Silnik
: Silnik spalinowy w połączeniu z elektryką ma kopa
5,0
Całokształt
Pierwszy Prius to samochód bardzo praktyczny. Niektórzy mówią, że większy w środku niż na zewnątrz. Duży bagażnik, dużo miejsca w środku. Praktyczny sedan. O wyglądzie jak o gustach się nie dyskutuje. Mnie przypomina nowszą yariskę. Nadwozie mi się nawet podoba. Mój samochód ma już 18 lat i nie ma śladów rdzy. Wnętrze mimo dużego przebiegu w zaskakująco dobrej kondycji. Plastiki twarde ale dzięki temu nie są powycierane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik z łańcuchem rozrządu. Bardzo wysoka kultura pracy, jak pracuje na niskich obrotach to go prawie nie słychać. Tania eksploatacja, oleju wchodzi poniżej 3 litrów. Należy pilnować wymiany świec i filtrów, bo silnik jest często uruchamiany i gaszony. W połączeniu z silnikiem elektrycznym ma zaskakująco dobre przyśpieszenie.
4,0
Skrzynia biegów
Automat bez biegów. Nie jest to awaryjne CVT. To prosta, wytrzymała skrzynia. Nie ma biegu wstecznego. Cofanie za pomocą silnika elektrycznego. Bardzo fajnie działa w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Ma przyśpieszenie wywołujące uśmiech na twarzy. Raz wymieniałem olej i skrzynia od lat chodzi bardzo płynnie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak na mój gust zestopniowane miękko, jak w większej Camry. Nie buja się na zakrętach. Ciekawe jest to że hamulce się prawie nie zużywają - hamowanie odbywa się w większości statorem ;)
5,0
Karoseria
Buda praktyczna, ogromny bagażnik. Zabezpieczenie antykorozyjne jak w audi w dobrych latach. Czemu tylko pierwsze generacje modeli Toyoty nie gniją? Będę musiał jeździć tym autem aż koła odpadną ;) Zero korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Elegancka widoczność w każdym kierunku. Nie przeszkadzają słupki czy inne elementy.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Wyświetlacz w konsoli ma małą rozdzielczość ale za to jest widoczny w każdych warunkach. Bardzo lubię wajchę trybu jazdy przy kierownicy i płaską podłogę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna nagrzewnica i klimatyzacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dużo miejsca w środku.
3,0
Wyciszenie
Do prędkości 100 km/h cicho. Potem robi się głośniej. Ciekawe jest to jak auto jeździ na elektryce, bo porusza się wtedy bezszelestnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lać paliwo i jeździć. Raz robiłem serwis baterii trakcyjnej, za który zapłaciłem 700 zł. Wymieniono mi 2 ogniwa i od 60 tys. km po naprawie jeździ bez problemów. Poza tym eksploatacja, oleje filtry, paliwo. Spalanie najmniejsze jest w warunkach miejskich, kiedy dużo się używa elektryki. Na trasie trochę dużo pali bo około 7 litrów. Miasto to 5 - 5,5 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz miałem problem z baterią trakcyjną ale mi tanio wymienili 2 moduły i bateria działa bez problemu (części do baterii bez problemu można kupić). Przestrzegam tylko przed kupowaniem taniego akumulatora rozruchowego. Musi być akumulator AGM do samochodów z systemem start-stop!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 58KM 43kW
[l/100km]