Ogólnie fajny, nowoczesny samochodzik do miasta, o ile nie przywiązuje się wagi do wyglądu, bo jego zewnętrzny wygląd to trochę porażka. Podejrzewam, że ten wygląd i cena to po to, by wszyscy nie zaczęli kupować hybryd, bo upadłaby sprzedaż benzyniaków. Mimo wyglądu można poczuć się w tym aucie nieco jak w przyszłości. Szkoda, że od razu nie robili opcji plug-in czyli z możliwością ładowania baterii z sieci. Wtedy można by było uniezależnić się od krwiopijczych koncernów wspieranych przez państwo.
Wrażenia
3,0
Silnik
Do miasta ta moc jest idealna. W trasie jest gorzej. Mógłby mieć lepszego kopa.
5,0
Skrzynia biegów
Jest super. Nie trzeba w korku żonglować gałką. Tak powinno być w każdym samochodzie. Oczywiście w przyszłości to będzie standard. Niestety w Polsce jest wielu kierowców, którzy podkreślają swoją męskość wąsem oraz niechęcią wobec automatów.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest trochę za twarde, czuć \"pudełkowatość\" samochodu. Ale niestety tak mają wszystkie samochody w tej klasie.
W kierownicy denerwująca jest podsterowność, co ma znaczenie zwłaszcza wchodząc szybko w zakręty.
Ponadto wspomaganie mogłoby być silniejsze.
Komfort
3,0
Widoczność
1) Przeszkadzają słupki - ograniczają widzenie, zwłaszcza przy skręcaniu.
2) Z tyłu średnio widać, bo tylna szyba jest głupio skonstruowana.
3) Przednia maska za bardzo spadzista, dlatego nie widać przodu samochodu i trzeba nauczyć się na manewrować przodem czuja.
4,0
Ergonomia
W miarę ok. Kierownica ma słabe możliwości regulacji. Fotel też mógłby mieć więcej możliwości ustawień.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klima działają ok. Mogłyby tylko działać szybciej bo parę minut trzeba czekać na upragnioną temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok, zwłaszcza dużo miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu.
2,0
Wyciszenie
Przy niskich prędkościach jest ok. Przy większych, zwłaszcza powyżej setki, jest zdecydowanie za głośno. W trasie to denerwujące. Najlepsza jest jazda na samym elektryku, bo jest bardzo cicho. Elektryk ma bardzo fajny odgłos przy zatrzymywaniu - przypomina lądowanie statku komicznego z filmów. Po zatrzymaniu (nawet na światłach) oba silniki zostają wyłączone i to jest piękne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy wolnej jeździe pali 5 litrów, przy nieco szybszej 6. Oczywiście spali też więcej, gdy się go będzie katować.
Koszty przeglądów porównywalne do Corolli.
Szkoda, że nie mam wersji plug-in czyli ładowalnej na prąd (dopiero pojawia się w USA). Przy obecnych cenach paliwa nie ma ekonomicznych aut.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nowy jest zdecydowanie za drogi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To mocna strona tego samochodu.
Jeżdżę prawie rok i nic się nie zepsuło oprócz wypalonej żarówki. Wspomnę przy okazji, że wymiana żarówki w tym samochodzie to hardkor. Jeszcze większy hardkor to wyjęcie/włożenie akumulatora (tego zwykłego). W obu przypadkach trzeba się nieźle namęczyć. Nie rozumiem zamysłu konstruktorów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno powiedzieć, bo nie miałem, mam go za krótko.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 78KM 57kW
[l/100km]