Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Paseo II Coupe

Jakub, 5 lat temu
Silnik 1.5 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 317 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Paseo II Coupe 1.5 16V 90KM 66kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jak na tak proste zawieszenie, auto daje niesamowitą satysfakcję na zakrętach. Na torze też daje rade :)
Silnik : Jak na 90 koni idzie jak burza, idzie dobrze od dołu i potrafi obskoczyć do prędkości rzędu 120-150kmh o wiele mocniejszych aut
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Zwiększony apetyt na olej silnikowy
5,0
Całokształt
Bardzo fajny Japoński prawie klasyk. Samochód potrafi pozytywnie zaskoczyć wieloma aspektami, auto jest bardzo wdzięczne i po włożeniu odrobiony serca, w dobrą felgę, odświeżenie ogólne lakieru, oraz kilka akcentów stylistycznych auto wygląda na "owce w wilczej skórze" ;) Aktualnie auto jest w trakcie kilku modyfikacji takich jak przebudowa zawieszenia ,a na przyszły sezon silnik będzie doładowany.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 90 koni zbiera sie bardzo zgrabnie niestety podwyższony apetyt na olej. Uszczelniacze zaworowe standard w Paseo do tego zużywanie się pierścieni olejowych. Po za tym silnik jak na tą pojemność bardzo elastyczny przez duży skok tłoka co powoduje ,że od niskich obrotów dość żwawo przyśpiesza. Troszkę leniwie się wkręca na obrotu ,ale to uroki dużego skoku tłoka
5,0
Skrzynia biegów
Jeździłem wieloma samochodami od klasyków po nowe i jak dla mnie tak skrzynia jest prawie idealna do tego auta. W swoim Paseo będzie niedługo wpadać skrzynia C161 ( Corolla E11 G6 ) Ponieważ niestety na trasach bardzo brakuje 6 biegu, W okolicach 135km/h mamy 4k obrotów
5,0
Układ jezdny
Samochód w oryginale TTE czyli felgi 16 z oponami 215/40x16, sprężyny -30mm i powoduje to ,że auto jeździ jak po sznurku.
4,0
Karoseria
Niestety końcówki progów oraz tylne nadkola dają znaki ogólnie. Na szczęście u mnie tylko progi
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobra, do patrzenia do tyłu trzeba się przyzwyczaić
4,0
Ergonomia
Doskwiera brak podłokietnika oraz sensownego uchwytu na kubki, reszta ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie grzeje aż miło nawet przy dużych mrozach można w środku zrobić saune. Niestety jako ogromny minus przy braku klimatyzacji nie ma filtra kabinowego
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 170 i mieszczę się komfortowo z przodu. Samochód typowo dwuosobowy, tylna kanapa max dla osób o wzroście ok 155-160cm bo mocno ścięta szyba ścina również głowe tylnych pasażerów ,ale za to miejsca na nogi jak na tak małe auto jest sporo!
3,0
Wyciszenie
Niestety Paseo nie ma grama wyciszenia ani pod maską ani w boczkach jedyne co znalazłem to trochę gąbki w tylnych boczkach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Większość części mechanicznych dostępne do tygodnia, gorzej jeśli chodzi o części typowe dla tego modelu takie jak karoseria, fotele,światła itd. Mało rzeczy na rynku używanym z tych części i często za zbyt duże ceny ,ale cóż taki urok tych aut
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę oscylującą w graniach 3k-5k za zadbany egzemplarz trudno znaleźć coś tak nietuzinkowego i dającego sporo frajdy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata nie wystąpiła żadna mała usterka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, nie licząc podwyższonego apetytu na olej ,ale cóż niestety ten typ tak ma

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Paseo II Coupe