Przeniesienie napędu
: automatyczna skrzynia jest ok
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: przednie klocki wymiana przy 69tys. km
Przeniesienie napędu
: łożyska wymiana przy 65 tys. km
Inne
: bardzo słabe radio, zmiekształcenia, zakłócenia słyszalne nawet dość blisko nadajnika radiowego (np. 10km)
4,0
Całokształt
Miałem nadzieję, że kupuję auto doskonałe, zwłaszcza pod względem jakości - bo to przecież samochód produkowany w Japonii. Z trudem jednak daję ocenę "dobrze" za całokształt - tak bardzo zawiodłem się na jakości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niby w sumie silnik elektryczny + spalinowy mają 136KM, ale wcale tego nie czuć. W zwykłym aucie (niehybrydowym) już przy mocy rzędu 120KM jest podobne przyspieszenie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest automatyczna, bezstopniowa. To największa zaleta tego auta.
1,0
Układ jezdny
Przy 65tys. km konieczna była wymiana przednich łożysk. W serwisie powiedzieli mi, że to dlatego tak szybko w priusach psują się łożyska - bo bardzo mało używane są hamulce, a to obciąża łożyska. Przyjąłem to do wiadomości. Jednak przy przebiebu 69 tys. km konieczna była wymiana klocków - tym razem dowiedziałem się, że niestety klocki tak szybko się zużywają w nowych priusach (dodam, że jeżdżę bardzo 'ekologicznie', styl emeryta - jestem przekonany, że nikt nie może pochwalić się mniejszym używaniem hamulca, niż ja. Tak więc układ jezdny to wielka porażka Japończyków.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze.
4,0
Ergonomia
Jest poprawna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skuteczne ogrzewanie. Wentylacja prawie zawsze musi wspomagać się klimatyzacją, inaczej okna parują (jeśli jedzie kilka osób przez dłuższy czas).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca i niezłe resorowanie.
4,0
Wyciszenie
Cicho do 120-130 km/h.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt naprawy awarii psuje uczucie, że koszt utrzymania jest niski (bo nie jest niski).
1,0
Stosunek jakość/cena
Awarie zupełnie nie pasujące do wizerunku Toyoty. Jest znacznie gorzej z jakością niż 10, czy 20 lat temu. Skandal!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki na razie były naprawiane na gwarancji. Nie były wcale liczne.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przednie łożyska, przednie klocki, radio, alarm, skrzypienie tylnych siedzeń - wszystko przy bardzo łagodnym obchodzeniu się z autem, jazda wyłącznie po asfaltowych drogach.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW
[l/100km]