Ocena kierowcy - Toyota Hilux VIII Podwójna kabina
whynot,
7 lat temu
Silnik 2.4 D-4D 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
10 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Skrzynia biegów. Na plus.
5,0
Całokształt
Auto spełnia moje oczekiwania, bo potrzebowałem samochodu z dużą przestrzenią ładunkową. Do doskonałości brakuje lepszego rozwiązania kilku elementów nadbudowy na pace (szczególnie zamknięcia uchylnej tylnej klapy), ale jak wiadomo nie odpowiada za to producent samochodu. Hiluxa bardzo przyjemnie się prowadzi, a kamera z tyłu klapy rozwiązuje problemy podczas parkowania. Dobrze radzi sobie w terenie. Tempomat umila jazdę autostradą. Samochód na wskroś uniwersalny, zwłaszcza, że często muszę zjeżdżać z asfaltu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to demon przyśpieszenia, choć źle nie jest. Przyjemnie mruczy. Bez problemu wtacza samochód pod największe wzniesienia (z zapiętym reduktorem).
5,0
Skrzynia biegów
To mój pierwszy automat. Dla mnie bomba. Potrafi hamować biegami. Przełożenia nie wywołują żadnych szarpnięć, pracuje płynnie.
4,0
Układ jezdny
Trudno to ocenić po tak krótkim czasie, bo miarą jakości będzie dopiero bezawaryjność po dłuższym czasie. Samochód prowadzi się bardzo pewnie. Dobrze reaguje na ruchy kierownicą, nie buja. Niestety filmy z "testem łosia" nie nastrajają optymistycznie.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Można regulować fotel kierowcy w pionie. W pewnych sytuacjach przydałaby się jednak podgląd z przedniej kamery nad zderzakiem (jak w nowym Nissanie Navara czy Toyocie Land Cruiser). Widok do tyłu - zależy od zabudowy, bez kamery blisko stojącego samochodu można nie zauważyć.
5,0
Ergonomia
Samochód dobrze zaprojektowany, większość elementów sprawia solidne wrażenie. Gniazdko 230V w kabinie. Fajne wieszaki na odzież, uchwyty na napoje, przyjemne nagłośnienie radia, jeden ze schowków chłodzony klimatyzacją, bluetooth do telefonu. Na pace dobrze mieć wykładzinę natryskową. Opcjonalna wyciągarka mieści się między zderzak i atrapę chłodnicy, a chłodnicę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla auto szybko nagrzewa kabinę, klimatyzacja jest też bardzo sprawna. Mam jednak wrażenie, że przy włączonej wentylacji z nawiewem z zewnątrz, powietrze jest słabo filtrowane, wszystkie zapachy błyskawicznie docierają do kabiny. Może to błędna opinia, ale mam porównanie z kilkoma autami. Do szczęścia brakuje klimatyzacji strefowej. Na pocieszenie podgrzewane siedzenia - dozują ciepło, nie parzą ;-)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kabina nie jest zbyt duża. Miejsca na nogi nikomu nie zabraknie, ale jak w każdym pickupie, pasażerowie z tyłu mają niższy komfort - oparcie jest twardsze i wymusza wyprostowaną sylwetkę. Siedziska twarde, co odczuwa się po kilku godzinach jazdy.
5,0
Wyciszenie
Bardzo porządne wyciszenie. Długa jazda autostradą nie jest problemem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak w każdym samochodzie - ekonomiczność zależy od stylu jazdy i warunków na drodze. Silnik po downsizingu można uznać za oszczędny, jak na tę masę samochodu. Spalanie; podjeżdżając w korku - 23 l/100 km, mój rekord oszczędności na trasie: 7,5 l / 100 km. W cyklu mieszanym, bez duszenia pedału gazu auto pali przeciętnie 10,5 l / 100 km. Jazda ze stałą prędkością 60 km/h - nie więcej niż 5 l / 100 km. Nie miałem jeszcze potrzeby tankować Adblue.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wybierałem między busem a pickupem. Zdecydowałem się na tańsze rozwiązanie i nie żałuję.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero. Odpukać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero. Odpukać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D-4D 150KM 110kW
[l/100km]