Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Prius II

bakusie@poczta.fm, 15 lat temu
Silnik 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 51 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Prius II 1.5 VVT-i 78KM 57kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Witam. Jako że nie jest to mój własny samochód myślę że ocena bedzię w miarę obiektywna. Samochód zakupił mój ojciec zafascynowany alternatywnymi napędami a głównie możliwością poruszania się za pomocą silnika elektrycznego. Zanim to jeszcze nastąpiło, musze się przyznać ze moja opinia o tym pojezdzie była podobna do tych które można wyczytac u wiekszosci internautów na róznych forach, czyli opini typu \"brzydal, pseudokologiczny złom\" itp. Prawda jest taka że pierwszy kontakt z tym autem zrobił na mnie piorunujac wrazenie i dzis moge powiedziec tylko tyle że jest to prawdziwe arcydzieło japońskiej mysli technicznej. GORĄCO POLECAM!
Wrażenia
5,0
Silnik
Tutaj przydałaby się inna kategoria bądź podkategoria. Jak wiadomo jest to napęd hybrydowy czyli fuzja silników benzynowego i elektrycznego które znakomicie współpracują. Jazda na siniku elektrycznym jest bardzo cicha i bezemisijna. Zarzdzanie przeplywem energii mozna obserwowac za pomoca centrlanego wyświetlacza. Elastycznosc jest nie do pobicia! Tutaj nie jest wymagana zadna redukcja. Gdy trzeba przyspieszyc falownik zmienia parametry i silnik elektryczny rwie do przodu samochód.
5,0
Skrzynia biegów
Ideał. To jest po prostu coś pięknego. Może nie wszyscy zdają sobie z tego sprawe ale w priusie skrzynia automatyczna dziłą na zupełnie innej zasadzie niz konwencjonalny automat. Brak sprzegła hydrokinetczynego sprawia ze nie ma strat energii potrzebnej na przepompowanie oleju, co rzutuje na zuzycie paliwa. W najwiekszym możliwym skórcie napisze tylko że w priuse \"skrzynią\" biegów jest silnik elektryczny. Zabrakłoby mi miejsca aby to dokładnie wyjaśić :]
5,0
Układ jezdny
Przez lata jeździłem Fordem Focus, który jest niekwestionowanym liderem w tej kategorii i rzeczywiscie prius to juz nie to samo. Nie ma juz poczucia tej pewnosci i \"kontaktu\" z pojazdem co w focusie. Ale za to, w priuse zawszenie jest o wiele lepiej wyciszone oraz bardziej komfortowe dlatego daje ocenę bardzo dobrą. Na uwage zasługuje także bardzo dobre elektryczne wspomaganie kierownicy które działa wyśmienicie.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj dobrze. Niestety bryła priusa projektowana w myśl zasad aerodynamicznych i jej \"nadmuchany\" tył przyczyniła się do pogorszenia widocznosci. Przydałaby się kamera cofania, której niestety nie ma w naszym modelu.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze. Obsluga za pomoca dotykowego wyświetlacza jest intuicyjna i łatwa. Dodatkowo ergonomie poprawia wielofunkcyjna kierownica. Czytelność wskaźników bardzo dobra. W miejscu w który normlanie znajduje się dźwignie zmiany biegów zamocowano obszerny podłokietnik z kilkoma schowakmi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wzór do naśladowania. Klimatyzacja w pełni elektryczna nie obciaza silnika na wale korbowym, lecz czerpie energie z głownego akumulatora. Przy tym swietnie chłodzi i działa nawet na postoju. Zadziwiajaco dobrze dziala tez ogrzewanie. Nie wiem skąd on bierze to ciepło skoro silnik benzynowy nie jest bardzo wyteżony. Zwłaszcza w ruchu mijeskim.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Hmmm. Nie wiem jak to ocenić biorąc pod uwage klase pojazdu. Przestrzeni dla pasażerów jest mnóstwo. Bagażniek tez nie jest małej pojemności jednak widać że akumulator nieco jej \"urwał\". Ale i tak stawiam 5 gdyż bedac na eurotripie 4 osoby plus full bagazu rzucone na oślep przyjął bez oporu.
5,0
Wyciszenie
Wycisznie bezkonkurencyjne! Znakomite wyciszenie zawiesznie + silnik elektryczny + aerodynamika nadowzia = Totalna cisza. Najbardziej lubie postoje w korku kiedy wszystko na około warczy i terkocze a w priuse można szeptać, gdyż silnik benzynowy wtedy nie pracuje. Głośna praca silnika beznynowage występuje tylko podczas gwaltownych przyspieszen i jest krótkotrwała.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja. Co prawda osiągnięci spalania książkowego jest możliwe ale wiąże się z bardzo delikatnym operowaniem pedału gazu. Natomiast normalna jazda bez tamowania ruchu owocuje spalaniem na poziomie 5,2L (w zimie tylko 0,3L więcej). Gdy zatankowalismy 98, spalanie zeszło do poziomu 4,9. Co ciekawe spalanie to dotyczy wszystkich trybów. Niewazne czy trasa czy miasto. Autko używane głownie na krotkich dystansach. Jeszcze nie spałił więcej niż 5,5. A teraz największy paraoks. Z klimą pali tak samo!
5,0
Stosunek jakość/cena
Cóż nie jest to tani samochód, zwłaszcza na polskie warunki. Biorąc jednak pod uwage jakość wykonania, niezawodność, oraz nieocenioną przyjemność z jazdy, myśle że warto. Gdybym dziś stał przed wyborem nowego samochodu z podbną cenę, myśle że postawiłbym na Priusa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawy tego pojazdu to nie moje zmartwienie ja tylko czasem nim jeżdzę ;] Ale jak dotąd nic się nie zepsuło i autko ma się dobrze. Moge jedynie dodać że ceny przeglądów są na poziomie Coroll 1.6. Aha, warto zwrocic uwage na zuzycie klockow hamulcowych. Dzieki mozliwosci odzyskiwania energii podczas hamownaia ten proces zachodzi niezwykle wolno.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.W. Dodam tylko że wbrew pozorom nie należy się bać nadmairu elektroniki w priusie. Najwiekszy przebieg jaki odnotowano na pakiecie akumulatoró to blisko 500tyś km. Ci którzy wybierją diesle bo chcą tanio jeździc niech poaltaja troche po forach roznych marek. Można dostac zawrotu głowy od masci problemow i cen zwiaznych z naprawami nowoczesnych silników diesla.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 78KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Prius II