Wersja benzynowa ma za mały moment obrotowy, daje się to we znaki w zimie w walce z zaspami. Maksymalny moment obrotowy uzyskuje się przy 4000 obr/min, takie obroty silnika w walce z zaspą to gwarantowana klęska a używanie pół-sprzęgła skończyło się wymaną tarczy sprzęgła z dociskiem - 1200 zł. Nie ma producenta który wytwarza idealne samochody, ale TOYOTA w/g mojego rankingu jest zdecydowanie nr 1, a zaliczyłem w swoim życiu większość marek. Na potwierdzenie moich poglądów za tydzień odbieram nowy model RAV-4 2,2D-4D 180. I bardzo ważne po moją starą ale jarą Rwkę ustawiła się kolejka chętnych do kupienia, to też się liczy przy obecnej podaży złomów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak się wkręci silnik w obroty, to jest niezły odjazd
2,0
Skrzynia biegów
To nie pierwsza moja TOYOTA w której żle funkcjonuje 2-gi bieg, dziwię się że producent ciągnie tego knota przez kolejne modele
4,0
Układ jezdny
Pośredni pomiędzy francuzami a niemcami
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, polecam dla starszych osób, bezproblemowe wsiadanie.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Głośno we wnętrzu zwłaszcza przy podkręconych obrotach silnika.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
12 do 13 litrów w jeżdzie po mieście, trasa 9 do 10
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kokpit mógł by być troszkę bardziej męsko-terenowy