Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Previa II

Wojtek, 6 lat temu
Silnik 2.4 16V 156KM 115kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 252 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Previa II 2.4 16V 156KM 115kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Polubiłem to auto od pierwszej jazdy po jego zakupie, a nie prowadziłem wcześniej nigdy ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Pojawia się korozja. Mimo, że jest jej niewiele, to trzeba z nią już zacząć walczyć :(
4,0
Całokształt
4/5 bo to nie jest nowe auto, lecz zaskoczył mnie pozytywnie stan pojazdu, mającego 15 lat i 252.000km Wszystko działa, za wyjątkiem żarówki oświetlenia w podsufitce i kontrolki włączenia tempomatu :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Pozytywnie. Moc wystarczająca. Dość cicha praca. Oszczędny, nawet bardzo biorąc pod uwagę masę, gabaryty i bardzo wydajną klimatyzację dwustrefową.
4,0
Skrzynia biegów
Po zakupie poza olejami i filtrami wymiana sprzęgła, które było "skończone". Co ciekawe doświadczony mechanik orzekł, że było to sprzęgło od nowości - 252.000km (!) Brakuje 6go biegu na autostradę. Skrzynia pracuje prawidłowo.
4,0
Układ jezdny
Tutaj znowu pozytywnie - auto "zawieszeniowo" nie przechodziło napraw, a mimo tego, że podzespoły metalowo-gumowe mają oznaki swojego wieku i przebiegu, to wszystko pracuje bez większych luzów. Duży promień skrętu w porównaniu z "kompaktem", ale do tego trzeba przywyknąć. Jak na swoją wielkość to chyba nie prezentuje złych parametrów skrętu. Zawieszenie OK, układ kierowniczy tak samo.
5,0
Karoseria
Samochód jest ogromny. Nie można porównywać z kompaktem w kombi, bo to po prostu inna liga. Siedem niezależnych foteli, z czego 5 można swobodnie wyciągnąć z pojazdu osiągając dwa metry długości przestrzeni. Zostawiając 5 foteli uzyskujemy przestrzeń bagażową umożliwiającą spakowanie się na kemping na dwa tygodnie, bez ograniczania się - dwa duże namioty, krzesełka, stoliki, lodówka, śpiwory, materace, wyposażenie kuchenne, ubrania, a chyba nawet rowerek dla 6-latka się zmieści ;) W ustawieniu z 7 fotelami - duży boks na dach i też się pomieści wszystko. Fotele są przesuwane, co pozwala na dość swobodne konfigurowanie przestrzeni. Mankament - w 15 letnim samochodzie pojawiają się nieliczne i niewielkie ogniska korozji. Zamierzam przed sezonem zimowym zlecić ich naprawę, bo chyba zwiążę się z tym autem na kilka lat.
Komfort
4,0
Widoczność
W porównaniu z segmentem B, czy kompaktem widoczność jest dużo gorsza. Mam porównanie z kilkoma innymi autami, jakimi jeżdżę, lub jeździłem. Natomiast to auto ma prawie 5 metrów, a nie 3, czy 3,5 metra. Czujniki parkowania, lub kamery to z pewnością dobry element wyposażenia takiego auta, u mnie niestety nie ma, więc muszę być czujny, ostrożny, bo jeszcze go nie wyczułem zbyt dobrze, a szkoda byłoby coś uszkodzić.
