Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Hilux VIII Podwójna kabina

Lesiewicz, 2 lata temu
Silnik 2.4 D-4D 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Toyota Hilux VIII Podwójna kabina 2.4 D-4D 150KM 110kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
2,64
35% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Czujesz się w nim bezpiecznie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Automatyczna skrzynia biegów
2,0
Całokształt
Auto z problemami. Pękają ramy (po cichu serwisy robią zdjęcia i wysyłają do Warszawy - jak przyjeżdza się do autoryzowanego serwisu; problem nie dotyczy wszystkich egzemplarzy); automatyczna skrzynia biegów wytrzymała u nas 160 000 km normalnej jazdy (bez katowania i offroadów). Autoryzowany serwis utrzymuje, że wtryski i pompa paliwa są do wymiany po 160 000 km (podobno to się zdarza); nie potwierdzają tego dwa nieautoryzowane serwisy (proszę kontrolować potrzebne naprawy w serwisach). Koszt wymiany takich wtrysków (bodajże pizoelektrycznych - wedle opinii jednego fachowca nie nadających się do zabiegu regeneracji) wraz z regeneracją pompy paliwa to około 25 tysięcy złotych - jeden wtrysk po rabatach to jedyne 3 tysiące złotych, do tego dochodzi koszt regeneracji pompy paliwa i robocizna. Problemy z wiązką elektryczną (jeszcze na gwarancji). Kuna zjadła przewody (warto zainwestować w antykunę - ale tego nie usłyszeliśmy podczas kupowania samochodu, tylko podczas wymiany przewodów elektrycznych (a to już nie podlega gwarancji). Generalnie samochód wpisujący się w trendy współczesnej, marnej i drogiej motoryzacji.
Wrażenia
3,0
Silnik
Spalanie średnie przy grzecznej jeździe to 11l/100 km; 150 km na godzinę na autostradzie - wir w baku. Silnik wystarczająco dynamiczny dla niewymagającego użytkownika.
1,0
Skrzynia biegów
Działała bez zarzutu do momentu zepsucia (oficjalnie producent nie przewiduje wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów - tak jak i inni producenci aut). Radzę wymieniać olej po 100 000 km w skrzyni automatycznej albo i częściej. Oficjalny koszt nowej skrzyni biegów to bodajże ponad 25 000 zł.
3,0
Układ jezdny
Samochód jak na pickupa dobrze trzyma się drogi, choć potrafi niemiło zaskoczyć jak szarżujemy; raz zatańczył mi z przyczepką na mokrej nawierzchni podczas brania zakrętu.
3,0
Karoseria
Lakier nie trudno zarysować (uważać podczas ładowania na pakę). Nie sypać piasku, grysu na pakę - psuje się mechanizm zamka, który kosztował przed covidem i wojną jedyne 2000 zł (bez robocizny).
Komfort
3,0
Widoczność
Poprawna, przydaje się kamera cofania. Znajomy ma Czujniki zbliżeniowe i nie jest z nich do końca zadowolony. Samochód mający problemy z wilgocią, w zimie mocno paruje i ciężko odparowuje (ale to akurat może być moja wina - błoto i śnieg na butach).
3,0
Ergonomia
Osoby z przodu siedzą wygodnie, te z tyłu już tak sobie. Plus dla schowków i 4 cupholderów z przodu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa poprawnie, klimatyzacja wydajna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Samochód dosyć głośny przy większych prędkościach
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie koszty serwisu (podstawowy serwis olejowy w jednym z autoryzowanych serwisów to po pocovidowych podwyżkach już ponad 2000 zł - a było jeszcze 2-3 lata temu około 1400 zł).
2,0
Stosunek jakość/cena
To już nie jest legenda (tak jak i Mercedes).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zniszczyłem kolanem przez przypadek małą dźwignię, joystick do kierowania lusterkiem; koszt około 500 zł. Po 100 000 km wytarły się przyciski na kierownicy wielofunkcyjnej, wymieniono je na gwarancji (tu plus dla Toyoty).
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ze względu na problemy z automatyczną skrzynią biegów i elektroniką jestem tym samochodem zniesmaczony.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D-4D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Hilux VIII

Liczba wpisów: 4

Toyota Hilux VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Hilux VIII Podwójna kabina