Hybrydę kupiłem na taksówkę, jeżdżę po Trójmieście. Zakupiłem ją bezpośrednio w Toyocie Knedler Elbląg w programie Toyota Pewne Auto. Moim zdaniem nie ma lepszego auta to miasta niż Prius :) Wahałem się między II. i III. generacją, jednak zwyciężyła druga opcja: większy silnik, przyciski na desce rozdzielczej zamiast dotykowego ekranu, nowszy wygląd oraz trochę większa "buda". Kupiłem wersję Prestige. Skrzynia E-cvt powoduje, że praktycznie niepotrzebna nam jest lewa noga i lewa ręka. Przyspieszenie zadziwiająco duże, wielu ludzi nie podejrzewa, że tak "mułowato" wyglądający samochód może mieć takie odejście. Jednak mimo wszystko najlepszy jest tryb "eco", który zmniejsza czułość pedału gazu, dzięki czemu można osiągać bardzo dobre wyniki spalania: mój rekord przy jeździe miejskiej z włączoną klimą 4,8L/100 km, bez większego starania. Niektórzy mówią o wyjącym silniku: faktycznie, jeśli chce się być pierwszym na kolejnych światłach i zarzynać auto, to silnik może dać się słuchowo we znaki. Jednak przy zwykłej jeździe, na niskich obrotach, silnika benzynowego nie słychać bardziej niż klasycznej jednostki. Wnętrze auta jest spore - zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ogromnie dużo miejsca na nogi z tyłu, pomaga płaska podłoga. Bagażnik mógłby być nieco większy, ale bez problemu zmieszczą się w nim 2 duże walizki lotnicze + 2 podręczne. Jak na razie nic mi się w nim nie popsuło, no, może z wyjątkiem elementów zawieszenia, ale to jedyna rzecz, która może podlegać destrukcji i jestem tego świadomy ;) Co do innych podzespołów - wystarczy wymieniać olej i filtry na czas, a auto będzie nam służyło długo. Jedyna wada, jaka przychodzi mi do głowy, to niestety bardzo szerokie słupki A, które są przyczyną sporego martwego pola z przodu. Aczkolwiek można się do tego przyzwyczaić. Ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony, mnóstwo bajerów, ciekawy wygląd (szczególnie na alufelgach 17"), no i przyjemność z jazdy, zarówno psychiczna, jak i ekonomiczna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka 1.8 radzi sobie doskonale w mieście oraz na trasie do prędkości 120 km/h. Powyżej tej prędkości głośność jest mocno zauważalna.
5,0
Skrzynia biegów
Bajka. Skrzynia E-cvt, bardzo ciekawy "joystick" do zmiany przełożeń i magiczny przycisk "P" powodują, że nie mieszamy ręką w korku, właściwie w ogóle zapominamy co to biegi :D
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Dużo schowków, półka pod konsolą centralną, sporo miejsca pod podłokietnikiem. Pomieszczą się wszyscy i wszystko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa i szybko chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca. Kierowca i przedni pasażer rozsiądą się wygodnie, a pasażerowie z tylnej kanapy będą jeszcze mieli sporo przestrzeni na kolana.
5,0
Wyciszenie
Niektórzy narzekają na wycie silnika, jednak jeśli nie zarzyna się auta, to dźwięki w kabinie nie odbiegają od zwykłych samochodów benzynowych. Jest nawet ciszej :) Silnik elektryczny może sprawiać wrażenie, jakbyśmy jechali tramwajem Pesa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio, taniej, najtaniej. Nic tylko lać i jeździć ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto zakupione bezpośrednio u Dealera Toyoty w Elblągu w programie Toyota Pewne Auto. Zapłaciłem więcej, ale miałem gwarancję na samochód, który kupuję. Moim zdaniem warto wydać więcej i mieć spokój, niż wtopić pieniądze u tzw. Mirka handlarza, który sprzedaje poobijanego Priusa z Włoch lub Hiszpanii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie doświadczyłem. Przy odpowiedzialnej jeździe nie ma prawa zadziać się nic niepożądanego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic takiego nie miało miejsca i mam nadzieję, że pozostanie tak jak najdłużej :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW
[l/100km]