Układ hamulcowy
: Na przeglądzie po 75 tys km zużycie przednich tarcz to nawet nie 1 mm, rant ledwie wyczuwalny palcem
4,0
Całokształt
Uniwersalne auto, sprawdza się dobrze na krótszych i dłuższych dystansach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie bierze ani grama oleju, nie traci mocy w wysokich temperaturach co było zauważalne we wszystkich użytkowanych wcześniej nie-hybrydach.
4,0
Skrzynia biegów
Ciekawe sterowanie joystickiem - nie stawia prawie żadnych oporów, skrzynia pracuje mięciutko, bez żadnych szarpnięć, podczas manewrów na parkingu można włączyć wsteczny w czasie jazdy do przodu - auto się zatrzyma i zacznie cofać przy użyciu silnika elektrycznego.
3,0
Układ jezdny
Kombinacja niskoprofilowych opon 215/45/17 wraz z miękkim zawieszeniem średnio się sprawdza na wszelkiego rodzaju tarkach czy kamienistych drogach - drgania przenoszone są do wnętrza samochodu. Natomiast zupełnie dobrze radzi sobie z pofalowanym asfaltem. Układ kierowniczy mało bezpośredni, zakręty trzeba planować z małym wyprzedzeniem
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest bardzo dobra, dzielona w poziomie tylna szyba trochę przeszkadza ale za to spojler zasłania źle ustawione światła jadących z tyłu samochodów. Kamera cofania i dolna część tylnej szyby bardzo szybko ulegają zabrudzeniu przy deszczowej pogodzie. Szmatka w bagażniku to obowiązkowe wyposażenie :)
4,0
Ergonomia
Wszystkie podstawowe przełączniki są pod ręką, możliwość sterowania radiem, klimą i komputerem z kierownicy, na konsoli środkowej duże, wyraźnie opisane i podświetlone przełączniki. Tylko trochę ich za dużo.
Ekran dotykowy dobrze skalibrowany, trudno o omyłkowe naciśnięcie wyświetlanych przycisków.
Siedzenia średnio trzymają w zakrętach i mnie akurat trudno znaleźć właściwą pozycję za kierownicą (skokowa regulacja oparcia)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jest elektryczna, działa sprawnie i niezależnie od silnika spalinowego (można używać na postoju przy wyłączonym silniku), wnętrze nagrzewa się zimą dość długo ale to wina zbyt sprawnego silnika :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca z przodu i spora w tyłu - można nawet założyć nogę na nogę.
3,0
Wyciszenie
Standard dla skrzyni CVT - podczas gwałtownego przyspieszania jest dość głośno, przy prędkościach autostradowych całkiem dobrze a najlepiej podczas jazdy na bateriach :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Priusem przejechałem w 15 miesięcy 25 tys. km, auto na oponach 215/45/17, silnik zalany olejem 0W/20. Codzienne dojazdy do pracy na dystansie 13 km z czego 80% małe miejscowości, reszta droga podmiejska - 4,2l. Zimą przy ujemnych temp ale bez śniegu wzrasta o ok. 1 litr. Autostrada tempomat 140 km/h - 6,0l. 120 km/h - 5,0l. Droga krajowa ok 4,3l. Min. uzyskane spalanie: 3,2l. - drogi podmiejskie i małe miejscowości, styl jazdy - na prądzie ok 55 km/h przez ok 2-3 km potem 3-4 km w tempie 65-70 km/h żeby podładować baterie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wnętrze mogłoby być mniej plastikowe ale to auto ekologiczne nie tylko pod względem spalania ale także zastosowanych materiałów. I niestety po 70 tys km ten plastik zaczyna czasem skrzypieć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet żarówka się nie przepaliła
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do przebiegu 77 tys km żadnych
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW
[l/100km]