Karoseria
: Ciągłe stuki, trzaski w kabinie plus brak wyciszenia powoduje, że radia nie posłuchasz...
2,0
Całokształt
Przejechałem tym autem 95000 km i podzielę się moimi spostrzeżeniami - niby fajne, niby oszczędne, niby bezusterkowe (ha ha ha), mające sporo plusów ale minusy przeważają i drugi raz tego auta nie kupie! O nie...
Wrażenia
2,0
Silnik
Nie jestem Kubicą, ale silnik nie radzi sobie z masą pojazdu i jest za słaby. Auto waży 2 tony, a jak jadę z całą rodziną i załadowany bagaże... jest słabo. Na autostradzie jak nie ma potrzeby wyprzedać jest - powiedzmy - nieźle. Ale w górach, na dwukierunkowych drogach wyprzedzanie jest KOSZMAREM!!! Radzę dobrze obliczać czas potrzebny do wyprzedzania, raz się pomyliłem i było nie bezpiecznie. Podkreślam, jeżdżę bardzo ostrożnie - 700 tys km bez wypadku i stłuczki. Silnik nie daje rady.
4,0
Skrzynia biegów
... na autostradzie ok, na zwykłych szosach - no średnio, ale mimo to daję 4 pkt.
2,0
Układ jezdny
Bardzo miękki, lubię komfort, ale tu jest chyba spora przesada, zwłaszcza przy większych prędkościach powyżej 130km/h. Niestety miałem poważna awarię, wymiana McPhersonów - głośne stuki po 28 tys. km !!! Chyba nie taka jakość chce zapewniać Toyota, a, ważna kwestia - nie jeżdżę w terenie, tylko szosy i autostrada. Czyli nie rozwaliłem zawieszenia na jakichś dołach :)
1,0
Karoseria
Jest źle - nie patrz na lakier bo go porysujesz, ptak narobił na dach, auto stało trzy dni - WYPALIŁO PLAMĘ!!!! PUCOWAŁEM WOSKIEM - PLAMA ZOSTAŁA, LEKKO ODBARWIONAY LAKIER!!!! Widać pod słońce - serwis umywa ręce - to moja wina, nie umyłem!!! Jak stoisz na zewnątrz tym autem - nakrywaj go folia, bo ptak Ci nas...a i po lakierze. Ciągle słyszę różne stuki, trzaski w kabinie - to uciążliwe, mam wrażenie i pewność, że spasowanie jest .. bardzo słabe i tak dyplomatycznie :(
Komfort
5,0
Widoczność
Tu pochwały - kamery 360 bardzo dobrze działają, ogólnie widoczność jest dobra - 5 pkt.
2,0
Ergonomia
Bardzo krótkie fotele, chyba po Japońców, nie są zbyt wygodne, brak regulacji długości siedziska (!!!) w aucie z taka cenę?
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Były problemy - wymiana silnika nadmuchu, na automacie albo nie grzał albo grzał aż było za gorąco. Ciekawe - najgorzej było przy zmianie z 21 st na 22 st lub odwrotnie. Coś tam poprawili, ale ... nie powinno się to zdarzyć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Też pochwała, miejsca jest pod dostatkiem.
1,0
Wyciszenie
TO DYSKWALIFIKUJE HIGHLANDERA!!!! KATASTROFA POWYŻEJ 130 KM/H. Nie rozumiem, jak za 260 tys. zł można oferować tak głośny samochód!!! To chyba kpina!!! 150 km/h załatwia wszystko - nie musisz mieć super audio, i tak słyszysz wszechogarniający szum i hałas z zewnątrz! Jechaliśmy do Dortmundu, dzieci po 3 h mówią, że jest bardzo głośno i to im przeszkadza, a jechałem 152 km/h. Toyota - obudź się i popraw to!!!
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem, wszelkie naprawy miałem na gwarancji i nic nie płaciłem. A było jednak tych napraw sporo... Zapytałem ostatnio w serwisie ile bym zapłacił za te naprawy gdybym nie miał gwarancji. Oczywiście nie podają takich danych, ale mam tam "znajomego" który to wszystko podliczył :) SIEDZISZ? NIE, TO USIĄDZ - między 60.000 zł a 70.000 zł !!! Nie, dobrze czytasz, to nie pomyłka - ponad 60 k zł !!!!!!!!!!!!!
2,0
Stosunek jakość/cena
Zdecyduj sam - ilość usterek, awarii vs 265 tys zł. Ja na pewno drugi raz go nie kupię.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No to lecimy - awaria regulacji siedzenia pasażera, regulacja drzwi pasażera z tyłu - były nierówne szpary, stuki BARDZO głośne w konsoli przedniej i naprawa cztery dni, awaria regulacji położenia kierownicy, awaria zamka klapy bagażnika. Teraz trzeszczy coś w fotelu kierowcy zwłaszcza na nierównościach na drodze, serwis jeszcze nie wie co z tym zrobić.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
FATALNE HAMULCE - wymieniono 2x tarcze, ale i tak drży kierownica przy mocniejszym hamowaniu, podobna tak ma być ha ha ha! Czyli jedziesz, ale nie wiesz jak zadziałają hamulce ...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 248KM 182kW
[l/100km]