Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Prius III Hatchback

Paweł Wróblewski, 7 lat temu
Silnik 1.8 HSD 136KM 100kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 139 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Prius III Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : - na miarę XXI wieku, spokój jak w Pendolino, wszyscy poznani w 2016r. sprzedający Priuskę, szykowali się do zakupu następnej generacji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : twardawe
5,0
Całokształt
auto bezproblemowe i elastyczne w sposobie jazdy głównie przez funkcje eco i power - jakbyśmy mieli 2-3 różne silniki...
Wrażenia
5,0
Silnik
coś tam jest, ale jak ktoś chce korzystać z auta a nie majstrować w nim - może się tym w ogóle nie interesować, pracę silnika słychać tylko przy mocniejszym przyspieszaniu
5,0
Skrzynia biegów
j.w. - to ona ma coś takiego...? trudno się przestawić z ciągłego wajchowania i używania sprzęgła (prawa ręka i lewa noga szukają zajęcia przez miesiąc) a potem spokój i skupienie na jeździe. Płynność jazdy CUDOWNA, co doceni każdy klient neurologów. Gdyby nie dziury w drogach - jazda jak w Prendolino
4,0
Układ jezdny
po wygodnym amerykańcu trudno się przestawić na twardą Toyotę, ale pewne trzymanie się drogi wiele wynagradza. Na śniegu też było super, dopiero na czystym lodzie poślizgi - prawa fizyki dotyczą wszystkich
Komfort
5,0
Widoczność
nawet bez kamery cofania jest nieźle, choć tył budził wątpliwości. Poprzednik - Ch Cruze, jak wiele innych tego modelu miał obitą pupcię bo mało widać przy cofaniu
5,0
Ergonomia
bez zarzutu, wszystko jak przystało na kokpit pojazdu przyszłości, przydatne włączniki na kierownicy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ciche, skuteczne, przy grzaniu lepiej korzystać z trybu auto, żeby bez sensu nie przegrzewać i podnosić spalania
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
porównywalne modele nie oferują tyle, jedynie Honda zwana UFO jest podobna, minus: za dużo plastików w środku, ale za to łatwe w utrzymaniu, tapicerka zadziwiająco odporna na dzieci i psa
5,0
Wyciszenie
jedynie nadmiar plastików na dziurach w drogach drażni z bagażnika, ale poza tym nawet przy 90- 100 na godz słychać głównie powietrze wokół auta, no i nie ma co warczeć jak w nowych służbowych Clio jakie używam też (przy 120 się nie pogada...)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dopieszczam, bo trzeba mieć koszty na firmę, no i ten perłowy lakier... ale można żyć bez tego - będzie tanio, dużo wymian i kosztów odpada, akumulator - nadal z certyfikatem - przy kupowaniu używki najlepiej po spalaniu widać czy jest OK (zimą i na krótkich trasach ma prawo palić do 5,6L)
5,0
Stosunek jakość/cena
spokój i pewność jazdy mają swoją cenę - gdy Prius III sprowadza się z krajów dających dotacje do takich aut - jest ona znośna - warto dać sobie spokój z LPG czy "tanimi" dieslami. Wersja bez gniazdka jest idealna do tras podmiejskich - ok. 20 na trasę ( w moim przypadku to 50% obwodnica Trójmiasta)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
? w hybrydowej Toyocie ? (tzn - żadnych)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
? tym bardziej żadnych tu wszystko jest z automatu optymalizowane - pracuje na bardzo znośnych obciążeniach

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Prius III Hatchback