Fajne pseudosportowe autko, dla kogoś kto nie ma wyczynowych aspiracji, a chce mieć ładnie wyglądające w miarę dynamiczne auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 1.5 bardzo elastyczny, ale krzywa momentu za szybko opada - brakuje kopa powyżej 5.000 obrotów, moc max. już przy 5400 obr/min. Przydałoby się ze 115 koni tak jak w Civicu 1.5 V-TEC.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę gumowa, ale może być. Choć silnik trochę słaby na autostradzie przydałaby się szóstka.
4,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi, kapitalne prowadzenie w zakrętach. Mankamentem mały rozstaw osi, strasznie skacze na poprzecznych garbach.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu tylko przez lusterka. Mimo że to coupe aż prosi się o wycieraczkę tylnej szyby.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie bez zarzutu, lekko archaiczne suwaki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetna wentylacja, szyberdach i wydajne ogrzewanie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo ciasno, brakuje miejsca na nogi i na głowę. Coś za coś, auto ma 129 cm wysokości.
3,0
Wyciszenie
Z wydechem TTE (Remus) hałasuje jak F1, ale cóż widocznie tak musi być w aucie podobno sportowym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Da się przeżyć, na trasie około 6 litrów w mieście zależy od użytkownika - do 10 w zimie na krótkich odcinkach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno ocenić cenę pierwotną, obecnie rocznik 97 warty jest około 18.000 zł, więc relatywnie niedużo, mniej niż Corolla a autko jest lekko sportowe, więc teoretycznie droższe. Na pewno jest szybsze od Corolli 1.4, natomiast 115 konna 1.6 najlepiej w wersji 3d jest jednak szybsza i lepsza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najmocniejsza strona samochodu. Nic nie stuka, nic nie trzeszczy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo dobre z jedną typową przypadłością Toyoty - bierze olej. Zapewne nieszczelne uszczelniacze i uszczelki. W Corolli jest dokładnie to samo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 90KM 66kW
[l/100km]