Przeniesienie napędu
: Ta cisza gdy jedzie na prądzie.. szkoda że tak krótko :(
4,0
Całokształt
Poza wszystkimi powyższymi achami i ochami w materii technologii najzwyczajniej w świecie pojazd jest brzydki, bardziej kobiecy, wykończenie wnętrza twardymi plastikami mnie osobiście odrzuca, nie mniej to ma być środek transportu a nie szpan bibuła i to zadanie realizuje perfekcyjnie i co najważniejsze tanio
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, jedynie deptany na zimno troszeczkę potrafi zadzwonić panewkami, prawdopodobnie czeka mnie ich rychła wymiana
5,0
Skrzynia biegów
nie ma skrzyni to jak może być z nią źle, sprzęgła też nie uświadczysz, to 2 elementy mniej do zepsucia
4,0
Układ jezdny
przesiadłem sie z zawieszenia hydropneumatycznego w xantii... zdecydowanie gorzej ale nie ma co narzekać, pojazd jest ciężki i jak dla mnie trzyma się drogi bardzo dobrze, tylko raz miałem poślizg na rondzie, bez utraty kontroli, po zdjęciu nogi z gazu posłusznie wrócił na prawidłowe tory
Komfort
4,0
Widoczność
Kierowca siedzi wysoko, krótki przód, tylko do tyłu przydałaby się kamerka bo ciężko wyczuć gdzie się kończy
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, tam gdzie oczekuję że powinno być... a może się po prostu przyzwyczaiłem. No może poza lewarkiem \"biegów\" nienaturalnie wystającym z deski, ale dzięki temu w podłodze nie ma typowego tunelu i można przechodzić jak w ciężarówkach... no bez przesady, na stojaka się nie da
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko jak najbardziej na poziomie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z zewnątrz auto wydaje się być małe, ale zapraszam do środka gdzie czeka niespodzianka, zmieści się tu nawet dwumetrowy koszykarz, z tyłu również miejsca co nie miara
4,0
Wyciszenie
Daję 4 bo drażni mnie hałas opon, silnika praktycznie nie słychać za to opony bardzo, oczywiście jest to silnie zależne od nawierzchni, jak asfalt est gładziutki to słychać jedynie szum wentylatora nawiewu (jeśli się go włączy na max i bardzo wsłucha)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hybryda, to samo mówi za siebie, spalanie niskie, uzależnione od prędkości, stylu jazy i umiejętności wykorzystania pewnych cech szczególnych tego typu pojazdów. Japończyk to skutkuje niską awaryjnością ale lepiej żeby nic się nie zepsuło bo naprawa może okazać się nieopłacalna
2,0
Stosunek jakość/cena
Kiepsko, drogo, bardzo drogo, za drogo, w polskiej rzeczywistości nigdy nie byłbym w stanie kupić takiego pojazdu, Wysoki poziom zaawansowania technologicznego jest tu bardzo widoczny w cenie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic mi nie poszło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdaje się że pojazd ten nie lubi długiej jazdy z dużą prędkością, trasa UK->PL, prowadziłem przy użyciu tempomatu ustawionego na 120km/h w niemczech dałem małżonce kółko a dla niej tempomat to jak wiedza o kremach odżywczych do cery suchej dla mnie, prowadziła 140 non stop przyspieszając do 150-160 podczas wyprzedzania, jakieś 200km później zapaliła się kontrolka awarii napędu hybrydowego, pierwsza w nocy środek dojczlandii i co ja pocznę? Spociłem się jak nigdy, instrukcją do ręki \"natychmiast zatrzymaj bezpiecznie pojazd i skonaktuj się z dealerem\", książka z serii sam naprawiam \"ze względu na wysokie napięcie (ponad 270V) samodzielna naprawa elementów napędu hybrydowego nie jest zalecana bez odpowiedniego przeszkolenia w związku z ym nie jest ujęta w niniejszej publikacji\" ale przynajmniej napisali że jeśli dany błąd nie wystąpi w ciągu trzech cykli włączenia zapłonu to kontrolka awarii zostaje zgaszona i tak się stało, pojechaliśmy dalej, więcej nie katujemy takimi prędkościami pojazdu i od tamtej pory nie było czerwonych trójkątów z wykrzyknikiem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 72KM 53kW
[l/100km]