Trudno wyskoczyć wyżej jak przeciętnie biorąc pod uwagę, że trafił mnie chyba PECH (awaryjność do lat 3 według ADAC Rav4 na 3 miejscu)
Wrażenia
2,0
Silnik
Ogólnie byłoby na 5 gdyby nie (mała) usterka: PRZEZ 3 LATA GWARANCJI SERWIS NIE USUNĄŁ USTERKI, KTÓRA OBJAWIAŁA SIĘ PRZY WYRZUCENIU NA LUZ W CZASIE JAZDY FALOWANIEM OBROTÓW W ZAKRESIE 800-1500 obr. Wymieniali co się dało w osprzęcie silnika: 2 razy komputer,przpustnicę jakieś czujniki itp.Kilkakrotnie przyjeżdżał szef serwisu na Polskę coś tam nagrywali wysyłali do producenta ale widocznie nie pojęli co się dzieje. Dali mi na odczepnego pod koniec gwarancji dodatki za 5tys.zł. Proszę osoby o kontakt, które też mają tą chorobę Rav4 w swoim aucie.
5,0
Skrzynia biegów
bez zarzutu
3,0
Układ jezdny
Ogólnie byłoby na 5, gdyby nie nagminne wyrabianie się gniazd amortyzatorów co przyczyniało się do wymiany amortyzatorów. W czasie gwarancji wymieniali mi 3 razy (średnio co 15tys.km.) i za każdym razem mówili, że już dają nowe z poprawioną wadą :(
Komfort
5,0
Widoczność
bez zarzutu zarówno z przodu jak i tyłu
5,0
Ergonomia
bardzo odbra
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wnętrze mogłoby się szybciej nagrzewać ale czego oczekiwać po takiej kubaturze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zarzutu
4,0
Wyciszenie
nie jest może jak w "S" klasie Merca ale nie jest źle
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
sporo pali ale to przecież 2.0, przeglądy u dealera do najtańszych nie należą średnio 1000-1500zł
4,0
Stosunek jakość/cena
za 115tys.zł auto godne zakupu (oczywiście gdyby nie usterki w moim przypadku)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
stukanie ograniczników drzwi: w drzwiach kierowcy 3 razy i tylnych raz ale narazie jest spokój. Po każdej zimie malowanie felg na nowo w ramach gwarancji (korodują pod wpływem soli). Klocki hamulcowe wymieniane w ramach gwarancji (stuki-usterka fabryczna).
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tak jak pisałem przy opisie silnika: PRZEZ 3 LATA GWARANCJI SERWIS NIE USUNĄŁ USTERKI, KTÓRA OBJAWIAŁA SIĘ PRZY WYRZUCENIU NA LUZ W CZASIE JAZDY FALOWANIEM OBROTÓW W ZAKRESIE 800-1500 obr. Kilkakrotnie przyjeżdżał szef serwisu na Polskę coś tam nagrywali wysyłali do producenta ale widocznie nie pojęli co się dzieje. Dali mi na odczepnego pod koniec gwarancji dodatki za 5tys.zł. Proszę osoby o kontakt, które też mają tą chorobę Rav4 w swoim aucie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 150KM 110kW
[l/100km]