Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Picnic

witoldo, 14 lat temu
Silnik 2.0 16V 128KM 94kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Picnic 2.0 16V 128KM 94kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
To moje 11-te auto w życiu i jak do tej pory najlepsze. Brakuje mi skrzyni automatycznej i tylko dlatego chcę go zmienić. Ale przyznam, że z tym autkiem rozstać bedzie się ciężko. Mój następny typ to Rav-4 III 2,4 lub 3,5 z USA.
Wrażenia
5,0
Silnik
2,0 benzynka. Pełna kultura, jak to japończyk. Bardzo dobry moment obrotowy. Na 5 biegu raz nie zauważyłem i przyspieszałem od 50 km/h, był słaby, ale zero drgań. Unikam takich sytuacji ponieważ silnik musi mieć swoje obroty. Bdb stosunek masy do mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą doskonale. Nie zauważyłem tu problemu japońskich skrzyń czyli źle wchodząca 1 i wsteczny. Z tym elastycznym silnikiem jeździ się prawie jak automatem.
5,0
Układ jezdny
Doskonale jak na vana z tego okresu. Wielu może wydawć się miękki, ale na naszych dziurach świetnie wybiera nierówności, a w zakrętach REWELACJA- zero przechyłów! Tu japończycy zrobili kawał dobrej roboty - po dziurach miękki w zakrętach sztywny. Super.
Komfort
5,0
Widoczność
Jedyny van w którym nie przeszkadza przedni słupek w jeździe na wprost, a tyłowanie jest bajeczne proste ponieważ jest przeszklony jak akwarium. W następcy Avensis Verso nie ma jednej tylnej szybki i już nie jest tak dobrze.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, trochę niemądrze włącza się przednie przeciwmgielne, ale to kwestia przyzwyczajenia. Świetne podłokietniki z przodu z regulacją, szerokie, a nie jak w Corolli Verso coś co wbija się w łokieć. Regujacja wysokości fotela likwiduje troche krótkie siedzisko (jak to w japończykach bywa), ponieważ część podudziowa nie obniża się- rewelacja!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdyby z tyłu były dodatkowe nawiewy żądaną temperaturę uzyskalibyśmy napewno szybciej. Po jej uzyskaniu wentylacji nie słychać ponieważ wentylator chodzi na 1 lub 2 z 4 biegów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest tyle, że można prawie spacerować. Wszystkie 6 foteli jest takich samych wymiarów. Siadłem sobie kiedyś w 3 rzędzie i było w sam raz. Mam 175 cm. Wyżsi nie dali by rady. U mnie 3 rząd jest zdemontowany i mam gigantyczny bagażnik. Po załadunu wakacyjnych bagaży zawsze zostaje jeszcze miejsce.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest cicho (nie jak w Rolls-Royce). Poźniej robi się głośniej i od 130 km/h słychać silnik, opony, powietrze, ale nie jest to tragedia. W hondzie civic sedan 94' to wszystko było słychac od 70 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od 8 do 10 l/100km. Na trasie do 130 km/h- 8 l. Powyżej- 10 l. Minęły czasy kiedy części do japończyków (tych na europejski rynek) były drogie. Ostatnio wymieniałem kompletne sprzęgło - oryginł ~650 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Na chwię obecną najlepsza oferta. Dużooo miejsca i niezawodniści w niskiej cenie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi się nie przypomina.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem łożyska kół przednich, ale czy to usterka? Wg mnie część eksploatacyjna.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Picnic 2.0 16V 128KM 94kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Picnic