Silnik spalinowy średnioobrotowy w obiegu Atkinsona w połączeniu z automatyczną skrzynia biegów ma inny \"tryb pracy\" od silników w obiegu Otto. Przy przyspieszaniu ma cały czas wysokie jednostajne obroty ale zaraz po osiągnięciu żądanej szybkości cichnie za sprawą wydłużania przełożeń przez skrzynię e-CVT i praktycznie go nie słychać.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja, co szczególnie daje się odczuć w korkach wielkomiejsckich
4,0
Układ jezdny
Jeździłem poprzednio Fordem Mondeo, który miał doskonałe w mojej ocenie zestrojenie zawieszenia- Prius jest mniej sportowy w tym zakresie ale na komfort i bezpieczeństwo zawieszenia nie można w ogóle narzekać.
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba do tyłu ale nie jest tragicznie.
5,0
Ergonomia
Jest samochodem zaskakująco świetnej ergonomii i wygodzie. W środku o wiele więcej miejsca niż w moim dawnym Fordzie Mondeo nie żartuję!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodny a w środku większy od Avensisa i Mondeo
5,0
Wyciszenie
w normalnych warunkach jazdy poza przyspieszaniem bardzo cichy. Ponadto doskonałe wygłuszenie ze względu na współczynnik Cx=0,26
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalenie trasa (nawet autostrada)i miasto średnio ok 5,3 l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli kupować jako nowy to tragedia cenowa/ jako auto z drugiej ręki rewelacja
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam jeszcze zdania zbyt krótko posiadam ten samochód
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam jeszcze zdania zbyt krótko posiadam ten samochód
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 78KM 57kW
[l/100km]