filtry, oleje - silnikowy i przekładnie, wszystkie płyny eksploatacyjne, założyłem też czujniki parkowania przód + tył). Tak zadbanym samochodem można spokojnie bezawaryjnie jeździć ładnych kilka lat. I taki mam plan :) Zdaje się, że jestem jakimś ponad standardowym fanem Ravki ;) Samochód ma swoje wady (głośność, brak 6. biegu, przeciętna ilość miejsca dla pasażerów i w bagażniku), ale ma też wiele zalet (4x4, wygodny, niezawodny, wszechstronny - miasto, trasa, lekki teren).
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy wybór do tego samochodu. Benzynowce żrą paliwo na potęgę, z instalacjami LPG w tych modelach Ravki są nazwijmy to "wyzwania" :) , więc diesel to dobry kompromis. W mieście pali 7,5-8, w trasie spokojnej 6-6,5 a szybszej to ok.7 litrów. Silnik po regeneracji turbiny świetnie ciągnie i ma odpowiednią moc do masy samochodu.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia taka sobie - brakuje 6. biegu, bo zestopniowanie obenych pięciu biegów jest zbyt krótkie. Poza tym gdy silnik i olej w skrzyni zimne to czasem haczy przy wrzucaniu 2. biegu. Maksymalna rozsądna prędkość podróżna tej Ravki to ~130km/h, obroty wtedy na poziomie ok.3100. Można i dobić do 140, tylko po co? :)
4,0
Układ jezdny
4x4 radzące sobie dobrze w różnych okolicznościach. Precyzja prowadzenia OK.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra, dość wysoka pozycja za kierownicą. Widoczność we wszystkich kierunkach bardzo dobra. Duże lusterka też pomagają.
4,0
Ergonomia
Ergonomia OK, mało schowków w środku. W sensie użytkowym to wszystko jest na miejscu, siedzenia wygodne - bez problemu kilka godzin jazdy się znosi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie. Mimo, że diesel, to w miarę szybko daje ciepły nawiew. Wentylacja wnętrza bardzo dobra, klimatyzacja dobrze sobie radzi z chłodzeniem wnętrza nawet latem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera obok jest bardzo w porządku. Jeśli chodzi o tylne siedzenia to już tylko przeciętnie z ilością miejsca. Tak samo bagażnik - na poziomie powiedzmy Punto :)
3,0
Wyciszenie
Szału nie ma :) Słychać silnik i ilość dźwięków nie pozwala zapomnieć, że to samochód z silnikiem diesla. Mruczy i warczy, i choć nie ma jeszcze hałasu w środku, to przydałoby się automatyczne podgłaśnianie radia przy przekroczeniu 80km/h. Od prędkości ok.120km/h jest już za głośny - "krótka" V, więc rosną obroty, a wysoka sylwetka dale dużą powierzchnię czołową i skutek w postaci zmniejszenia szans na rozmowę z pasażerem. Nagadacie się w mieście na światłach, albo jak dojedziecie do celu :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po szalonym początku, gdy dla świętego spokoju powymieniałem wszystko co się zużywa, teraz jedyny koszt to paliwo. Więc trudno coś mówić o kosztach w sensie części na bieżąco, natomiast jeśli oceniać koszt części użytych do wymiany zaraz po sprowadzeniu samochodu, to jest w granicach znośnych dla przeciętnego Polaka.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zaskakujące jak te samochody potrafią trzymać cenę. Jak się dba, to się ma ;) ale to oczywiście wymaga wymiany wszystkiego w odpowiednim czasie, a nie czekania aż padnie ostatecznie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Wszystko super.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Tu też wszystko super.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V D-4D 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota RAV4 II

Liczba wpisów: 28

Toyota RAV4 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota RAV4 II