Bardzo dobre autko, mając okazję kupić wcześniej, żałuję, że tak późno się na nie zdecydowałem. Mam je 2 lata więc ocena powinna być obiektywna. Poprzednio miałem Opla insignię benzynę 220KM b. bogato wyposażoną, i o dziwo Prius ma niemalże wszystkie potrzebne i użyteczne dodatki z jakich korzystałem - oprócz reflektorów skrętnych. Szkoda, tylko ze aktualizacja nawigacji jest b.kosztowna.
Wrażenia
5,0
Silnik
dyskretna praca silnika, załączanie się go faktycznie kiedy trzeba. Czas reakcji lekko opóźniony, ale jeśli trzeba to wykazuje się mocą.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Trzeba się jedynie przyzwyczaić do swobodnego przyspieszania przy jednostajnej pracy silnika na wysokich obrotach - jak na jednym biegu. Przy tempomacie na trasie komputer serwuje wyższą dawkę paliwa niż przy operowaniu gazem - oczywiście zależy od tego, czy noga nie jest za ciężka :-) Duży szum kół i powietrza owiewającego po przekroczeniu 130km/h
5,0
Układ jezdny
bardzo dobry, amortyzowanie pośrednie, ale bez zastrzeżeń. Hamulce b.dobre. Posłuszne auto na krętej drodze. Czas reakcji serwa elektrycznego b.dobry.
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo przyjazne i przemyślane ergonomicznie tak z przodu jak i z tyłu bagażnik duży i pojemny 1 gwiazdkę zabieram za widoczność do tyłu z wnętrza, choc się już przyzwyczaiłem, ale to dla satysfakcji tych co nie mają kamery cofania. U mnie działa bardzo dobrze, jest czytelna w odbiorze odległości.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze, choc przyzwyczaiłem się do siedziska kubełkowego lepiej trzymających przy skrętach
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie mogę narzekać, a wymagać tego co proponuje lexus byłoby przesadą. Głośna praca dmuchawy, ale tak już musi być skoro znajduje się blisko niemal pod nogami
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla pasazerów - 2 osób z tyłu - komfort podróży jest b.dobry, szczególnie dla osób wyższych, kolana nie wbijają się w brodę.
Przy 3 osobach też nie jest żle, ale przy dłuższych trasach należy robić częstsze przerwy jazdy.
3,0
Wyciszenie
Chyba z tym nic już nie zrobię, jak wspominałem duży szum kół i powietrza owiewającego po przekroczeniu 130km/h. Ale trzeba będzie zmienić opony na ciche, wówczas ocean będzie mogła być obektywna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie - zaskakująco niskie, z Warszawy do Gdańska za 86 zł z reguły 2-3 osoby to nie jest żle.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dla Auta nowego, uważam że jest jedną z wyższych, ale dla auta 3 letniego - nie ma lepszego wyboru. Przy wieloletniej gwarancji dla akumulatora i kilometrowej dla napędu, dla Kowalskiego bezkonkurencyjna. Dla taksówek i aut firmowych najekonomiczniejsza - b. opłacalna
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jestem II-gim włąścicielem, poprzedni użytkownik pozostawił mi jedynie wpisy przegłądów w książce serwisowej i jeden o wymianie pompy hamulcowej w ramach akcji serwisowej, a po przejechaniu 18 tys. - żadnych - nie licząc wymiany klocków ham.,filtrów i oleju
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żarówka H11, reflektora od strony kierowcy zbyt czsto się przepala. Wytrzymuje Max. 3 miesiące. Chyba reflektor jest nieszczelny, bo napięcie z akumulatorów jest stałe, a prądnicy przecież nie ma.
No, naprawdę, musiałbym się czepiać
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW
[l/100km]