Przeniesienie napędu
: Nigdy się nie zakopał, wyciągałem inne terenówki, zawsze daje radę. Hamulce są niesamowicie mocne, Abs działa bdb, kontrola trakcji tak sobie, ale w miarę przewidywalnie.
3,0
Całokształt
Za całkiem spore pieniądze dostajemy auto które pojedzie zawsze i wszędzie, wszystko się do niego zmieści, bezpieczne. Nie jest królem autostrad itp. ale napewno jest królem off-roadu. Do dynamicznego wyprzedzania na trasie i jechania 160 po autostradzie wystarczy. W mieście jest raczej utrapieniem, jest szeroki, długi i wysoki. Na parkingach na wysokość się mieści, aczykolwiek na styk. Miłe jest to że się siedzi wysoko i na trasie wszystko widać. Pomimo nowoczesnej etykiety fotele są niewygodne, napakowanie elektroniką odbiera mu charakteru, i wkur... zwłasza dźwięk zapinania pasów itp. . Jest to zaktualizowana starsza wersja o pare nowoczesnych drobiazgów. Gdybym teraz kupował, kupił bym raczej starą wersję, która poza wyglądem niewiele odbiega od tego. Na wyprawy i podróże nie ma lepszego auta, ale do miasta czy na trasy, lepiej wziąść jakiegoś kombiaka. Niczym nie zaskakuje ale jeździ zawsze i wszędzie. Jak już się ktoś zdecyduje na land cruisera to najlepiej z automatem, i nie bierzcie kół 17 weźcie 18, bo do 17 jest tylko 2 producentów, kamera cofania się przyda i skórzana tapicerka.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trochę mocy ma, może nie powala, ale pozwala na swobodne bezpieczne wyprzedzanie. Trochę za mało dynamiczny i głośny, pozatym ok.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma dziwnie zestrojone przełożenia, na początku są długie, później krótkie, może to przez to że to samochód terenowy i szybko rosną opory powietrza. 6 bieg, 100 km/h 2500 obr. Nie polecam z manualną skrzynią biegów. Sprzęgło trzeba mocno wciskać i boli od tego noga, a drążek zmiany biegów mocno drga od silnika i ogólnie trzeba się nażąglować tymi biegami co jest strasznie upierdliwe.
3,0
Układ jezdny
Z zalet: Na dziurawej drodze jedzie się gładko
wady: strasznie buja całą budą na nierównościach, bardzo miękkie zawieszenie, i ma się wrażenie przez 3 stopniowe wspomaganie kierownicy że kontakt z kołami ma się jak za pomocą konsoli playstation
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu bez kamery cofania jest słabo, czujniki w miarę dają radę, pozatym ok. lusterka wielkie, do przodu i na boki ok.
3,0
Ergonomia
kilka klawiszy w kierownicy daje radę, ale to standard, nawigacje ciężko się obsługuje, radio też, brakuje mi prostego okrągłego przycisku z włącz/wyłącz i głośniej ciszej, i ogólnie na desce jest nasr ne klawiszami...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Może być, po włożeniu kpl. nart do środka i 4 pasażerów i przy max. wentylacji nie dawał do końca rady. Ogrzewanie słabe, w starym aucie miałem lepsze, klima bez zażutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest bardzo dobrze. Wszystko się zawsze zmieści. Fotele nie są wygodne.
2,0
Wyciszenie
B. słabe, i ten dźwięk diesla jest bardzo męczący przy dłuższej jeździe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali ok. 10l ropy, narazie jest na gwarancji i poza standardowymi rzeczami, nie było nic robione, wiec trudno cos wiecej powiedziec
3,0
Stosunek jakość/cena
Zbyt drogo jeśli chodzi o dodatkowe wyposarzenie, i słaby komfort, siedzenie chociaż mogły by być jak w jakimś starym mercedesie i było by ok. a nie twarde i h..
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak to toyota, made in japan, kompletnie nic się do tej pory nie zepsuło. A jedyne co po zakupie musieli wyregulować czujniki parkowania bo nie działały należycie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak to toyota, made in japan, kompletnie nic się do tej pory nie zepsuło. A jedyne co po zakupie musieli wyregulować czujniki parkowania bo nie działały należycie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D-4D 201KM 148kW
[l/100km]