Narazie jestem bardzo zadowolony, limuzyna, terenówka w jednym,
Powiem tak- jezeli chesz naprawde szybko jeżdzic, to nie kupuj żadnego SUW-a czy Land Cruisera tylko sprotowa lub osobowa bryczke, a jak lubisz duże wygodne samochody z rozsadnymi parametrami przysieszenia i predkości maks to propomuje Landa,to jest taki " krażownik" na kazda droge. Mi sie szczególnie spodoboło zawieszenie - miekie,regulowane, poprostu bajer,, polecam i zapraszam do klubu Toyot- Land Cruiserów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Lubie ten warkocik diesla. Jak sie nagrzeje jest cichutki, słodko buja tego Krazownika. Disiel jest naprawde do tego samochodu. Mysle o tuningu TTE,, ale w sumie na taka a nie sportowa jazde ( w sumie do nie do tego jest ten samochód) 3.0 literki diesla spokojnie starczaja.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo dobra. płynnie zmienia. Szkoda że mam 4 a nie 5 biegowa. Ale to nic na wiosne zrobie tuning silnika, a jeszcze jedno , jak sie stoji na luzie i włacza sie bieg to lekko szarpnie,, jedziłem innymi automatami i tego nie było, ja sie juz do tego przyzwyczaiłem
4,0
Układ jezdny
Dobry, układ mógły być bardzoej precyzyjny. Kierownica a raczej jej obwód mógły by być bardziej gruby, lepiej by sie trzymała. No i brak _ dlaczego - sterowania radiem.... naprawde szkoda to było by naprawde super. Landa prowadzi sie jak poduszkowca - aktywne zawieszenie- ale trzeba uważać hamulce mogły by byc bardziej skuteczne, szczególnie po rozgrzaniu tarcz trzeba uważać. to nie jest wyścigowiec tylko Krażownik jeżeli o tym pamiętasz to cieszysz się jazda. Pneumatyczne zawieszanie też dba o miłe podróżowanie. Nie jeżdziłem bez pneumatycznego ale wydaje mi sie że to jest bardzoej komfortowe niż resoor.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać naprawde wszystko, ogromne lusterka i co dziwne przy 150km/h na godz. nie słychać by zabardzo szumiały, no może przy cofaniu lekko załania koło zapasowe,, rozważam założenie czujników cofania. ale wiesz że jezdzisz Krażownikiem a nie jakis maluchem. Żona powiedziała, że woli jechać Landem bo jej sie go łatwiej prowadzi i manewruje niż osobowka --- jeszcze jakiś komentarz ? :-))
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu o braku sterowania w kierownicy juz mówiłem,,, sterowanie podgrzewaniem foteli umieścił bym bliżej, ale w sumie naprawdę jest ok,, spodobało mi sie składnie lusterek,, to jest naprawde przydatne,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
narazie jeżdziłem w w jesieni i zimie ale jest super., podgrzewane siedzenia to jest naprawde luksus. Przycisk szybkiego osuszania przedniej szybki jest b. wygodny. Jak się "napali" w Krazowniku" to można jechać w krórtkich spodenkach. Z tyłu "klijenci" maja reguulacje nawiewu i klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód chyba nawet dla wielkoluda. Jeżdziełm Land Roverem to miałem oczy na wysokości dachu- brakowało regulacji wysokości siedzienia. A w Krażowniku naprawde Dużo miejsca, kierowca i pasazer obok nie moga narzekać. siedzenia bardzo wygodne nooo, może trzymanie bocze przydało by sie lepsze.
Wpiołem dotatkowe dwa siedzenia bo w sumie to chybna nie będe woził plutonu zołnierzy,
pozatym podoba mi sie regulowane siedzenie z tyłu, dla pasażerów to jest bardzo wygodne, co prawda sam nie jechałem jeszce z tyłu ale z tego co mowia znajmi to jest naprawde wygodnie i komfortowo
5,0
Wyciszenie
Majac na uwadze że Krażownik ma prawie 2 metry wysokości same opory powietrza robia swoje. a tu co?? Niespodzianka :-)) cicho parwiee jak w super limuzynie, jak sie rozpędza to troche słychac diesla, ale jak sie juz jedzie to jest super,, wogóle to dobre wyciszenie, ja sie zastanawia, nad obłożeniem jakoś guma na nadkola, bo przy szybkiej jezdzie jak wyskoczy kamyczek to jest strzaszny hałas -- nic grożnego- raz sie naprawde wystraszyłem :-))
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jazda po mieście 11-12 litrów w zimie to chyba nie jest źle, a jak dostanie troche trasy to mam 10,5 na komputerku literków. Zastanawiałem sie nad 4 l. benzynka ale w rozmowie z znajomym 18-20 literków benzynki to patrzac z perspektywy to wydaje mi sie że bardzo dobrze zrobiłem wybierajac diesla - do jest super silnik do Landa. byc może 5 -biegowa skrzynia była by lepsza ale te finanse......
Mierz siły na zamiary a finanse na Land Crusiera :-))
4,0
Stosunek jakość/cena
no jak to Toyota -- hasło "" ...jakoś za "rozsadna " cene...."" raczej nie wchodzi w grę, jak na nasze warunki to samochód jest za drogi. Proponuje sie zastanowić nad lekko używanyn Krazownikiem. Polecam kierunek ZACHóD bo u nas cieżko wybrać jakiś samochód w przyzwoitej cenie.
Polecem samochody z jasnym wnętrzem. Wchodzi sie jak do limizyny.. naprawde ładnie.
A jeszcze jedno -- w wresji Sol + Navi nie ma obecnie mapy Polski-- apel do TOYOTY by ja szybciótko wyczarowała.
Dlatego podpowiadam werse Sol a Navi możecie sobie dokupic osobno i tez wyjdziecie na swoje. To tylko moja podpowiedz. Polecam oczywiście dobre Serwisy w tym szczególnie MG Centrum w Katowicach - od lat tam jeżdze i jestem b. zadowolony. Najchętniej to wszystkich z serwisów Mercedesa wysłał bym na przeszkolenie do serwisów Toyoty. ps. za ta rekleme nie otrzymałem zadnej gratyfikacji :-))
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie narzekam jest super,, może za nowy samochód, jezdziłem ML i to co prezentuje Toyota bije Mercedesa o dwie głowy. Nic nie skrzypi , nic nie trzeszczy jest naprawdę super. Aby nie zapeszyć czekam jak bedzie miała przebieg 200 tys. km. ( teraz mam 33)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest to moja 3 Toyota ( wczesniej były Camry - zaje.. ste wózki) no i inne marki ( i straszne przeboje techniczne szczegolnie Mercedes), ale juz mi sie wydaje że jakość Toyoty to jest jakoś Toyoty niech sie schowaja te amerykańskie i niemieckie samochodziki.
Narazie jest ok, w sumie krótko go użytkuje, mam nadzieje że jeszcze długo tak bedzie ( w sumie mam jeszcze 2 lata gwarancji)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D-4D 173KM 127kW
[l/100km]