Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Prius II

Hugo Srebrnowolski, 12 lat temu
Silnik 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Prius II 1.5 VVT-i 78KM 57kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Ogólnie fajny, nowoczesny samochodzik do miasta, o ile nie przywiązuje się wagi do wyglądu, bo jego zewnętrzny wygląd to trochę porażka. Podejrzewam, że ten wygląd i cena to po to, by wszyscy nie zaczęli kupować hybryd, bo upadłaby sprzedaż benzyniaków. Mimo wyglądu można poczuć się w tym aucie nieco jak w przyszłości. Szkoda, że od razu nie robili opcji plug-in czyli z możliwością ładowania baterii z sieci. Wtedy można by było uniezależnić się od krwiopijczych koncernów wspieranych przez państwo.
Wrażenia
3,0
Silnik
Do miasta ta moc jest idealna. W trasie jest gorzej. Mógłby mieć lepszego kopa.
5,0
Skrzynia biegów
Jest super. Nie trzeba w korku żonglować gałką. Tak powinno być w każdym samochodzie. Oczywiście w przyszłości to będzie standard. Niestety w Polsce jest wielu kierowców, którzy podkreślają swoją męskość wąsem oraz niechęcią wobec automatów.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest trochę za twarde, czuć \"pudełkowatość\" samochodu. Ale niestety tak mają wszystkie samochody w tej klasie. W kierownicy denerwująca jest podsterowność, co ma znaczenie zwłaszcza wchodząc szybko w zakręty. Ponadto wspomaganie mogłoby być silniejsze.
Komfort
3,0
Widoczność
1) Przeszkadzają słupki - ograniczają widzenie, zwłaszcza przy skręcaniu. 2) Z tyłu średnio widać, bo tylna szyba jest głupio skonstruowana. 3) Przednia maska za bardzo spadzista, dlatego nie widać przodu samochodu i trzeba nauczyć się na manewrować przodem czuja.
4,0
Ergonomia
W miarę ok. Kierownica ma słabe możliwości regulacji. Fotel też mógłby mieć więcej możliwości ustawień.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klima działają ok. Mogłyby tylko działać szybciej bo parę minut trzeba czekać na upragnioną temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok, zwłaszcza dużo miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu.
2,0
Wyciszenie
Przy niskich prędkościach jest ok. Przy większych, zwłaszcza powyżej setki, jest zdecydowanie za głośno. W trasie to denerwujące. Najlepsza jest jazda na samym elektryku, bo jest bardzo cicho. Elektryk ma bardzo fajny odgłos przy zatrzymywaniu - przypomina lądowanie statku komicznego z filmów. Po zatrzymaniu (nawet na światłach) oba silniki zostają wyłączone i to jest piękne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy wolnej jeździe pali 5 litrów, przy nieco szybszej 6. Oczywiście spali też więcej, gdy się go będzie katować. Koszty przeglądów porównywalne do Corolli. Szkoda, że nie mam wersji plug-in czyli ładowalnej na prąd (dopiero pojawia się w USA). Przy obecnych cenach paliwa nie ma ekonomicznych aut.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nowy jest zdecydowanie za drogi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To mocna strona tego samochodu. Jeżdżę prawie rok i nic się nie zepsuło oprócz wypalonej żarówki. Wspomnę przy okazji, że wymiana żarówki w tym samochodzie to hardkor. Jeszcze większy hardkor to wyjęcie/włożenie akumulatora (tego zwykłego). W obu przypadkach trzeba się nieźle namęczyć. Nie rozumiem zamysłu konstruktorów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno powiedzieć, bo nie miałem, mam go za krótko.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 78KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Prius II