Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Prius III Hatchback Facelifting

pit, 8 lat temu
Silnik 1.8 HSD 136KM 100kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Prius III Hatchback Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW 2011-2016 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Po przesiadce z diesla w manualu to relaks, relaks i jeszcze raz relaks. Wreszcie dojeżdżam do pracy wypoczęty, nie naciskam kilkadziesiąt razy sprzęgła, nie zmieniam biegów, nie wychylam się co chwilę próbując wyprzedzić wszystko co jedzie przede mną.. a do pracy i tak jadę dokładnie tyle samo czasu.. do tego znacznie taniej. Przy letnich temperaturach spalanie na trasie podmiejskiej od 3,3 do 3,7 litra. W dieslu 2.0 z podobną masą miałem 5,0 - 5,8.
Wrażenia
5,0
Silnik
Obecnie mam dużo więcej "funu" obecnie bawiąc się układem hybrydowym na trasie niż wcześniej w turbo dieslu naciskając gaz do dechy. Wszystkie dane, wykresy, wizualizacje są bardzo przydatne podczas jazdy. Przed kupnem najbardziej obawiałem się tego jednostajnego "wycia" silnika przy przyśpieszaniu - teraz widzę że niepotrzebnie - przez 95% trasy w aucie panuje cisza - także przy płynnym przyśpieszaniu. Wszystkie wioski i małe miasteczka przejeżdżam tylko na elektryku (działa do 74km/h)
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja, pełna płynność i wygoda.. do tego prawdopodobnie najmniej awaryjny automat z obecnie produkowanych - 2 silniki elektryczne i 1 spalinowy połączone przez przekładnie zębatą planetarna - żadnych pasków, tarcz, kół dwumsowych, sprzęgieł.
4,0
Układ jezdny
Po przesiadce z zawieszenia wielowahaczowego na belkę skrętną jest całkiem ok, nie widzę dużej różnicy, zawieszenie dość twarde. Układ kierowniczy nieco mniej precyzyjny niż w focusie ale bez większych zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, na pewno z tyłu pomaga kamera cofania i czujniki parkowania. Z przodu dość szerokie słupki boczne A i wysoko się kończą - sytuację poprawia ustawienie fotela nieco wyżej.
5,0
Ergonomia
Rewelacja, b. wygodne fotele. Wszystkimi niezbędnymi funkcjami można kierować z kierownicy (też temperaturą i obiegiem zamkniętym) oraz nie odrywając wzroku od przedniej szyby (wyświetlacz head-up oraz wizualizacja przycisków na podszybiu - fajna sprawa). Bardzo fajne działająca funkcja bluetooth (też obsługuje smsy, zdjęcia z książki tel.). Bardzo duże i przydatne schowki, zwłaszcza ten pod konsolą centralną - świetne rozwiązanie. Jedynie minus za brak chłodzonego schowka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie ok, klima szybko schładza i praktycznie nie wpływa na spalanie - jest napędzana elektrycznie - różnica z klimą to jakieś +0,1 - 0,2l. W zimie jeszcze nie testowałem, silnik spalinowy pracuje w trybie atkinsona i ma dużą sprawność więc może nagrzewać się nieco wolniej niż standardowy benzyniak.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest bardzo dobrze - płyta podłogowa dokładnie taka sama jak w Avensis - mnóstwo miejsca na nogi z tyłu + brak tunelu środkowego. Z przodu bardzo wyraźnie oddzielona przestrzeń dla kierowcy i pasażera tak jak lubię. Bagażnik wystarczający + duże schowki- 445l. Tylko wolałbym półkę jak w tradycyjnym hatchbacku zamiast rolety.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, silnik słychać jedynie przy maksymalnym przyśpieszaniu. Otoczenie dobrze wyciszone, podwozie mogło by być nieco lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko paliwo a tego za dużo nie trzeba do tego auta. Przy mojej jeździe klocki powinny starczyć na 150kkm a tarcze na jakieś 300kkm (w 90% hamowanie silnikiem elektrycznym z odzyskaniem energii)
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto dość drogie w zakupie ale też trzyma cenę.. liczę na niskie koszty utrzymania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
3,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Prius III Hatchback Facelifting