Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota iQ

Jack, 4 lata temu
Silnik 1.0 VVT-i 68KM 50kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota iQ 1.0 VVT-i 68KM 50kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,43
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bogate wyposażenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Szumy w okolicy słupków - są tam pasy bezpieczeństwa i szumy opon tylnych kół są bardzo wyraźne
4,0
Całokształt
Przyjemne autko "do roboty" i na krótkie podjazdy. Zwrotne dzięki małemu promieniowi skrętu i majem długości. Wbrew ogólnej opinie nie mieści się w każdą szparę parkingowa że względu na znaczną szerokość.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezawaryjny, ekonomiczny. Szkoda że to tylko 3 cylindry, więc kultura pracy nie stoi na wysokim poziomie. Na biegu jałowym dość duże wibracje powodujące wyraźne trzepanie i niepotrzebne dodatkowe dźwięki np przedniego zderzaka (czy też elementów w jego bliskości).
5,0
Skrzynia biegów
CVT to był u mnie priorytet. Do miejskiej jazdy bdb wybór. Bardzo szybko przy delikatnej jeździe włącza się overdrive przez co obroty silnika są niskie, hałas akceptowalny a zużycie paliwa miło zaskakuje. Przy konieczności szybszego nabrania prędkości można zawsze przelaczyc skrzynię w tryb sport (słowo na wyrost).
4,0
Układ jezdny
Bez uwag
4,0
Karoseria
Miękki, wrażliwy na zarysowania lakier. Na razie brak oznak jakiejkolwiek korozji.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bdb, lecz do tyłu po ukosie słaba.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Na dłuższych trasach daje o sobie znać brak tempomatu tym bardziej że pedał gazu jest bardzo czuły - wskazany byłby jego większy opór.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W pełni automatyczna klimatyzacja, łatwy dostęp do filtra kabinowego, szybko łapie ustalona temperaturę we wnętrzu. Przy wysokich obrotach dmuchamy dość głośny szum wentylatora. Przy uchylonych oknach bocznych nieprzyjemne, mocne i głośne zawirowania powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przodzie bardzo dużo miejsca jak w aucie kompaktowym. Samochód jest szeroki więc tutaj nie ma żadnych kompleksów. Miejsca z tyłu właściwie tylko dla 1osoby. Bagażnik uzyskujemy dopiero po złożeniu tylnego oparcia lub oby oparć - wówczas jego objętość to takie polo starej generacji.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach do 90km/h hałas niski i akceptowalny w takim aucie. Przy typowych prędkościach 70km/h skrzynia ustala obroty silnika na niecałe 1400rpm więc jest cicho. Przy 100-tce jest to już 2000rpm i już zaczyna się robić głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części eksploatacyjnych zupełnie akceptowalne
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogi
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto całkowicie bezawaryjne. Wymiany elementów eksploatacyjnych i tyle
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota iQ 1.0 VVT-i 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota iQ