Moim zdaniem najlepszy van jakiego zrobiono. Szkoda, że nie jest dalej produkowany na Europę. O drobnych wadach napiszę później (nie ma aut bez wad). Wracając do auta to zdecydowanie polecam wersję 6-cio osobową. Daje niesamowity komfort podróżowania szczególnie jeżeli ma się dzieci. Fotele można obracać i ustawiać tyłem do kierunku jazdy, a przejście przez środek jest do samego końca. Wszystkie 6 foteli jest pełnowartościowych (nie pseudo ławki w pseudo vanach w trzecim rzędzie siedzeń jak np w Zafirze Verso czy nawet galaxy) który przy podobnych gabarytach w ostatni rzędzie ma rozkładaną ławkę. Tu dodatkowa mamy jeszcze kawałek bagażnika. Jeżeli chodzi o funkcjonalność to bardzo sprawdzają się odsuwane drzwi (szczególnie na ciasnych parkingach), a poza tym przestrzeń do wsiadania ogromna. Auto już jest wiekowe i trzeba będzie zmienić na coś nowszego i tu pojawia się kolejny problem - nie można znaleźć samochodu, którym by można zaspokoić wygody odnośnie funkcjonalności, ilości miejsca i komfortu jazdy. od roku szukam i cały czas pozostaje przy starej prevce. (Ach gdyby je dalej produkowali...
Wrażenia
3,0
Silnik
To chyba najsłabsza strona. Moim zdaniem jest za słaby i za głośny, ale jest ekonomiczny biorąc pod uwagę ciężar i gabaryty auta. Średnie spalanie przy codziennej jeździe 70% miasto i 30% trasa to ok 9l. Wyjazd w wakacje do Chorwacji 6 osób i bagaże (w tym duży ponton) 8,5l przy prędkościach rzędu 130-160km/h. Jeżeli chodzi o usterki to przy 180tys padła turbina i tu katastrofa: nowa majątek, więc regeneracja pierwsza w Rudzie śląskiej wytrzymała 1000km naprawa w ramach gwarancji 1500km miałem dość bo za każdym razem czyszczenie układu, nowe płyny i uszczelki. Dopiero zrobiona w Łodzi pracuje do dziś. Słyszałem też o awariach silnika diesla, ale zaletą ich jest to że nie ma koła dwumasowego i wtryski nie padają.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, przydała by się jedynie szustka
5,0
Układ jezdny
Najlepsza strona tego auta. Duży rozstaw osi powoduje niesamowity komfort, hamulce rewelacyjne, Auto jedzie stabilnie nawet przy dużym wietrze, a promień skrętu jak w mniejszej osobówce
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobrze, siedzi się wysoko, nie oślepiają samochody jadące z przeciwka. Przednie słupki trochę za szerokie i nie uważając można przeoczyć np. pieszego. Jeżeli chodzi o widoczność do przodu i tyłu to wbrew pozorom bardziej potrzebny czujnik parkowania z przodu niż tyłu. Tylna szyba jest wysunięta i kończy się prawe równo ze zderzakiem więc łatwo można dojechać nawet na 5 cm od ściany.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, bardzo intuicyjne jak to w toyocie. Brak może tyko podświetlenia przycisków do sterowania lusterkami, ale w najnowszej Rav-ce jest ten sam sterownik i też nie podświetlony.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super klimatyzacja i super ogrzewanie. Podzielona na przód i tył, więc pasażerowie z tyłu mogą sami decydować o temperaturze. Jedynie silnik mógłby się szybciej rozgrzewać. Wszystkie siedzenia mają niezależny nawiew górny i na nogi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj mistrzostwo świata. każdy ma ogromną ilość miejsca. Przy czterech osobach na pokładzie i wyjętych tylnych siedzeniach wchodzą na stojąco do środka 4 rowery. Autem robiłem przeprowadzkę i tu wykazała się dopiero jego pojemność, a dodatkowo do auta wchodzi płyta mdf o wymiarach 120 x 240 cm
Sharany galaxy i inne mogą tylko pozazdrościć. a dodatkowo odsuwane drzwi strasznie ułatwiają załadunek.
3,0
Wyciszenie
Tutaj niestety silnik jest głośny powyżej 3000 obr. jeżeli chodzi o wiatr to szumy na poziomie osobówki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie konieczność kupowania pewnych elementów w toyocie (brak zamienników) byłoby ok. Ale drobne uszczelki (turbina) linka hamulcowa trzeba kupować w autoryzowanym serwisie. Nie serwisuje auta w toyocie lecz u zaufanego mechanika więc koszty są niewysokie. Spalanie uważam za niskie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Problemem jest trafić dobre auto obecnie, wszystkie mają natłuczone dużo kilometrów i uważam, że po zakupie trzeba będzie trochę w nie wpakować i cena już nie będzie atrakcyjna. Jakość wykonania znakomita tyle lat i nic nie stuka trzeszczy ( ale auta były w całości robione w Japonii). Szukając nowszego modelu znalazłem jeden w Niemczech z 2006 roku ale spóźniłem się kilka minut. Dlatego dziś jeżeli ktoś chce kupić musi szukać auta które jest ciągle eksploatowane i próbować wytargować odpowiednią cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Urwana klamka od przesuwanych drzwi - kupiona używana za 50 zł i wymiana samemu, wypalone żarówki od podświetlenia deski - oryginały majątek -zakup zamienników i wymiana samemu. Linka hamulca ręcznego - zakup w toyocie 240 zł + wymiana mechanik, przeciekający zbiorniczek wyrównawczy na płyn chłodniczy- zakup używany 70zł i wymiana samemu. Rozrząd razem z pompą ok 700zł +robocizna.
Standardowo tarcze co ok 60tys i klocki co ok 30 tys., akumulator ok 400zł
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
turbina regeneracja pierwsza 800zł druga w ramach gwarancji trzecia 1400. do każdej oleje uszczelki i robocizna czyli 3 x ok1000
pompa oleju przy 220 000km -kupiona w toyocie chyba ok 900 zł + robocizna. w minione wakacje alternator - 450 regenerowany (nowy w toyocie ok 500 euro)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW
[l/100km]