Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Land Cruiser VI MPV

Tadeusz, 11 lat temu
Silnik 3.0 D-4D 201KM 148kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Land Cruiser VI MPV 3.0 D-4D 201KM 148kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,62
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nigdy się nie zakopał, wyciągałem inne terenówki, zawsze daje radę. Hamulce są niesamowicie mocne, Abs działa bdb, kontrola trakcji tak sobie, ale w miarę przewidywalnie.
3,0
Całokształt
Za całkiem spore pieniądze dostajemy auto które pojedzie zawsze i wszędzie, wszystko się do niego zmieści, bezpieczne. Nie jest królem autostrad itp. ale napewno jest królem off-roadu. Do dynamicznego wyprzedzania na trasie i jechania 160 po autostradzie wystarczy. W mieście jest raczej utrapieniem, jest szeroki, długi i wysoki. Na parkingach na wysokość się mieści, aczykolwiek na styk. Miłe jest to że się siedzi wysoko i na trasie wszystko widać. Pomimo nowoczesnej etykiety fotele są niewygodne, napakowanie elektroniką odbiera mu charakteru, i wkur... zwłasza dźwięk zapinania pasów itp. . Jest to zaktualizowana starsza wersja o pare nowoczesnych drobiazgów. Gdybym teraz kupował, kupił bym raczej starą wersję, która poza wyglądem niewiele odbiega od tego. Na wyprawy i podróże nie ma lepszego auta, ale do miasta czy na trasy, lepiej wziąść jakiegoś kombiaka. Niczym nie zaskakuje ale jeździ zawsze i wszędzie. Jak już się ktoś zdecyduje na land cruisera to najlepiej z automatem, i nie bierzcie kół 17 weźcie 18, bo do 17 jest tylko 2 producentów, kamera cofania się przyda i skórzana tapicerka.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trochę mocy ma, może nie powala, ale pozwala na swobodne bezpieczne wyprzedzanie. Trochę za mało dynamiczny i głośny, pozatym ok.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma dziwnie zestrojone przełożenia, na początku są długie, później krótkie, może to przez to że to samochód terenowy i szybko rosną opory powietrza. 6 bieg, 100 km/h 2500 obr. Nie polecam z manualną skrzynią biegów. Sprzęgło trzeba mocno wciskać i boli od tego noga, a drążek zmiany biegów mocno drga od silnika i ogólnie trzeba się nażąglować tymi biegami co jest strasznie upierdliwe.
3,0
Układ jezdny
Z zalet: Na dziurawej drodze jedzie się gładko wady: strasznie buja całą budą na nierównościach, bardzo miękkie zawieszenie, i ma się wrażenie przez 3 stopniowe wspomaganie kierownicy że kontakt z kołami ma się jak za pomocą konsoli playstation
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu bez kamery cofania jest słabo, czujniki w miarę dają radę, pozatym ok. lusterka wielkie, do przodu i na boki ok.
3,0
Ergonomia
kilka klawiszy w kierownicy daje radę, ale to standard, nawigacje ciężko się obsługuje, radio też, brakuje mi prostego okrągłego przycisku z włącz/wyłącz i głośniej ciszej, i ogólnie na desce jest nasr ne klawiszami...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Może być, po włożeniu kpl. nart do środka i 4 pasażerów i przy max. wentylacji nie dawał do końca rady. Ogrzewanie słabe, w starym aucie miałem lepsze, klima bez zażutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest bardzo dobrze. Wszystko się zawsze zmieści. Fotele nie są wygodne.
2,0
Wyciszenie
B. słabe, i ten dźwięk diesla jest bardzo męczący przy dłuższej jeździe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali ok. 10l ropy, narazie jest na gwarancji i poza standardowymi rzeczami, nie było nic robione, wiec trudno cos wiecej powiedziec
3,0
Stosunek jakość/cena
Zbyt drogo jeśli chodzi o dodatkowe wyposarzenie, i słaby komfort, siedzenie chociaż mogły by być jak w jakimś starym mercedesie i było by ok. a nie twarde i h..
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak to toyota, made in japan, kompletnie nic się do tej pory nie zepsuło. A jedyne co po zakupie musieli wyregulować czujniki parkowania bo nie działały należycie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak to toyota, made in japan, kompletnie nic się do tej pory nie zepsuło. A jedyne co po zakupie musieli wyregulować czujniki parkowania bo nie działały należycie.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 D-4D 201KM 148kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Land Cruiser VI MPV