Jak na klasycznego diesla, bez pompowtrysków, common rail\'a i innych wynalazków jest nadzwyczaj cichy. Jest to diesel japoński i klasyczy, bez intercoolera, wykonany wg japońskiej szkoły budowy solidnych silników. Naprawdę sprawdzony i trwały motor, łatwy w obsłudze i dobrze się zbierający do pracy.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów, biegi wchodzą normalnie, i wszystko działa poprawnie jak w całym samochodzie.
5,0
Układ jezdny
Znowu klasyka, wahacze trójkątne, belka, gwarancja bezawaryjności. W picnicu jest pełno sprawdzonych rozwiązań.
Komfort
3,0
Widoczność
Tylna szyba często się brudzi, ale pomaga wycieraczka z opcją cyklicznego wycierania. Słabe są natomiast światła mijania
5,0
Ergonomia
Trasy po kilkaset km pokonuję bez zmęczenia. Miałem wcześniej Saab\'a i nie wiem czy Saab mimo dodatków takich jak tempomat, i automatycza klima nie był bardziej \"męczący\"
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel grzeje słabo, jak to diesel, ale nie jest źle. Do dogrzania tyłu jest dodatkowy wentylator i nawiewy pod siedzeniami kierowcy i pasażera. Brakuje automatycznej klimatyzacji
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto na 7 osób i jeszcze trochę bagażu się zmieści. Dla mnie rewelacja
5,0
Wyciszenie
Jeździłem głosniejszymi benzyniakami. Nie ma się czego przyczepić moim skromnym staniem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ok 7l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Idealne wozidło rodzinne
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierwsze doświadczenia są pozytywne. Auto jest średnio zadbane, ale za to klasyczna konstrukcja ułatwiła mi identyfikację zużytych części. Teraz je sukcesywnie wymieniam i auto niskim kosztem wraca do życia. Komplet hamulców (tarcze, bębny, klocki, szczęki) to ok 700zł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie NIC
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D 90KM 66kW
[l/100km]