Świetny samochoód. Świetna skrzynia bezstopniowa. Płynność od staru do końca. Jak mu przycisnąć ze świateł to wszyscy zostają daleko ztyłu. Poniżej 3sek do 50/godz.. Wystarczy sprawdzić przebieg momentu na wykresie. W momencie startu system hybrydowy generuje 460 Nm. Potem spada. Spalanie w cyklu mieszanym miasto i podmiasto 5,5 l zima przy -15. Tylko po mieście poniżej czterech nawet.Bez jakiegoś oszczędzania.
I to przy 140 KM. Zawsze byłem przekonany do technologii hybrydowej. Ale po zakupie wrażenia są jeszcze bardziej pozytywne. Rozładowana bateria potrafi się naładować do fula czekając na światłach dwie zmiany.
Wrażenia
5,0
Silnik
System hybrydowy działa lepiej niż sobie wyobrażałem.
5,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowa eCVT ( coś jak hydrokinetyczna) działa wyśmienicie. Te skrzynie uchodzą za najbardziej trwałe narynku
5,0
Układ jezdny
Nie mam żadnych zastrzeże?.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tylu może przeszkadzać dzielona tylna szyba.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży rozstaw osi. Płaska podłoga z tylu i zaskakująco pojemny bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Przy wciśnięciu gazu w podłogę silnik wchodzi na obroty. Nie jest głośniejszy niż auta klasowe. Poza tym bloga cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalane na jesień zaraz po zakupie nie przekraczało wzasadzie 5l. Klocki i tarcze przy tym przebiegu są jeszcze fabryczne. Prz lekkim chamowaniu hamulce nie hamują a robi to silnik elektryczny ładując baterie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto droższe niż porównywalny benzyniak. Trzyma cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie za wcześnie. W każdym razie nie ma tu dwumasówki, Dpf-a, wtrysków, rozrusżnika, alternatora, czy pasków osprzętu. Klima jestnapedzana elektrycznie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko jak na razie. Hybrydy uchodzą za niezawodne, na co też liczę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW
[l/100km]