Opinia bez słodzenia po 8000km (formularz nie pozwolił mi podać prawdziwego przebiegu).
Ogólnie samochód spełnia moje oczekiwania i kupiłbym go ponownie. Stosunek jakość/cena według mnie nie do podrobienia. Rodzina 2+1+pies. Wersja wysposażenia Family. Częste trasy pomiędzy dwoma dużymi miastami w Polsce. Największym zaskoczeniem było dla mnie to, że bardzo przyjemnie jeździ się tym samochodem. Pomimo swojej vanowatości, prowadzi się jak normalny samochód osobowy. Więcej szczegółów w opisach podzespołów.
Wrażenia
5,0
Silnik
110 koni w tak dużej budzie wystarcza spokojnie do przemieszczania się i bezstresowej jazdy.
W mieście nie jest się zawalidrogą na trasie najprzyjemniej jedzie się z prędkością 120km/h. Wyprzedzanie na drogach S i A trzeba zaplanować :).
Auto całokształtem nastawione jest na komfort i sam silnik współgra z filozofią samochodu. Silnik równo ciągnie od samego dołu aż do samej góry, Ekonomicznie jest... normalnie.
Cykl mieszany 8l/100km
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest ok. Nie posiada wielkich wad ani zalet. Skok lewarka trochę przydługi. Jest trochę "miękko". Skrzynia nie zachęca do dynamicznego wrzucania biegów. Czasem zgrzytnie przy jedynce i dwójce, ale bieg zawsze wbije.
Taki średniaczek.
5,0
Układ jezdny
Tutaj to się zaskoczyłem. Pomimo elektrycznego wspomagnia, które tłumi dużo z tego co się dzieje na kołach, samochód pewnie jedzie tam gdzie mu się pokaże. Abs, kontrola trakcji działają sprawnie i pomagają w nienachalny sposób. Zawieszenie jest nastawione na komfort i przyjemnie buja :). Bardzo miło się pokonuje kilometry.
Hamulce odpowiednie do samochodu. Bardzo fajnie miarowo hamują.
Upierdliwy asystent pasa. Często wariuje przy remontach dróg.
5,0
Karoseria
Jest. Nie jestem maniakiem karoserii. Dla mnie spełnia swoją rolę.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest ok, oprócz grubych słupków A i D. Czasem cały pieszy się tam schowa. Trzeba uważać. Czujniki parkowania i kamera cofania rozwiązują dużo problemów związanych z widocznością przy parkowaniu :) Bez czujników też spokojnie da się wyczuć przód i tył.
3,0
Ergonomia
Ogólnie jest kilka rzeczy, które wkurzją. Na początku miałem wrażenie, że w aucie wszystko jest za daleko. Uchwyty na kubki, przełączniki do szyb, lewarek skrzyni biegów. Po czasie się przyzwyczaiłem. Fotel kierowcy wygodny. Żona narzeka czasem na fotel pasażera, bo nie ma regulacji odcinka lędźwiowego.
Z tyłu ze względu na przesuwne drzwi "podłokietniki" są tk płytkie, że ciężko je nazwać podłokietnikami. Z tyłu siedzi się jak na wygodnych stołkach. Już wygodniejsze są fotele w trzecim rzędzie ;).
Bagażnik petarda! Ilość schowków super.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Według mnie najsłabszy element tego auta odczuwalny najbardziej w trasie. Jak się jedzie powyżej 100km/h, wentylacja zaczyna żyć własnym życiem. Temperatura ustawiona na dwustrefowej klimatyzacji automatycznej nijak się ma do rzeczywistości. Wpada powietrze od silnika i jest za gorąco. Trzeba zejść bardzo nisko z temperaturą, żeby zaczęła chłodzić.
Do tego kierunek nawiewu jest połączony z zamykaniem nawiewu. Idiotyczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 184cm, siadam na luzie sam za sobą. Przestrzeni, schowków co niemiara. Do tego ten duży bagażnik, do którego wchodzi wózek, rower (bez składania) i pies.
Rewelka!
5,0
Wyciszenie
Jak na takie wielkie pudło jestem pod wrażeniem.
Trzy cylindrowy silnik słychać przy zwiększaniu obrotów. Jeżeli jedziemy stabilnie w okolicy 2000-2500 obrotów nic nie słychać od strony silnika. Tak samo stojąc na światłach - cisza. Auto generuje uciążliwy hałas podczas jazdy pod wiatr z prędkością 120+. Z wiatrem można komfortowo jechać nawet 140.
Przy dużych nierównościach słychać blaszany stuk w okolicach tylnych nadkoli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko leję benzynę więc ciężko mówić o jakiś kosztach :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Według mnie bije kombi i suvy na łeb. Jest to samochód "jakiś" dla konkretnej grupy odbiorców, którzy są świadomi jego wad wynikacjących z konstrukcji (duży, wysoki itp.) Ilość miejsca i łatwość przewożenia różnych rzeczy. Łatwość wsadzania wózka (nawet bez składania :P), isofix na każdym tylnym siedzeniu, Możliwość przewożenia dziecka w najbezpieczniejszym miejscu w samochodzie czyli na środkowym, tylnym fotelu. Super.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jest b dobrze. Jedyna rzecz, to czasem się nie włącza kamerka cofania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 D-4T 110KM 81kW
[l/100km]