Zawieszenie
: Naprawdę sympatycznie się prowadzi, w zasadzie jak dobry sedan.
4,0
Całokształt
Jest to na pewno dobry samochód. Małe pytanie tylko - dobry dla kogo? Za te same pieniądze z podobną ekonomią można kupić znacznie bardziej funkcjonalnego, większego vana. Z drugiej strony zaletą tego samochodu jest solidność rodem z absolutnie niezawodnych Corolli i Carin/Avensisów. Tylko czy nie lepiej wziąć te ostatnie na normalną, codzienną eksploatację? Na pewno wyjdzie taniej. W zasadzie samochód ten ma chyba bardzo niewielkie grono osób, dla których jest wyborem idealnym - są to rodziny z gromadką małych dzieci.
Wrażenia
3,0
Silnik
No cóż... Pomimo idealnej wręcz niezawodności - jest to najsłabszy punkt tego auta. Silnik jest za słaby i za głośny. Przez to jazda tym samochodem w trasie jest naprawdę mało komfortowa. W mieście obydwie te wady są praktycznie niezauważalne - na niskich obrotach jest cicho, turbo włącza się już poniżej 2000rpm, tak więc na małych prędkościach auto nawet zrywne.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi bardzo dobrze, gładko i płynnie. Jedyny problem to zestrojenie skrzyni - na 5 biegu auto ma maksymalny moment przy 90km/h, a moc maksymalną osiąga już przy licznikowych 120km/h. Tak więc jazda powyżej tej prędkości jest uciążliwa ze względu na hałas oraz praktycznie zerową możliwość przyspieszania/ wyprzedzania.
4,0
Układ jezdny
Jestem bardzo mile zaskoczony. Zawieszenie dość twarde i precyzyjne. Jazda w górskim terenie to jak na vana przyjemność. Gorzej jest już niestety jak natrafimy na jakieś nierówności - pomimo niezłego wyciszenia drgania dają się we znaki. \"4\" za nieprawdopodobnie wręcz szeroki promień skrętu. Samochód nie nadaje się do manewrów na ciasnym parkingu - już lepiej wycofać i poszukać tam, gdzie jest więcej miejsca.
Komfort
4,0
Widoczność
Oceniam tylko \"dobrze\", ponieważ pomimo 20000km przez rok w tym samochodzie nadal nie do końca wyczuwam go przy parkowaniu. Niby jest wszystko dobrze, bo w każdym kierunku dobrze widać (wszystkie strony przeszklone). Problemem mogą się okazać zagłówki tylnego rzędu siedzeń, które wybiórczo zasłaniają widok do tyłu - co może być zwodnicze... Trzeba się przyzwyczaić.
3,0
Ergonomia
To drugi ewidentnie słaby punkt. Ni to van ni to hatchback, ale już na pewno nie kombi. Teoretycznie przewieziemy w nim 7 osób, ale na dłuższym dystansie jest to tylko teoria, bo z tyłu wygodnie usiądą jedynie małe dzieci a na bagaż to już miejsca nie będzie. Porównuję do hatchbacka, ponieważ tylna krawędź bagażnika kończy się ok. 15cm ścianką, co bardzo utrudnia przewożenie większych i cięższych jak i długich rzeczy (w kombiakach i większych vanach mamy do samego końca płasko). Jeśli chodzi o przestrzeń w środku - nasuwa mi się spostrzeżenie, że to fajnie, że jest więcej miejsca niż w standardowej osobówce... i to tyle, bo w zasadzie nie wynika z tego miejsca zwiększona funkcjonalność. (porównanie mam do Renault Espace, w którym można robić prawie wszystko dzięki dużej i wspaniale zagospodarowanej przestrzeni).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
\"5\" - nie ma się do czego przyczepić. Wyjątkiem jest mój egzemplarz, w którym wentylacja świszcze/gwiżdże, co jest trochę uciążliwe, ale nie zaobserwowałem tego w innych egzemplarzach. Poza tym w zimie grzeje, w lecie chłodzi!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już wcześniej pisałem, samochód ma teoretycznie 7 miejsc. To zaleta, jak chce się większą gromadkę podwieźć w mieście, lub w weekend gdzieś za miasto wyskoczyć. Ale już na pewno nie pojedziemy tak na letnie wakacje, chyba że dzieci jeszcze nie urosły ;). W 4, 5 osób jeździ się komfortowo, porównywalnie jak w tej klasy sedanie czy kombi (choć jest trochę wyżej co podwyższa komfort).
3,0
Wyciszenie
Myślę, że w benzynie jest znacznie lepiej. Tutaj silnik zaczyna klekotać głośno już powyżej 2000 obrotów, powyżej 3000 to jest uciążliwy hałas. Wyciszenie od jezdni i z zewnątrz OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znów tylko \"4\". Napraw brak - jest to Toyota z najsolidniejszych lat. Wszystko jest tak solidne, że pewnie odpowiednio zadbanym można jeździć wiecznie. Zużycie paliwa jak na diesla rozczarowująco wysokie (jeżdżę na B100, bo nie widzę różnicy w ilości l/100km, a ten silnik pojedzie na każdym paliwie). Wymiana sprzęgła i rozrząd są drogie jak na takie auto (rzadki model). Sprzęgło - 800-1200zł (same części), rozrząd ok 1000zł z robotą, świeca żarowa 100zł/jedna szt (sic!).
4,0
Stosunek jakość/cena
Super solidność za podwyższoną cenę. Fair trade, lub też preiswert bym powiedział.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Absolutny brak usterek. Samochód wykonany super solidnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D 90KM 66kW
[l/100km]