Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów. Totalne zaskoczenie. Nie da się opisać trzeba się przejechać.
5,0
Całokształt
Świetne auto. Jeśli chcesz takie mieć to ja polecam całym sercem. Pamiętaj że jest to auto nastawione na ekonomię nie na szpan wię laski tym nie poderwiesz ale rodzinę przewieziesz wygodnie bezpiecznie i tanio. Ale kopa też ma! nie daj się zwieść. to nie jest 300koni mechanicznych ale dynamike ma Prius przedziwną!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniki ma dwa elektryczny i spalinowy. Pracują na zmiane lub wespół jeśli potrzeba mocy przy przyspieszaniu. Dynamika doskonała. Auto z totalnym nastawieniem na ekologię i ekonomię. Ale jeśli myślisz że słabo przyspiesza to jesteś w błędzie! Dzięki bezstopniowej skrzyni biegów auto przyspiesza w sposób ciągły.
5,0
Skrzynia biegów
ECVT - nie można moim zdaniem nazwać tego skrzynią biegów. Sposób przenoszenia napędu z silników tak elektycznego jak i spalinowego jest tak płynny że aż niezauważalny. Właściwie ten samochód nie zmienia biegów bo uogualniając ma tylko jeden :) przyspiesza w sposób ciągły bez najmniejszego szarpnięcia.
5,0
Układ jezdny
Bardzo wygodny w prowadzeniu. Nie wymaga zbytniego napięcia mięśni. Jako pierwsze auto w rodzinie mamy dużego amerykańskiego SUVa i naprawdę przy Priusie prowadzenie tego to mordęga.
Komfort
3,0
Widoczność
Jeśli chodzi o widoczność dałem ocenę przeciętną gdyż widoczność jest przeciętna. Miewałem auta z lepszą. Ale nie uznaje tego za mankament. Prawdę powiedziawszy nic mnie ona nie obchodzi (ta widoczność). A i jest kamera cofania Priusie która totalnie ułatwia parkowanie. Parkowanie jest łatwiejsze niż w innych autach.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne auto! Wszystko dopracowane z milionem możliwych ustawień. Jeśli tylko masz ochotę zgłębić wszystkie opcje to możesz sobie nie tylko ustawić fotel ale i sposób w jaki zachowa się auto kiedy się do niego zbliżysz. Prius ma inteligentny kluczyk, otwoży Ci drzwi kiedy no niego podejdziesz i odpali silnik bez wkładania kluczyka w stacyjke wystarczy mieć go w kieszeni. Ale oczywiście można te ustawienia pozmieniać!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest jakaś specjalna. Schładza całe auto bardzo szybko. Z tego co pamiętam to Japończycy opracowali ją tak by nie zużywała paliwa. Ja różnicy w spalaniu specjalnej nie zauważam.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca! Naprawdę robi wrażenie. i bagażnik też pojemny. Jak złożyć tylne fotele to i pralka wejdzie :) A i przypomniało mi się wysokich sadzamy z przodu bo z tyłu mało miejsca na głowę (ale to dopiero tak od 187cm ja mam tyle i mi się włosy o podsufitke elektryzują)
5,0
Wyciszenie
Hybrydowy układ napędowy daje niesamowite doznania. do prędkości 50km/h jedzie na elektrycznym a potem miesza oba napędy. jest naprawdę cichy. ma też doskonałą aerodynamike i szumu wiatru też niewiele słychać. Tylko opony szumią podczas jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No wiadomo że to auto musi być ekonomiczne. po to je zbudowali. Kupiłem to auto po to by wyrównać mój bilans CO2 w rodzinie bo moje pierwsze rodzinne auto pali 16l na 100km. Prius pali około 5l na 100km i nie ma dla niego większego znaczenia miasto czy trasa. Moja żona jak nim śmiga to schodzi poniżej 4,8 a ja daje mu totalnie popalic i max 5,3 robie. W korkach nie pali więcej bo jedzie na elektrycznym. Napraw nie trzeba robić. W tym aucie nic się nie psuje. Wymień filtr, olej, wycieraczki i dolej do spryskiwaczy. Filtry sa totalnie tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupiłem z drugiej ręki i zapłaciłem naprawdę mało. polecam kupować używane bo nowe troszkę jak na Polskę za drogie. Szybko tanieje choć niesłusznie. Nic sie nie psuje więc nie należy się zbytnio przejmować przebiegiem. W ty aucie przebieg tez jakoś inaczej się powinno liczyć dzięląc go na dwa silniki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi się jeszcze w nim nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mi się jeszcze w nim nie zepsuło. Naprawdę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 78KM 57kW
[l/100km]