Napiszę dużo bo pierwszy raz jeżdżę takim autem i myślę, że w Polsce jest bardzo niedocenione ( jak domy kanadyjskie:). Jeśli szukasz niezawodności i ekonomii to myślę, że jest najlepsze na rynku. Do tego dużo bajerów ułatwiających jazdę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie jest to demon prędkości i przyspieszenia. Ale 136 koni w zupełności wystarczy do wyprzedzania. Jedyne auto hybrydowe (oprócz Lexusa), które ma dwa silniki elektryczne i silnik spalinowy pracujący w cyklu Atkinsona (większa sprawność niż w zwykłym spalinowcu)
5,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowa. Jeśli przyzwyczaisz się do dźwięku przyspieszania ( jednostajny dźwięk) to bardzo wygodne urządzenie i nie zwiększa spalania.
5,0
Układ jezdny
Spoko, typowy japończyk, nie za miękki, nie za twardy. Za to bardzo wytrzymałe.
Komfort
5,0
Widoczność
Z tyłu dodatkowa szybka w klapie plus kamera. Widoczność super
4,0
Ergonomia
Najsłabszy element to fotel kierowcy. Po dłuższej trasie czuję, że z ergonomią mogło być lepiej. Wyświetlanie parametrów jazdy i nawigacji na szybie jak w odrzutowcu - świetny pomysł. Zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Bardzo dobra i dokładna nawigacja. Tylko aktualizacja droga -1000 zł netto. Podłokietnik super wygodny, rzadkość w japończykach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na dachu mam panel solarny. W gorące słoneczne dni produkuje prąd, który napędza dmuchawę i chłodzi wnętrze jak cię nie ma. A potem można odpalić pełną klimę z daleka i poczekać jak schłodzi auto.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe plus hybryda. Nawet przy 160km cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średni koszt przeglądu 800 zł, przejechałem 150.000 km w dwa lata. Do tej pory wymieniłem tylko klocki z przodu dopiero po 120.000 km bo auto hamuje w dużym stopniu silnikami elektrycznymi. Myślę, że z dislem miałbym już pierwsze problemy:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW
[l/100km]