Przeniesienie napędu
: Układ jezdny i układ kierowniczy nie mają sobie równych
5,0
Całokształt
Świetny mały samochodzik, doskonałe narzędzie pracy i przemieszczania się w każdych warunkach. Nigdy nie zawiedzie, nawet gdy musi dowieźć właściciela na urlop.
Wrażenia
5,0
Silnik
Swietny, niezawodny, mocny motor z niezłą kulturą pracy. Zwłaszcza po uzupełnieniu dodatkowym sterownikiem (tzw. chiptuning) kiedy rozwija moc 150 KM Naprawdę warto wysupłać te parę tysięcy za fabrycznego czipa od TTE. Wowczas wcale nie rzadko można sie napawać zdziwionymi minami kierowców wyprzedzanych osobówek (również nowoczesnych diesli), podróżujacych takimi wynalazkami niemieckiej techniki jak audi, VW, Mercedes czy Ford
5,0
Skrzynia biegów
Doskonała praca, precyzyjne, krótkie skoki. Lepsza niż ta w Avensisie i lepsza niż w wielu wynalazkach niemieckich. Lekkie haczenie wstecznego biegu było odczuwalne tylko w okresie docierania i układania sie systemu przeniesienia napędu. Teraz jest idealna.
5,0
Układ jezdny
To jest po prostu bajka. To jest chyba najlepszy układ jezdny spośród innych modeli Toyoty (wyłączając może te z najwyższej półki). Na pewne nie daje najmniejszych szans konkurentom w swojej klasie (np. Nissan X-trail).Nie powtarzalne wrażenia oferuje zwłaszcza w jeżdzie górzystymi, krętymi drogami (np. w Chorwacji). Precyzyjne i błyskawiczne reakcje na ruchy kierownicą, jak w gokarcie. Oczywiscie dotyczy to tradycyjnych dróg a nie terenu, bo to przecież nie jest auto terenowe. Daje niepowtarzalną swobodę i wolność poruszania sie po zimowych, zaśniezonych drogach , szczególnie w górach.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonała do przodu i na boki. Do tyłu wspomaga czujnik cofania. Doskonałe, duże lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Intuicyjne rozmieszczenie wszystkich potrzebnych urządzeń, z wyjatkiem może regulatora świateł przednich.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skuteczny układ klimatyzacji oraz odparowywania przednich szyb. Schładzaniu w lecie na południu Europy pomaga przyciemnienie szyb.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobre siedzenia przednie z wystarczajacym trzymaniem bocznym. Z tyłu jest zadowalajaco
3,0
Wyciszenie
Niestety jest dość głośno i to jest jedyna wada tego samochodziku
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wzmocnienie silnika nie wpłynęło na wzrost zużycia. Jest odwrotnie. W lecie utrzymuję 6,5 l/100 km, w zimie podskakuje mi na 6,6 l Opieram się na wskazaniach komputera. Nie mam zadnego powodu, żeby je kwestionować, jak to często czynią niektórzy "mistrzowie kierownicy i długiej prostej" I wiem co mówię bo zjeździłem różnymi samochodami ponad 430 tys. kilometrów
4,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka cena ale produkt jest zacny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
skrzypienie tylnej pólki zimą, ale to rzeczywiście pierdoła
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie nic. Należy tylko być wyczulonym na sposób eksploatacji sprzęgła, bo zdarzają się problemy z kołem zamachowym (2-masowym), co przydarzyło sie również i mnie w eksploatacji Avensisa ( z tym samym bazowym silnikiem)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
[l/100km]