Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Picnic

mevju, 11 lat temu
Silnik 2.2 D 90KM 66kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Picnic 2.2 D 90KM 66kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie: niewielkie różnice w zależności od skrajnych stylów jazdy
5,0
Całokształt
Auto posiadam ponad 5 lat, doprowadziłem je do świetnego stanu zarówno technicznego jak i wizualnego. Dzięki czemu odwdzięcza się niezawodnością i przyjemnością z jazdy. Silnik w bardzo dobrej kondycji, elastyczny, nie kopci, zawstydza niejedne ~90KM a zadbany czarny lakier i 16\" alufelgi sprawiają wrażenie młodszego niż 12 letniego auta. Dobre części są co raz trudniej dostępne, nie należą do tanich, jednak warto poszukać dobrych źródeł i trochę zainwestować, gdyż kiepskie zamienniki są na prawdę nieopłacalne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zapala na dotyk, czy przy 40 stopniach czy -20 zimą, nigdy żadnych problemów, w upały w korkach wskazówka temperatury silnika ani drgnie. Kultura pracy wzorowa, jednak powyżej 3 tysięcy obrotów jest za głośno, w trasie powyżej 140kmh jest już niekomfortowo, chyba że mamy dobry system audio :) Auto jak na swoje 90km starej generacji, przyspiesza zaskakująco dobrze, jest elastyczne, lecz nie ma sensu jej kręcić powyżej 3800obr oraz po 120kmh dynamika również mocno spada. Podróż w 7 nie zapewni emocji rodem z WRC, jednak Toyota pewnie porusza się po drodze. Trzeba wyczuć to auto i nauczyć się nim jeździć, a odwdzięczy się niskim spalaniem i odpowiednią dynamiką.
3,0
Skrzynia biegów
Wsteczny wyraźnie słyszalny, niestety jak u większości Toyot, oraz redukcja na 2kę trochę oporna. Brakuje 6 biegu.
4,0
Układ jezdny
Początkowo miałem 14\" koła, później 15, obecnie jest na 16. Na 14 auto było za miękkie, bujało się jak balon, natomiast na 16 sprawuje się bardzo dobrze, śmiem twierdzić że jest bardziej komfortowo jak na mniejszych kołach, gdyż dobrze amortyzuje nierówności i jest bardziej zwarte, nie ma co się bać większych obręczy. Trzeba jednak uważać na końcówki drążka kierowniczego, łączniki stabilizatora oraz przeguby, te elementy mimo omijania większości dziur i ostrożnego przejeżdżania przez nierówności, jak i używania zamienników najlepszych firm dość szybko się zużywają.
Komfort
5,0
Widoczność
Koperta wychodzi lepiej jak L-ką, lusterka dają świetną widoczność, duża szyba z przodu jak i pozostałe dookoła, auto nie jest małe a wyczuwa się je bardzo szybko.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moje auto jest wyposażone w klimatyzację oraz dodatkowe nawiewy na tył, w upalne lato kiedy jedzie się w 5 lub więcej osób, trzeba włączyć AC na pełnych obrotach aby było przyjemnie, ogólnie nie jest prosto ochłodzić kabinę. Zimą natomiast bardzo szybko można ogrzać wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Jednak jadąc w 7 osób, wszystkie (3) rzędy siedzeń muszą pójść na kompromis i ustawić fotele \"w sam raz\".
3,0
Wyciszenie
Układ jezdny mimo bardzo dobrej kondycji dość słyszalny jak i opory powietrza powyżej 120kmh, jednak silnik do 2500obr dużo cichszy od popularnego TDI.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie tego auta jest dość charakterystyczne. Oszczędna jazda po dużym mieście to 7.2l, 7.4, jednak dynamiczny styl jazdy zwiększa spalanie tylko o ok 0.5l. Nigdy nie spaliła powyżej 8l. Trasa do 100kmh to nawet 6.5l, do 120 to już ok 7.2, jednak 180kmh przez długi dystans to maksymalnie 7.9l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecne ceny auta są dostępne dla każdego, jednakże w internecie znajduje się tylko kilka ogłoszeń, a o dobry, zadbany egzemplarz co raz ciężej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uciążliwe drobiazgi typu brak prądu w zapalniczce, błędnie zaprogramowana szyba kierowcy, przepalające się żarówki na konsoli, problemy z wycieraczkami
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Toyota starej generacji, tu nie ma poważnych usterek. Trzeba jedynie dbać o ten samochód a odwdzięczy się solidnością i niezawodnością. Najsłabszy punkt to delikatne elementy zawieszenia. Niestety oryginalne części czy serwisowe zamienniki są co raz mniej dostępne, a tym samym kosztowne. Należy mieć również na uwadze aby dokonywać napraw na dobrych zamiennikach, np AISIN, Blue Print, NSK czy na częściach dobrych europejskich producentów, w przeciwnym wypadku ponowna naprawa nastąpi szybciej niż się tego spodziewamy. Tanie zamienniki są mocno nieopłacalne

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Picnic