Ocena kierowcy - Toyota Prius III Prius+ Facelifting
wito,
7 lat temu
Silnik 1.8 HSD 136KM 100kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
117 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ogolnie bardzo dobrze, choc spalanie mogloby byc nizsze
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc silnika wystarcza mi w zupelnosci, porownanie mam z poprzednim autem Toyota Verso 1.8 147 koni z 2010 roku. Tamten byl nominalnie mocniejszy, ten w priusie ciagnie bez zadyszki od startu i wyprzedzanie nim sprawia mi frajde.
5,0
Skrzynia biegów
Moj pierwszy automat wiec olbrzymi komfort, a do tego mozna zobaczyc w internecie filmy krecone przez profesora z Weber University, ktory skrzynie priusow rozbiera i objasnia. Z jego filmikow wynika, ze skrzynia w moim priusie jest bardzo prosta konstrukcja (kilka kol zebatych i przekladni planetarnych) i powinna byc dluuuugo niezawodna, nawet jesli nie wymienie w niej plynu, co zalecaja uzytkownicy z USA a o czym nie pisze w dokumentacji toyota.
5,0
Układ jezdny
Jest to auto miejskie i tu sprawdza sie znakomicie.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra, w moim egzemplarzu jest tez kamera cofania - korzystam z niej na potege.
5,0
Ergonomia
wszystko w zasiegu reki z wyjatkiem zlaczy usb, zapalniczki i sterowania podgrzewanymi fotelami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje mi klimatyzacji dwustrefowej, ktora mialem w verso. Niby drobiazg, ale jednak z zona klocimy sie nieraz o temperature. Samochod generalnie slabo grzeje, bo czesto wylacza silnik. Z opinii innych wiem, ze ponoc chlodzenie dziala znakomicie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj bez zarzutu, choc niestety jest o 15mm wezszy niz moj verso, ale nadal 3 foteliki maxi cosi wchodza w jednym rzedzie.
5,0
Wyciszenie
Nic nadzwyczajnego, choc ponoc motor zostal zaprojektowany dla nizszych obrotow silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W Niemczech podatek 48€ (verso 120€), kupilem bo chcialem auta hiperniezawodnego. Wiem od poprzedniego wlasciciela, ze wymienial kierownice na gwarancji ze wzgledu na zuzycie skory.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zbyt drogi samochod w zakupie. Za podobna cene moglem kupic z wiekszym przebiegiem np. dosc mlodego lexusa rx hybryda, tyle ze z wiekszym przebiegiem. Wolalbym lexusa, ale mam duza rodzine.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wnetrze podatne na zarysowania, kierownica wymieniona na gwarancji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, mam wielkie oczekiwania co do niezawodnosci, skoro prius II robi po milion bez wiekszych problemow.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW
[l/100km]