Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Hilux VII Podwójna kabina

Marek, 2 lata temu
Silnik 3.0 D-4D 171KM 126kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Hilux VII Podwójna kabina 3.0 D-4D 171KM 126kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przyjemnie pracujący silnik z odpowiednią mocą w terenie.
Inne : Zużycie paliwa na poziomie 9 litrów a straszono mnie 12 l/100 km
5,0
Całokształt
Samochód zgodny z opinią niezawodnego. Auto 14 letnie nadal robi wrażenie. Ponadczasowa ikona.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik niezawodny posiadający dużą moc. Minus to turbina. Umiejscowienie jej powoduje po latach korozje korpusu i utratę szczelności. Praca silnika bez zarzutów. Po przebiegu 265 tyś kompresja bez zmian. Moc wystarczająca w terenie jak i w czasie wyprzedzania na autostradzie choć trzeba pamiętać że to jest tylko samochód dostawczy a nie limuzyna.
4,0
Skrzynia biegów
Zestrojenie biegów dobre. Brak tylko 6 biegu ale elastyczność 4 i 5 nadrabiają braki. W sumie to model z zeszłej dekady. Wysoki lewarek skrzyni biegów przypomina zamierzchłe czasy ale dla mnie to zaleta w porównanie z obecnymi joystickami.
5,0
Układ jezdny
Na wybojach słychać tylne zawieszenie. To nie król autostrady. W terenie pracuje bez zarzutu.
5,0
Karoseria
Po 14 latach rdza na klamkach drzwi tylnych oraz standardowo w okolicy klamki klapy. Pozostałe elementy w jak najbardziej dobrym stanie. Nie ma się do czego czepiać. Rama ( wsporniki) skorodowana w okolicy koła zapasowego. Drobna naprawa i konserwacja pozwolą przejechać następne 250 tyś
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj nie ma porównanie do innych aut w innym segmencie. Wysokie umiejscowienie kierowcy pozwala patrzeć na innych " z góry". Jedyny niewielki minus to widok przy cofaniu przez tylną szybę ale to wada wszystkich pikapów. Kamera cofania niweluje wszystko.
5,0
Ergonomia
Zadziwiająco wygodne fotele jak na taki samochód. Oparcie regulowane dźwignią a nie pokrętłem uważam za duży plus. Miejsca z z tyłu posiadają dużo luzu. Stopień do wchodzenia to ułatwienie dla osób niskiego wzrostu. Uchwyt do wsiadania mega przydatny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do zagrzania kabiny trzeba trochę poczekać ale potem wszystko ok. Klima dział prawidłowo. Nie jest dwu strefowa tylko manual, ale spełnia oczekiwania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży zakres regulacji przednich siedzeń. Z tyłu też wystarczająco miejsca. Czasami korzystam z tylnych siedzeń jako łóżka z rozkładanym specjalnym materacem. Przy wzroście 178 cm da się wyspać. Szeroka kanapa tylna. Nie jest to Hilton ale lepiej siedzenia w compakcie.
4,0
Wyciszenie
Da się słuchać radia przy 100-120 km/h. Opony AT i gabaryty auta robią swoje. Ogólnie nie ma na co narzekać. To nie wóz dla audiofili.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jeden z największych atutów tego modelu. Bardzo duża dostępność części zamiennych w tym też zamienników. Auto proste w naprawie bez zbędnej elektroniki. Spalanie tylko 9 l/100 km przy normalnej jeździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód wart swojej ceny. Odpowiednik rocznikowy Hiluxa innej marki potrafi kosztować 1/3 ceny Toyoty. Nie żałuje żadnej wydanej złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak. nie mam czego na siłę szukać.. no może tylko to że czasami zapala mi się (mruga) lampka załączonych napędów ale po konsultacji z mechanikiem powiedziano mi iż jest nie jest to awaria dźwigni napędów tylko sygnalizatora. Po Przemieszczeniu dźwigni wszystko wraca do normy i nie jest to częsty objaw a raczej rzadki wypadek nie mający żadnego wpływu na jazdę i eksploatację.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od roku używam samochodu w terenie i na szosie. Bez awarii. Po przeglądzie diagnosta stwierdził iż nie ma się do czego czepiać. Regularna konserwacja i wymiana części eksploatacyjnych. Jedyny minus to wymiana turbiny. Po naprawie autko ponownie nabrało wigoru a turbina po 500 km przestała gwizdać.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 D-4D 171KM 126kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Hilux VII Podwójna kabina 3.0 D-4D 171KM 126kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Hilux VII Podwójna kabina