Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Previa I

galtom, 15 lat temu
Silnik 2.4 132KM 97kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Previa I 2.4 132KM 97kW 1990-2000 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnetrze auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza na nadkolach i tylnej klapie
5,0
Całokształt
Nie jestem zainteresowany Previa II
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje cicho i ma fajne brzmienie (troszke podobne do boksera). Jednak nie ma co ukrywac, 4 cylindry i 132KM to na takie auto ciut malo. Jesli chcemy jedzic dynamiczniej trzeba mocno wciskac gaz. Alternatywa jest silnik w wersji S/C (mechaniczne turbo), 160KM (taka wersja do 1997 r. byla dostepna w USA)
5,0
Skrzynia biegów
Sprawdzony, 4 biegowy automat Toyoty. Jest oczyiwscie funkcja Overdrive Off (brak opcji Power), jest mozliwosc redukcji biegow z D do 2 i L w czasie jazdy (przydatne w gorach).
5,0
Układ jezdny
Silnik ustawiony za przednia osia, nisko polozony srodek ciezkosci, szeroki rozstaw osi - sprawiaja, ze auto prowadzi sie jak zwinna osobowka. Wiatry boczne czasem sa uciazliwe ale przy takiej karoserii nie jest to zaskoczeniem. Zawieszenie i uklad kierowniczy dobrze zestrojone. Swietny promien skretu!
Komfort
5,0
Widoczność
Swietnie w kazda strone... no... przez podloge niewiele widac :-) Siedzi sie wysoko, dookola szyby - rewelacja. Czujnik parkowania calkowicie zbedny!!!
5,0
Ergonomia
Jedyne do czego moge sie przyczepic to umiejscowienie wlacznika swiatel awaryjnych oraz oswietlenie \"bagaznika\". Jesli rozlozymy siedzenia w 3 rzedzie to jedno z nich zaslania lampke. Ale wlsanie to, ze 3 rzad sie rozklada na boki (plasko) jest olbrzymim \"+\" w Voyagerach i Carniwalach jest z tylu wielka lawa z ktora (jak nie jest potrzebna) nie bardzo widadomo co zrobic.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez kłopotu, klima chłodzi (w niektorych Previach jest dwu strefowa) ja mam za to dwa otwierane dachy a ogrzewanie ogrzewa. Działa jak powinno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Coz... wiecej miejsca jest tylko w klasie business (w samolotach).
4,0
Wyciszenie
Głosniej robi się tylko powyżej 130-140km/h (duze lusterka, szum z opon no i niestety słychać już silnik - pracuje powyzej 3 tys. obr/min)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem jak jest w innych MPV\'ach. Previa w cylku miejskim nie przekracza 13l (nawet jezdzac dosc dyznamicznie) na trasie (prawdziwa autostrada w niemczech) udalo mi sie zejsc do 9.6l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
1999, automat, klima i ta przestrzen - no i w zasadzie (poza drobiazgami powyzej) bez awarii - nie sadze abym znalazl inne auto oferujace to samo za ok. 18 tys zl
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Moja ma juz prawie 180 tys. i narazie jedyne co sie pojawia to malutkie slady rdzy (tylne nadkola i tylna klapa przy uszczelce szyby) w tych autach to standard.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poki co jedyny klopocik to wymiana zimmeringu w tylnym moscie (org. Toyoty niecale 100zl). Znam auta o przebiegu ponizej 10 tys. ktore juz mialy awarie wiec wg mnie to dosokonaly wynik.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Previa I 2.4 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
59,00 zł
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Previa I