Przeniesienie napędu
: - na miarę XXI wieku, spokój jak w Pendolino, wszyscy poznani w 2016r. sprzedający Priuskę, szykowali się do zakupu następnej generacji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: twardawe
5,0
Całokształt
auto bezproblemowe i elastyczne w sposobie jazdy głównie przez funkcje eco i power - jakbyśmy mieli 2-3 różne silniki...
Wrażenia
5,0
Silnik
coś tam jest, ale jak ktoś chce korzystać z auta a nie majstrować w nim - może się tym w ogóle nie interesować, pracę silnika słychać tylko przy mocniejszym przyspieszaniu
5,0
Skrzynia biegów
j.w. - to ona ma coś takiego...? trudno się przestawić z ciągłego wajchowania i używania sprzęgła (prawa ręka i lewa noga szukają zajęcia przez miesiąc) a potem spokój i skupienie na jeździe. Płynność jazdy CUDOWNA, co doceni każdy klient neurologów. Gdyby nie dziury w drogach - jazda jak w Prendolino
4,0
Układ jezdny
po wygodnym amerykańcu trudno się przestawić na twardą Toyotę, ale pewne trzymanie się drogi wiele wynagradza. Na śniegu też było super, dopiero na czystym lodzie poślizgi - prawa fizyki dotyczą wszystkich
Komfort
5,0
Widoczność
nawet bez kamery cofania jest nieźle, choć tył budził wątpliwości. Poprzednik - Ch Cruze, jak wiele innych tego modelu miał obitą pupcię bo mało widać przy cofaniu
5,0
Ergonomia
bez zarzutu, wszystko jak przystało na kokpit pojazdu przyszłości, przydatne włączniki na kierownicy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ciche, skuteczne, przy grzaniu lepiej korzystać z trybu auto, żeby bez sensu nie przegrzewać i podnosić spalania
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
porównywalne modele nie oferują tyle, jedynie Honda zwana UFO jest podobna, minus: za dużo plastików w środku, ale za to łatwe w utrzymaniu, tapicerka zadziwiająco odporna na dzieci i psa
5,0
Wyciszenie
jedynie nadmiar plastików na dziurach w drogach drażni z bagażnika, ale poza tym nawet przy 90- 100 na godz słychać głównie powietrze wokół auta, no i nie ma co warczeć jak w nowych służbowych Clio jakie używam też (przy 120 się nie pogada...)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dopieszczam, bo trzeba mieć koszty na firmę, no i ten perłowy lakier... ale można żyć bez tego - będzie tanio, dużo wymian i kosztów odpada, akumulator - nadal z certyfikatem - przy kupowaniu używki najlepiej po spalaniu widać czy jest OK (zimą i na krótkich trasach ma prawo palić do 5,6L)
5,0
Stosunek jakość/cena
spokój i pewność jazdy mają swoją cenę - gdy Prius III sprowadza się z krajów dających dotacje do takich aut - jest ona znośna - warto dać sobie spokój z LPG czy "tanimi" dieslami. Wersja bez gniazdka jest idealna do tras podmiejskich - ok. 20 na trasę ( w moim przypadku to 50% obwodnica Trójmiasta)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
? w hybrydowej Toyocie ? (tzn - żadnych)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
? tym bardziej żadnych tu wszystko jest z automatu optymalizowane - pracuje na bardzo znośnych obciążeniach
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW
[l/100km]