Gdyby nie pseudo fachowcy z serwisu, którego nazwę pominę (jeszcze się z nimi użeram o wymianę psujących się części zamiennych), dałbym 5. Land Cruiser to obecnie najlepszy kompromis między dzielnością terenową a komfortem. Na polskie drogi nie ma nic lepszego. No i ten design - dobrze wygląda zarówno pod dobrym lokalem, jak i ubłocony po pachy :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Obecnie robią lepsze Diesle (np. V6 w ML i Audi Q7), jednak ten D4D trzyma klasę i jest bezawaryjny. Fabryczne 166 KM trochę mułowate, dlatego trzeba koniecznie założyć chipa oferowanego przez Toyotę (205KM, < 10s do 100).
4,0
Skrzynia biegów
Niby tylko 4 biegi (konkurenci mają 7), ale działa doskonale. Nie czuć zmiany biegów, czasem lekko szarpnie. Dobry, solidny klasyk.
5,0
Układ jezdny
Samochód ma klasyczną konstrukcję ramową. Nie zapewnia takiego komfortu jak obecna niemiecka konkurencja, ale Toyota to nie SUV tylko prawdziwy off-roader. Dlatego komfort jaki osiagnięto to majstersztyk.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i na boki - command position. Z tyłu - jak w każdym 4x4 z oponą na klapie bagażnika.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie niektórych przycisków irytuje (np. regulacja i składanie zew. lusterek). Natomiast obsługa radia i klimy wzorowa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa (przy -20 można jeszcze przyspieszyć przyciskiem "power heat"), szybko schładza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nikomu nie brakuje miejsca, choć z tyłu przydało by się troszkę więcej.
4,0
Wyciszenie
Odgłosy podwozia i wiatru bardzo dobrze wyciszone, silnik średnio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę masę to super wynik. W mieście średnio 12, w trasie i do <8 zejdzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Aktualnie to najlepsza propozycja, jeśli chodzi o zakup prawdziwego i komfortowego off-roadera.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Patrz niżej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bezwaryjność Toyoty to już przeszłość. Jak dotąd wymieniałem - tylne amortyzatory (2 razy), tarcze hamulców, fotel kierowcy (4 razy!!!), felgi (wada fabryczna), siłowniki klapy silnika. UWAGA NA SERWIS - wkładają niby nowe części zamienne, które zaraz sie psują. Przy wymianie opon przecięli wentyl, co groziło poważnym wypadkiem. Kilka razy porysowali wnętrze.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D-4D 163KM 120kW
[l/100km]