Silnik pracuje cicho i ma fajne brzmienie (troszke podobne do boksera). Jednak nie ma co ukrywac, 4 cylindry i 132KM to na takie auto ciut malo. Jesli chcemy jedzic dynamiczniej trzeba mocno wciskac gaz. Alternatywa jest silnik w wersji S/C (mechaniczne turbo), 160KM (taka wersja do 1997 r. byla dostepna w USA)
5,0
Skrzynia biegów
Sprawdzony, 4 biegowy automat Toyoty. Jest oczyiwscie funkcja Overdrive Off (brak opcji Power), jest mozliwosc redukcji biegow z D do 2 i L w czasie jazdy (przydatne w gorach).
5,0
Układ jezdny
Silnik ustawiony za przednia osia, nisko polozony srodek ciezkosci, szeroki rozstaw osi - sprawiaja, ze auto prowadzi sie jak zwinna osobowka. Wiatry boczne czasem sa uciazliwe ale przy takiej karoserii nie jest to zaskoczeniem. Zawieszenie i uklad kierowniczy dobrze zestrojone. Swietny promien skretu!
Komfort
5,0
Widoczność
Swietnie w kazda strone... no... przez podloge niewiele widac :-)
Siedzi sie wysoko, dookola szyby - rewelacja. Czujnik parkowania calkowicie zbedny!!!
5,0
Ergonomia
Jedyne do czego moge sie przyczepic to umiejscowienie wlacznika swiatel awaryjnych oraz oswietlenie \"bagaznika\". Jesli rozlozymy siedzenia w 3 rzedzie to jedno z nich zaslania lampke. Ale wlsanie to, ze 3 rzad sie rozklada na boki (plasko) jest olbrzymim \"+\" w Voyagerach i Carniwalach jest z tylu wielka lawa z ktora (jak nie jest potrzebna) nie bardzo widadomo co zrobic.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez kłopotu, klima chłodzi (w niektorych Previach jest dwu strefowa) ja mam za to dwa otwierane dachy a ogrzewanie ogrzewa. Działa jak powinno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Coz... wiecej miejsca jest tylko w klasie business (w samolotach).
4,0
Wyciszenie
Głosniej robi się tylko powyżej 130-140km/h (duze lusterka, szum z opon no i niestety słychać już silnik - pracuje powyzej 3 tys. obr/min)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem jak jest w innych MPV\'ach. Previa w cylku miejskim nie przekracza 13l (nawet jezdzac dosc dyznamicznie) na trasie (prawdziwa autostrada w niemczech) udalo mi sie zejsc do 9.6l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
1999, automat, klima i ta przestrzen - no i w zasadzie (poza drobiazgami powyzej) bez awarii - nie sadze abym znalazl inne auto oferujace to samo za ok. 18 tys zl
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Moja ma juz prawie 180 tys. i narazie jedyne co sie pojawia to malutkie slady rdzy (tylne nadkola i tylna klapa przy uszczelce szyby) w tych autach to standard.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poki co jedyny klopocik to wymiana zimmeringu w tylnym moscie (org. Toyoty niecale 100zl). Znam auta o przebiegu ponizej 10 tys. ktore juz mialy awarie wiec wg mnie to dosokonaly wynik.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 132KM 97kW
[l/100km]