Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Previa I

anndomag, 12 lat temu
Silnik 2.4 132KM 97kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 222 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Previa I 2.4 132KM 97kW 1990-2000 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jak to mozliwe, ze auto jest tak male i tak WIELKIE w srodku???
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza lapie przy tylnych blotnikach, narozniki i tak jest w kazdej Previi - co dwa lata robi sie poprawki (za duzo soli u nas na drogach)
5,0
Całokształt
Z tych lat wg mnie i mojej rodziny, ktora kocha to auto rewelacja. Auto z dusza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do silnika trudno mieć jakieś zastrzeżenia poza jednym, do dynamiczniej jazdy czasem brakuje 20-30KM. 132KM, którymi dysponuje ten motor to cit za mało na takie auto i czasem (jak to japońskie jednostki wolnossące) trzeba go pogonić na wyższych obrotach. Z drugiej strony Previa to nie auto sportowe i ten motor do normalnego podróżowania (kilka osób + bagaż) czy jazdy miejskiej całkowicie wystarczy. Pomimo swojego dośc nietypowego ułożenia i umiejscowienia w aucie nie ma znim problemów. Należy regulować zawory (szczególnie przy jezdzie na LPG) i nie powinno sie nic dzieć (jednostka bezobsługowa) a gdyby z powodu LPG przytrafilo sie pekniecie glowicy to znalezienie nastepcy (nie warto naprawiac) jest banalne i wcale nie kosztuje duzo.
5,0
Skrzynia biegów
Ja mam stary 4 biegowy automat. Zmienia biegi bez klopotu, miekko, bez szarpniec, przy 3 tys. obrotow mam 120km/h na liczniku. Pewnie, ze sa nowsze, lepsze (i bardziej awaryjne!) skrzynie ale w przeciwienstwie do np. Voyagera tej skrzyni nie trzeba sie bac. Jest to tez zdecydowanie lepszy wybor do tego auta niz manual. W polaczeniu z tempomatem obslugwanym z kierownicy - miodzio. A jak sie jeszcze rozlozy podlokietnik dla prawej reki (bo nie zmieniamy biegow) to nic tylko jechac.... i jechac.... i jechac....
4,0
Układ jezdny
Swoja smoczyca zrobilem po polskich drogach 60 tys km (przyjechala gdy miala 160k km - teraz ponad 200). Wymienilem amortyzatory z tylu... i to by bylo na tyle. Nic sie nie dzieje, nic nie stuka, nie puka, itp. Zwalniam na dziurach, staram sie je omijac (czasem sie nie da) ale na Previi nie robi to wrazenia. Do datkowo jest dosc sympatycznie zestrojone. Auto dobrze sie prowadzi, jest komfortowe, ani za twarde ani za miekkie, nie plywa po drodze i mozna sobie pozwolic na szybkoa jazde po zakretach (prawie jak autem osobowym), na pewno duzo szybciej niz podobnymi Vanami.
Komfort
5,0
Widoczność
Coz... widac wszystko, wszedzie, cala buda jest przeszklona a do tego mamy duze lusterka. WZOROWO.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, tam gdzie ma byc. Zaskoczeniem dla niektorych moze byc miejsce na hamulec reczny ;-). Podlokietniki w przednich siedzeniach + automat + tempomat sterowany z kieronicy = totalny komfort podrozowania. Kierowca ma tylko jeden klopot - gdy juz zamknie sie srdkowy otwieranych dach (sterowany elektrycznie), to niestety nie ma szans z miejsca kierowcy zasunac podsufitki. Ale to chyba malo zaskakujce.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zasadzie powinno byc doskonale, ale to pewnie maja Previe z dwustrefowa klima. U mnie tylko jednostrefowa ale jak dotad nikt nie zmarzl ani sie nie ugotowal. Nadmuchy powietrza do II rzedu siedzen sa przeednich drzwiach i dziala to bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Luksus, komfort, przestrzeń... jak S klasa tylko wygodniej. U mnie w IIgim rzedzie sa kapitany wie podrozuje sie jak w samolocie w klasie biznes. Po cofnieciu fotela do tylu mozna prostowac nogi. Z reguly (gdy trasa jest dluzsza) wiecej osob chce jechac z tylu niz jest miejsc.
4,0
Wyciszenie
Relingi, duze lusterka, duze kola, duza bryla nadwozia to minusy - ale przy 120km/h mozna prowadzic normalna rozmowe czy sluchac muzyki wiec nie jest gorzej niz w innych autach. Do wyciszenia silnika sie nie czepiam. Jednak jesli pojawi sie nieszczelnosc w ukladzie wydechowym to bedzie (szczegolnie w okolicy tzw. portek) to bedzie to slychac chyba bardziej niz winnych autach - bo pasazer ma kolektor wydechowy pod soba.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam LPG. Cykl mieszany 15l/LPG 100km (czyli 50% trasa i 50% po duzym miescie wojewodzkim w tygodniu - dla mnie to wynik bradzo OK, tyle pala auta z malymi (1.6-1.8) silnikami beznynowymi bez gazu. To ja wole Previe z LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moje jest warte dzis ok. 14 tys zl) nie ma lepszego, pelnowymiarowego w srodku (jak Grand Voyager) i tak kompaktowego na zewnatrz (jest wielkosci Vectry II kombi, mniejsze niz A6) vana na rynku za takie pieniadze. Galaxy/Sharan sa mniejsze w srodku i to znaczaco. Zafiry, itp... to wogole bez porownania. U mnie wygodnie siedzi 7 osob a w bagazniku nadal ponad 500l miejsca na bagaz! Poza \"awaria\" silnika auto odwiedza mechnika tylko celem wymiany oleju. SUPER
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 6o tys wymienilem: klocki, tarcze, amortyzatory z tylu, jedna zarowke, dwa razy spawalem przewody klimy (przy okazi corocznego przegladu), wymienilem swiece, kable WN i kopolke oraz akumulator. Po 50 tys na LPG kupilem nowy silnik bo pjawily sie ubytki plynu chlodniczego (glowica) - naprawa (silnik + przekladka) 3 tys zl. Ale zakladajac LPG liczylem sie z ta mozliwoscia i nadal nie zaluje. Wg mnie taka awaryjnosc to zaden klopot.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wspomialem wyzej - wymienilem silnik. Auto samo dojechalo do mechanika, zostalo zdiagnozowane, po tyg. takiego jezdzenia (czekalem na kuriera) w 2 dni wymieniono silnik... tyle. Zadych innych awari z po mpami, zawieszeniem, skrzynia biegow, itp...itd...

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.4 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Previa I