Przeniesienie napędu
: kierowanie oraz zalety skrzyni SMT, zachowanie skrzyni w zime (lepiej niż klasyczny automat).
5,0
Całokształt
kto szuka auta w tej klasie - będzie bardzo zadowolony. Brak dużego bagażnika zrekompensuje przyjemność z jady, skrzynia SMT i wymiary auta w mieście. Żadne MX5, silnik z tyłu to jest to!
Na polskie warunki hardtop obowiązkowy (a do tego jest ładnie zrobiony).
Samochodzik bardzo mechaniczny, a więc też mało rzeczy może się popsuć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy tej wadze - rewelacja. pomimo vvti, idzie dobrze od samego dolu i chyba na kazdym biegu. Mala pojemnosc, male spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia SMT - sa opoznienia przy przelozeniach, zwiazane z sama konstrukcja skrzyni - to mechaniczna przekladania, taka jak kazdy inny manual, ale ma sterowanie elektroniczne i wymaga troche czasu na zmiane(ale bez przesady:)). Proste, wiec nie ma sie co popsuc. Brak sprzegla idealnie sprawdza sie w miescie. Zmiana biegow przy kierownicy...bajka! No i drazek zmiany biegow niczym w ferrari (manuale tego nie maja!!!)
5,0
Układ jezdny
bardzo bezposrednie przelozenie, samochod swietnie polyka zakrety, szybko reaguje na kazda zmiane kierunku jazdy. Problemy sie pojawiaja przy wiekszych predkosciach w zime, bo przod jest za lekki. wystarczy troche przyhamowac i jest super
Komfort
4,0
Widoczność
male autko, widac sporo, ale bez dachu. Przy 'szmacianym' jest przecietnie, za to hardtop - dobrze (ma wieksza tylna szybe).
2,0
Ergonomia
malo miejsca, brak wiekszego bagaznika (przestrzen na kilka gratow za siedzeniami, dwa schowki i maly bagaznik z przodu to za malo).
Z drugiej strony, nawet przy 195cm da sie jezdzic i jest wygodniej niz w hondzie s2000
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nawiewy sobie radza. silnik sie w miare szybko dogrzewa w zime.
Bez dachu i zamknietych oknach, gdy na dworze zimno - puszczajac ogrzewanie, nie czuc chlodu z dworu podczas jazdy
z dachem - jak w normalnym aucie.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
pomimo tego, że kierowca 195cm wzrostu może spokojnie jeździć, to jednak miejsca jest mało. dwie osoby plus mały bagaż to max. Z drugiej strony to autko chyba dlatego zostało stworzone..
4,0
Wyciszenie
jak na cabriolet z silnikiem za plecami - jest dobrze. z hardtopem zdecydowanie ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
szybki samochodzik, zwinny a pali mało.
Ceny części - normalne, niczego drogiego nie zauważyłem.
Średnie spalanie 8.11l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
w tym roczniku można już kupić za "normalne" pieniądze bardzo dobrze utrzymany egzemplarz.
Mało pali, dużo frajdy, prowadzenie rewelacyjne.
Polecam dla każdego.....
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
plastik klapy bagażnika przedniego - ułamał się od zimna. Poza tym, nagle przestał działać mechanizm uchylania szyby pasażera.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic a nic. wymiana oryginalnego akumulatora dopiero po 9 latach..
nowa chlodnica, stara ciekla. nic poważniejszego...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V VT-i 140KM 103kW
[l/100km]