Przeniesienie napędu
: Bardzo ciekawie rozwiązanie. Jazda tym samochodem nadal mi się nie nudzi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: sonda lambda i katalizator do wymiany po 121000. Sonda raczej była sprawna, tylko w ASO zgadywali co jest i wymienili ją niepotrzebnie.
4,0
Całokształt
Uszkodzeniu ulegają drogie części (katalizator). Na szczęście są w rozsądnych dostępne zamienniki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdy się włączy na postoju słychać go bardzo wyraźnie - za głośno. Podczas równej jazdy nie przeszkadza.
5,0
Skrzynia biegów
brak uwag
5,0
Układ jezdny
brak uwag
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu bez kamery cofania jest beznadziejna. Kamera załatwia problem w 100%.
4,0
Ergonomia
1. Oświetlenie wnętrza pojazdu włącza się po wyłączeniu samochodu. Uciążliwe jeżeli się zatrzymujemy w nocy aby na kogoś poczekać nie wysiadając. Nie można ustawić aby się włączało dopiero po otwarciu drzwi. Ten mankament występuje także w samochodach innych producentów, np: Octavia, czy Ford Focus.
2. Koniecznie trzeba zainstalować światła dzienne. Ich brak powoduje przyciemnienie wskaźników po włączeniu świateł mijania przez co są prawie niewidoczne. Można włączyć tryb 'Day On', ale wtedy w nocy wskaźniki i wyświetlacz świecą w oczy jak latarki i trzeba ten tryb wyłączyć. Jest to strasznie uciążliwe, dla kogoś jeździ w dzień i w nocy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla wysokiej osoby. W nowym Priusie jest ciaśniej.
4,0
Wyciszenie
Słychać hałas stojących na skrzyżowaniu obok pojazdów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio 5l/100. Mogło by być mniej, ale nie jest źle.
2,0
Stosunek jakość/cena
Ten samochód powinien być tańszy o jakieś 20-30tys zł, aby można powiedzieć, że jest dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wystąpiły.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
sonda lambda i katalizator.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 78KM 57kW
[l/100km]