Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Paseo II Coupe

kkbb89, 11 lat temu
Silnik 1.5 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Paseo II Coupe 1.5 16V 90KM 66kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Chciałem napisać, że silnik, chciałem wspomnieć o zawieszeniu, ale dobrze się zastanawiając, to w porównaniu z innymi autami to auto ZASZOKOWAŁO mnie układem hamulcowym. Tutaj nie musisz się martwić, że gdzieś nie wyhamujesz. Auto po prostu staje w miejscu. Niska masa + świetne hamulce sprawiają, że możesz skupić się na jeździe i jeśli jakiś idiota wybiegnie na ulicę, albo ktoś zahamuje bezsensu, to po prostu zdążysz wyhamować (gorzej z tymi za Tobą)
4,0
Całokształt
Polecam wszystkim chcącym mieć za niezbyt duże pieniądze niezawodne, całkiem przyjemne autko z Japonii. Tania eksploatacja (części, paliwo). Całkiem duża frajda (Japonia, synu!) - czyli świetny silnik i wklejony w ziemię na zakrętach. Czego chcieć więcej? Oryginalność - niewielu ma takie auto, ale to nie jest powód do obaw! Wręcz przeciwnie. Nie kupujcie kolejnych golfów i passatów, bo to mit, że są tanie i niezawodne. Tym samochodem wyglądasz trochę inaczej, niż w masowym VW, a radości z jazdy jest o wieeeele więcej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Japoniec. Elastyczny, ekonomiczny, na wysokich obrotach \"robi\" wszystkie podobne auta miękkim ch...
5,0
Skrzynia biegów
Jeżdżę wieloma nowymi autami z roczników 2007, 2008 etc. i skrzynie w nich chodzą gorzej, niż w skrzyni z 97 r. To kolejny pokaz dominacji w sektorze niezawodności japońców w autach z lat 90\'.
5,0
Układ jezdny
Mam twarde i sportowe zawieszenie, auto trzyma się drogi jak przyklejone. Lekki, mały, niski - na zakrętach nieoceniony!
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dla kierowcy wystarczająca, a nawet dobra. W środkowym lusterku wiele się nie zobaczy, ale dobry kierowca używa tylko bocznych ;-)
4,0
Ergonomia
Klasyczne auto z Japonii z lat 90\'. Tylko to co niezbędne, wszystko od ręką, choć czasami przydałby się podłokietnik. Lexux to nie jest.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kolejny typowy japoniec. W zimę nieoceniony. 2 min i mamy ciepło w aucie. Wszyscy znajomi \"spoza Japonii\" jeżdżą w kurtkach i czapkach ;-) tutaj nie ma takiej potrzeby. W lato jest gorzej, bo nie mam klimy, ale są wersje z klimą.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca całkiem ok. Co prawda fotel rozsunięty na maksa, ale jestem wysoki (prawie 190cm) i mi wystarcza w zupełności. Jak ktoś jest wyższy to może mieć problemy. Pasażerów z tyłu można przewozić tylko pod warunkiem, że mają poniżej 170 cm :) inaczej muszę założyć kask, szyba jest bardzo nisko w tym aucie.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie, hmm.. mam głośny wydech, więc nie mogę tego ocenić w miarę obiektywnie. Ja mam głośno, ale w normalnym wydechu tego problemu by nie było.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie rewelacja. Znakomity spalanie to zasługa małej masy auta, dosyć aerodynamicznych kształtów i świetnego silnika. Jak ktoś umie jeździć autem, to potrafi spalić nawet niecałe 7 litrów. Inna sprawa, że to małe, zwinne autko prowokuje do ciągłego wyprzedzania. Dlatego średnie spalanie przy dynamicznej jeździe, to 7.8 litra w cyklu mieszanym. Ale co to za różnicą 1 litra, jeśli możemy poczuć tę zrywność na asfalcie! :) W zimę potrafi spalić trochę więcej, ale ja po prostu lubię go odpalić przed jazdą (robię tak w każdym aucie) i to się odbija na ok. 1 litrze więcej, niż w miesiącach letnich.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze otrzymujemy niezawodne, małe, zrywne, ekonomiczne auto rzucające się jeszcze nawet w oczy. Niskie spalanie, raz na kilka lat wymiana rzeczy typu klocki, tarcze, czy zawieszenie. To jest pikuś ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co trzeba robić, to dolewać oleju i zmieniać filtry (tego się nie uniknie w 15letnim aucie jeżdżącym przez całe swoje życie na wysokich obrotach). Hamulce? Niezwykłe. Zatrzymujesz się w ciągu sekundy, nigdy się nie spociłem bojąc się, że nie wyrobię z hamowaniem (a w innych autach się to zdarzało). Pełne bezpieczeństwo i spokój, że się zatrzymasz w miejscu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło genialne, skrzynia to samo. Silnik elastyczny, i jedyne co trzeba robić, to dolewać oleju i zmieniać filtry (tego się nie uniknie w 15letnim aucie jeżdżącym przez całe swoje życie na wysokich obrotach). W ciągu 3 lat nie robiłem NICZEGO w tym aucie. Po 3 latach wymieniłem tarcze i klocki, oraz zawieszenie z przodu. Nie musiałem, ale polskie drogi jednak robią swoje. Ale co to za koszt raz na 3 lata?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Paseo II Coupe 1.5 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
7,7
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Paseo II Coupe