Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Land Cruiser VI MPV

rMar, 10 lat temu
Silnik 3.0 D-4D 201KM 148kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Land Cruiser VI MPV 3.0 D-4D 201KM 148kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Szczerze? Nic...
4,0
Całokształt
W terennie - warunki jakie by nie były nie robią na nim wrażenia, bardzo dobrze się sprawdza, przy największych śnieżycach - wiesz że dojedziesz, Napewno, co powoduje błogi spokój u kierowcy i pasażerów. Na asfalcie nie jest źle, 160 pojedzie nie zaprotestuje tylko po co się tak śpieszyć? Z pewnością nie dla tych co chcą ciąć bo autobahnah ile się da. Kompromis między terenówką a osobówką wygląda właśnie tak. Jest trochę taki wołek roboczy. gdyby był bardziej komfortowy w środku byłby ideał. Czujesz się bezpiecznie, inni zachowują respekt jakbyś jechał tirem, ustępują drogi, wpuszczają do ruchu. wady: - beznadziejne wyciszenie wnętrza i przenieśienie drgań na drążek zmiany biegów7 -ciężko wciskalne sprzęgło - boli noga -fotele mogły by być wygodniejsze - jak dla mnie mała przednia szyba - we wszystkich nowych toyotach tak jest -wykończenie wnętrza - to nie range rover zalety: - relatywnie mało pali nawet w mieście ~11l - jak narazie bezawaryjny - to terenówka z krwi i kości, z ramą reduktorem, stałym napędem na obie osie, i bajecznym przeniesieniem napędu na każde koło Brać tylko i wyłącznie z automatem. Kamera cofania też się bardzo przyda. Fotele może w skórze są wydodniejsze, bo przynajmniej te w welurze są takie jak z corrolli. Koła tylko 18'', do 17'' jest tylko 2 producentów opon. Ja wziąłem z chipem do 200KM, ale chyba i tak nie ma sensu tego robić, mocy jest wystarczająco i tak w podstawie. Zawsze jak stwierdzimy że nam za mało dodadzą nam KM w serwisie od ręki za odpowiednią opłatą rzecz jasna. Za całokształt technicznie nie można się przyczepić, ale nie wywołuje uśmiechu rano wsiadając do niego. Nie ma tego czegoś, niestety. Jest jak bardzo dobre narzędzie ale tylko narzędzie - nic więcej. Utrata na wartości mała, jedna z mniejszych, za 200 kawałków dostajemy kawał porządnie złożonej blachy. Może to nie to samo co stary hilux młotkiem naprawialny, ale jest nieźle. W sumie od poprzednich mogeli różni się bardzo niewiele, w zasadzie detale, także może warto rozejrzeć się za ciut starszym a tańszym? Jeżeli w teren się nie wybieracie, a ja w sumie bardzo żadko gdzieś jeżdżę - i to raczej nie z konieczności, to lepszym wyborem będzie kombi. Czuć w nim że niestety to nie lexus i tego mu chyba najbardziej brakuje. Kupić kupił bym jeszcze raz, ale chyba używane, bo w sumie to jedno i to samo, a trochę $ zostaje w portwelu. Wiadomo różnie z używkami bywa...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik b. dobry, dynamiczny, dobrze zbiera się z niskich, ładnie przyśpiesza - bez zarzutu
4,0
Skrzynia biegów
6 biegów w manualu - ok. Tylko czemu w automacie jest tylko 5 biegów? Przecież tyle dawali na początku lat 90. Drga nieprzyjemnie drążek zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Jest ok, buja nieco przy nierównościach, zwłaszcza z tyłu, i kołysze w taki sposób że może powodować mdłości.
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterka ogromne na + Z kamerą cofania ok, z czujnikami tragedia.
3,0
Ergonomia
hmm no samo rozmieszczenie jest ok, ale w mercedesie te przyciski chodziły przyjemniej. Niczym nie zaskakuje tylko poprostu trochę nudno działa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima b. wydajna, ogrzewanie też. Szyby nie parują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
B. dużo miejsca
2,0
Wyciszenie
Tragedia. Po 100km diesel mi w uszach klekocze. Ciężko się przyzwyczaić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
11l / 100 i to w zasadzie jedyny koszt. Olej klocki itp. no ale w każdym aucie to się wymienia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Chyba kupiłbym teraz używanego z full wyposarzeniem niż kupował nowego. Chociaż różnie z tymi używkami jest. Składany w japoni, na ramie, porządna robota.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zimmering pompy wody się poddał (minimalny wyciek zauważony przy przeglądzie) i o dziwo trzeba było wymienić całą pompę - 1200 zł. Rok później to samo, jednak częśc była na gwarancji - wymieniono samą uszczelkę... Aso bielany - nowakowski
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było takich.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 D-4D 201KM 148kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Land Cruiser VI MPV