Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Highlander III

K.Truchlewski, 2 lata temu
Silnik 2.5 248KM 182kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Highlander III 2.5 248KM 182kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Mimo masy wysoki komfort, jak na Toyotę solidne wyciszenie no i ekonomia rewelacyjna jak na gabaryt auta i silnik benzynowy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Okropnie wyglądające, przestarzałe, żarówki w przednich i tylnych lampach i brak okienka na narty. Dodam jeszcze, że to plastikowe drewno na konsoli i drzwiach wygląda śmiesznie. KIA Sorento, mimo że tańsza ma matowe, porowate drewno, może i jest sztuczne, ale tego nie widać i jest klasa, tutaj jak w latach 90-tych.
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemnie jeżdżące auto. Doskonałe na długie podróże, wycieczki, biwaki etc... Wielkie, dające poczucie bezpieczeńtwa i przyjemność z jazdy, w końcu jesteśmy niemal najwięksi na drodze. Parę wkurzających wad, ale całokszałt bardzo pozytywny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dużo pozytywów. Jak na 4 cylindrowy odkurzacz całkiem miły dźwięk, brzmi jak dość solidny silnik i do tego dobrze odizolowany akustycznie. Układ hybrydowy dobrze działa, jazda po mieście to przyjemność. Dynamika zaś jak na 250 koni jest w pełni akceptowalna, lecz bez szału, w fotel raczej nie wciska, ale do spokojnej jazdy w zupełności wystarczający układ napędowy.
4,0
Skrzynia biegów
CVT, więc wiadomo. Ale przy normalnej jeździe nie ma najmniejszego dyskomfortu.
4,0
Układ jezdny
Na prawdę fajny komfort jazdy. Mimo sporej masy (ponad 2 tony) i braku pneumatyki komfort na prawdę na wysokim poziomie. Przy średnich dziurach autem przyjemnie, acz delikatnie buja. Nawet większe przeszkody nie sprawiają dyskomfortu. Zawieszenie takie jakie powinno być w tego typu aucie. Głupotą byłoby wspominać o tym jak to auto śmiga po zakrętach, bo to nie jest auto dla takich kierowców, mimo wszystko prowadzi się pewnie i bezpiecznie.
3,0
Karoseria
Auto fajnie się prezentuje na drodze, wielki czołg, na prawdę robi wrażenie, ale jednej rzeczy Toyocie nie odpuszczę. ŚWIATŁA! Auto za blisko 300 tysięcy, flagowy model, a przednie kierunkowskazy są na zwykłej żarówce! Sam wygląd przednich świateł jest bardzo średni, a tylne lampy to jest już kabaret. Kierunkowskazy i światła dzienne tylne są żarówkowe. Rok 2021 - 300 tys i taki bubel. Nawet Corolla ma w pełni LEDowe oświetlenie. Nie pojęte. Jak już się czepiam to maska nie ma siłowników tylko jest patyczek. Serio? Za 300 tyś? W Camry są amortyzatory. Oj ci Japończycy...
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoko się siedzi, widać całą maskę, wielkie szyby, wielkie lusterka, kamery 360 (słabej jakości), monitorowanie martwego pola, ruchu poprzecznego. Parkowanie tego klocka to pestka.
5,0
Ergonomia
Brak większych uwag. Auto na prawdę dobrze przemyślane. Schowki, półeczki, kieszenie (niestety bez żadnego filcu, więc wszystko dudni), miły drobiazg jak tunel na kabel do telefonu między półkami, ładowarka bezprzewodowa w podłokietniku, także nie widzimy co się dzieje na telefonie, to minus. Generalne jest po amerykańsku, czyli dobrze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabe podgrzewanie foteli, kierownica podgrzewa się tylko na bokach. Co do klimatyzacji to nie jestem w stanie używać funkcji AUTO bo wszystko powyżej pierwszego biegu dmuchawy jest zbyt głośne i zaburza spokój w aucie. Część przycisków jest fizyczna, ale pewne funkcje dostępne tylko na ekranie, choćby podgrzewane przedniej szyby. Nie jest to bardzo uciążliwe, ale na plus też nie ocenię.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gigant, więc jest miejsca w opór. Jedną gwiazdę odejmuję za poważny błąd konstrukcyjny jakim jest brak przejścia na narty. Żeby wozić coś dłuższego i nie składać siedzeń trzeba kupić box dachowy. Paru klientów zrezygnowało z zakupu tego auta wyłącznie przez tą wadę. Jak dla mnie nieporozumienie.
4,0
Wyciszenie
3.5 - Jak na Toyotę jest bardzo dobrze, nawet nie będzie trzeba jechać do warsztatu na dodatkowe wyciszenie. Boczne szyby klejone, więc nie słychać dużo z zewnątrz. Przy prędkościach 130-140 zaczyna być słychać wiatr, choć w tak dużym aucie trudno tego uniknąć. Ale klasycznie dla Toyoty przeciętne wygłuszenie nadkoli. Reasumując - wyciszenie na akceptowalnym poziomie, acz niesamowicie zachwycony nie jestem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taki czołg spalanie jest na prawdę dobre. Oczywiście nie będzie to spalanie jak Priusie, ale 7 litrów na takiego kloca to jest dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma tańszego aua oferującego tyle miejsca, komfortu i wyposażenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak uwag

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 248KM 182kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Highlander III 2.5 248KM 182kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Highlander III