5,0
Ergonomia
Swoboda konfiguracji foteli + Wygodne fotele + Bardzo dużo miejsca wewnątrz dla pasażerów + Dostęp do przycisków, szchowków, kieszeni + Ogólnie bardzo pozytywnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam pojazd z automatyczną klimatyzacją i niezależnym włącznikiem "drugiej strefy" klimatyzacji. 5/5 za wydajność klimatyzacji, do której nie można mieć zastrzeżeń. Minimalny minus za to, że temperatura ustawiana na przednim panelu dotyczy przodu samochodu. Niezależnie włączana klima (w moim aucie, a są różne wersje) ma przełącznik nogi/góra/nogi+góra, regulację siły nawiewu i temperatury, ale regulacja temperatury jest suwakiem, więc nie działa automatycznie. nawiewy są dolne spod foteli kierowcy i pasażera, oraz spod ostatniego rzędu foteli ustawione wylotem ku przodowi, górne nawiewy tylnej części auta są 4 - po bokach nad głowami. Działa to wszystko wydajnie, nie trzeba nic więcej, nie ma potrzeby jazdy z klimą ustawioną na MAX, aby dało się wytrzymać, nawet w bardzo ciepły dzień.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po przesiadce z kompakta, to człowiekowi od razy przychodzi do głowy, żeby w piłkę z nim pograć :)
4,0
Wyciszenie
Do 100-110km/h można rozmawiać z drugą osobą tak, jak przy stole w domu. Powyżej - 130-140km/h jest już słychać silnik i szum powietrza. Ok. 160km/h - ja tyle nie jeżdżę, ale przy wyprzedzaniu czasem, więc moge powiedzieć, że robi się dość głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem tak w zasadzie jak opisać, bo tutaj mam mieszane uczucia. Mam tendencję do tego, by porównać z drugim autem - 2-letnią Skodą Rapid 1,2 TSI 110KM. W tym porówaniu wychodzi kiepsko, bo i ubezpieczenie musi być droższe, i paliwo droższe, i opony droższe, i naprawy też będą droższe, bo to jednak japończyk (lepiej nie montować zamienników) i już niemłode auto, więc nie ma szans, że coś nie zdefektuje z czasem. No ale... to jest dwukrotnie większe auto, zatem nic za darmo... Zrobiłem "sprzęgło" na częściach AISIN - ok. 1500zł łącznie za części, robociznę i olej skrzyni, który też był wymieniony. Olej, filtry, klocki, tarcze - ceny jak w innych samochodach, jeśli chce się kupować dziadostwo, to znajdzie się filtr oleju za 15 zł, markowy filtr kosztuje 25-30zł, wchodzi poniżej 5 litrów oleju. Zaleca się wymianę co 10.000km (nie co 30.000km jak w Renault Dci, który potem mści się rozpadając się zanim przejedzie 100.000km)
4,0
Stosunek jakość/cena
Aktualnie (2018r.) można Previę D4D (diesel) kupić i za 10.000zł, ale stan tych aut jest... hmmm… kiepski W nieco lepszym stanie, za 15.000zł, ale też dalekim do ideału (diesel) Od 20.000zł zaczynają się auta, których stan nie budzi negatywnych emocji i są to częściej już benzyny, których generalnie nie jest za wiele. Za benzynę w dobrym stanie technicznym i wizualnym z "pakietem startowym" trzeba dać 25.000zł to już jest sporo pieniędzy jak na 15 letni pojazd, tym bardziej, że to 2,5 krotnie więcej od ceny za najtańsze jeżdżące auta z ogłoszeń, więc rozrzut jest dość duży. Stosunek - jakość / cena ?? Ja się nie czuję uprawniony do oceny szczegółowej. Moje odczucią są tak na 4/5 ze względu na cenę i stan auta które sam kupiłem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem auto 15 letnie z przebiegiem 250.000km. Sprawdzał je wysokiej klasy mechanik, który serwisuje tylko Toyoty, i oparłem się na jego opinii. W chwili zakupu wiedziałem o tym, że auto ma "skończone" sprzęgło, kiepskie tarcze i klocki oraz usterkę - sondę lambda (max 500zł oryginał DENSO). Po zakupie stwierdziłem dwie usterki: Przepaloną żarówkę w podsufitce Przepaloną żarówkę kontrolki tempomatu Nie działa zmieniarka CD, albo nie umiem jej załadować płytami. Uważam, że jest dobrze, oby było tak dalej.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daję 4/5, bo trzeba coś uzupełnić, ale mam za krótko by oceniać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 16V 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Previa II