Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Prius II

Michał, 2 miesiące temu
Silnik 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 224 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Prius II 1.5 VVT-i 78KM 57kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,79
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Bateria HV!
3,0
Całokształt
Oczywiście mechanicznie wysoce niezawodny samochód. Dobrze się jeździ z tym dziwnym napędem hybrydowym - synergicznym, ponieważ bardzo często napędzają oba silniki czyli spalinowy i elektryczny, a w zasadzie powinienem napisać, że dwa, bo ten samochód ma trzy silniki: dwa elektryczne i spalinowy. Używany potrafi być jak mina, a nowy za cenę z kosmosu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oczywiście mógłby mieć więcej mocy, ale właściwie nie ma po co, jeżeli realizuje się tym autem założenia konstruktorów, czyli służy on do spokojnej jazdy, żeby było eko.
5,0
Skrzynia biegów
No cóż, chyba dla tej niezwykłej rzeczy (e-CVT) kupuje się ten samochód. Akurat to jest rewelacja. Niektórzy mylą ją z CVT. E-CVT jest bardzo niezręczną nazwą dla tego napędu, a wynika to z pewnego podobieństwa reakcji do CVT przy mocniejszym przyspieszaniu.
5,0
Układ jezdny
Taki, jak powinien być. Dla mnie mógłby być miększy dla komfortu. Jeżeli ktoś pisze, że jest zbyt miękki, to jest to nieporozumienie, bo tego samochodu nie stworzono do szaleństw na zakrętach.
3,0
Karoseria
Tu i ówdzie widać rdzę od spodu, ale podobno japończyki tak mają.
Komfort
5,0
Widoczność
Ja tam uważam, że jest nieźle. Oczywiście do tyłu mogło by być lepiej, ale założenia zmniejszenia oporu powietrza wymusiły dość dziwne kształty.
5,0
Ergonomia
Kierownica regulowana w jednej płaszczyźnie. Jak na samochód za taką cenę (nowy) to słabo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje, gdy trzeba i chłodzi, jeśli należy. Zadziwiająco szybko się rozgrzewa, ale to zasługa odzysku ciepła ze spalin w celu dogrzewania silnika, bo jak się łatwo domyślić, ten silnik łatwo nie ma, a mimo to jest trwały.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylna oś bardzo przesunięta do tyłu, więc samochód wygodny dla pasażerów i idealny na taxi, ale przez to zdarzy się zahaczyć tylnym kołem o krawężnik w mieście, gdy zakręt ma 90°. Jest to mega irytujące.
3,0
Wyciszenie
No oczywiście mogłoby być lepiej w aucie za te pieniądze, szczególnie jak się depnie mocno na gaz.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko świetnie do czasu, gdy padnie bateria HV, a ta padnie wcześniej czy później! Na dzień 29.08.2024 koszt nowej w serwisie w Zielonej Górze 12.000 zł. No trochę się wtedy zmienia układ kosztów. Oczywiście każda oryginalna część droga jak z kosmosu. Gdyby nie LPG...
1,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko fajnie, zwłaszcza, gdy ma się w nim jeszcze LPG, ale do czasu, gdy przyjdzie do wymiany baterii HV. Oczywiście są dostępne na rynku używane, ale można się na nich srogo naciąć, co mi się właśnie przydarzyło. Teraz się muszę szarpać z warsztatem spod Torunia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu akurat jest OK.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bateria HV.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 78KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Prius II