Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Previa II

drozdzenski, 12 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 116KM 85kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Previa II 2.0 D-4D 116KM 85kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : KOMFORT, NIEZAWODNOŚĆ
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Tylna wycieraczka - przerdzewiało mocowanie pióra i szlag trafił...
Zawieszenie : Cieknie amortyzator prawy przód - spadek parametrów ok. 3% / 1000km
5,0
Całokształt
Wstrzymywałem się z dodaniem tej opinii, aż na prawdę przetestuję samochód. Sprawdził się w zimie i subtropikach. Na ukraińskich dziurach, off roadzie w Czarnogórze oraz autostradach w Chorwacji. Byłem nim już w 10 państwach i nigdy mnie nie zawiódł. Previę kochają dzieciaki, żona i ja (chyba najbardziej). Służyła jako samochód dostawczy i camper na wakacjach. Jak dla mnie samochód idealny w 100%.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na normalnej trasie - super! Na autostradach i drogach głównych mimo przeciętnej mocy wyprzedzałem bez problemu 90% samochodów mimo załadowania pod sam sufit. Na trasach górskich, ostrych podjazdach, czasem brakowało trochę mocy...
5,0
Skrzynia biegów
100% zadowolenia. Wszystko precyzyjnie, idealnie dobrane przełożenia do wymaganych prędkości. W mieście zawsze zostaje nieoczekiwany zapas mocy - na dwójce po dodaniu max gazu czasem nawet zapiszczały opony. Miny kierowców BMW, Audi - bezcenne :-)
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się sam. Na autostradzie można mieć wrażenie, że jest zainstalowany autopilot. Na serpentynach śmierci w Czarnogórze miałem 100% kontroli. Przejazd przez masyw górski Durmitor (właściciele wypasionych terenówek chwalą się, że ich smoki to pokonały) okazał się śmiesznie prosty i przyjemny. Nawet drogi na Ukrainie (totalny off road) zapewniały mi komfort jak w najlepszej limuzynie na autobanie.
Komfort
5,0
Widoczność
100% z przodu, 100% z boków, 100% z tyłu. Parkowanie - 0 problemów. Wciskałem cię w takie miejsca, że tylko przesuwne boczne drzwi umożliwiały wyjście z samochodu. Kierowca i pasażer obok w trasie mają widok jak w najlepszym kinie. Najlepszy komentarz pasażera jaki słyszałem: \"Jak Sołtys! Wysoko, najedzony i za nic nie odpowiada!\" :-)
5,0
Ergonomia
Poezja. Nawet najdłuższa trasa nie męczy. Można jechać i jechać i jechać i jechać... Nic nie boli, nic nie uwiera, nic nie drętwieje. Regulacja foteli i kierownicy oraz duża ilość schowków pod ręką sprawia, że tylko moment konieczności wyjścia z samochodu może być irytująca. Ja najchętniej mieszkałbym w mojej Previi... Nawet w fotelu przed telewizorem nie jest tak wygodnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
-30 - zaraz robi się ciepło, +40 - zaraz robi się chłodno. Dwustrefowa klima sprawdza się w 100%. W Chorwacji czasem tylko dzięki przyciskowi wiedziałem jaka temperatura jest na zewnątrz i jak inni biedacy muszą się męczyć w tym upale ;-) W zimie można zapomnieć o zaparowanych szybach, marznących dłoniach i stopach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód z gumy! Na objazdówce po Bałkanach służył nam nawet na niektórych campingach jako camper. Spały w nim komfortowo 2 osoby dorosłe i 2 dzieci. To jak to zorganizować zostanie moją słodką tajemnicą... Odrobinę kreatywności i masz dom na kółkach.
4,0
Wyciszenie
Jak to mój znajomy mówi: \"dupy nie urywa\", ale dopiero powyżej 130km/h trzeba trochę podgłośnić radio. Na co dzień nawet nie zwraca się uwagi na pomruk tego diesla.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli jeździsz ekonomicznie - to biorąc pod uwagę masę tego samochodu - jest super. Zszedłem nawet do 5,5l/100km na trasie ponad 1000km. Ale miasto lub góry, to już inna sprawa. Można nieć wir w baku. W ekstremalnej jeździe komputer pokazał spalanie chwilowe powyżej 44l/100km - ale to są bardzo wyjątkowe sytuacje. Średnio wychodzi mi 7l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wart swojej ceny. W prawdzie można za tą kwotę kupić innego minivana o wiele młodszego, ale gdybym miał jeszcze raz kupować tego typu auto - z pewnością wybrałbym jeszcze raz TOYOTĘ PREVIĘ!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaprojektowany do jeżdżenia a nie naprawiania. To nie jest samochód dla majsterkowicza albo utrzymywania warsztatów samochodowych. Lejesz i jedziesz - prosta filozofia, którą ja najbardziej lubię. Bez stresu w najdalszą podróż.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zaprojektowany do jeżdżenia a nie naprawiania. To nie jest samochód dla majsterkowicza albo utrzymywania warsztatów samochodowych. Lejesz i jedziesz - prosta filozofia, którą ja najbardziej lubię. Bez stresu w najdalszą podróż.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Previa II 2.0 D-4D 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Previa II